Weer nieuwe skechers, ik heb een schoenentic sorry
Heel mooi! Waar is ie van?
Ik zie hier vaker dingen over Shein staan maar heb er zelf nog nooit besteld terwijl ik op Facebook altijd wel leuke dingen van Shein als reclame krijg. Daarom paar vraagjes:
- hoe gaat t met retouren? Ik zie dat 't gratis via DHL kan, krijg je er nog gedoe mee achteraf of wordt het gewoon netjes afgehandeld?
- hoe zijn de maten?
Ik heb er toevallig net voor het eerst besteld, echt tien min geleden
Ik heb bij alles mijn normale maat genomen en gekeken naar foto’s van klanten en hun reviews
Ik heb 'm binnen en gepast! Ik draag meestal M van jurkjes en deze ook in M besteld, maar hij had echt niet kleiner moeten vallen en hij past dus net. Kwaliteit is ook oke, heb wel gevochten met de onderjurk dus duurde even voordat ik 'm behoorlijk aankreeg.
Ik heb afgelopen week 2 retouren gedaan en geld had ik met 3 dagen denk ik al terug. Veel eerder dan het retour überhaupt is aangekomen.
De maten moet je goed bekijken, vooral jezelf opmeten en dat per kledingstuk bekijken. Verschilt nogal!
Oh wat onhandig van die maten haha. Maar goed, dat moet je denk ik maar voor lief nemen voor die prijsjes haha. Ik denk dat ik het gewoon maar een keer ga proberen!
Ja als je je eigen maten weet dan kan je snel beslissen. Had bijvoorbeeld veel T-shirt’s besteld en de cm’s per shirt in de beschrijving verschilde nog al. Dus ik kijk dan alleen nog maar naar cm’s ipv de maat en daar raak je snel aan gewend. Retouren gaat echt goed, durfde ik eerst ook niet tot een vriendin het had geprobeerd.
Mag hopen dat er een belletje gaat rinkelen dat er iets niet klopt als je spullen voor 3 euro uit China laat komen. Arbeidsomstandigheden, kinderarbeid, uitbuiting, klimaat…
Misschien ook goed om toe te voegen dat het misschien willekeurig lijkt om kritiek te hebben op Shein, terwijl er veel meer fast fashion in dit topic wordt geplaatst.
Maar Shein is nog een tandje erger dan bijvoorbeeld H&M, Primark of Bestseller (wat die merken niet ineens goed maakt uiteraard, verre van).
Voor wie zich er op een makkelijke manier iets meer in wil verdiepen, deze video geeft uitleg:
Als er mensen zijn die liever in het Nederlands luisteren, in deze podcast aflevering wordt het ook uitgelegd! Meteen vanaf het begin.
Dank voor het delen! Ik wist natuurlijk wel dat de kleding van SHEIN vast niet in al te beste arbeidsomstandigheden geproduceerd zal worden maar ik dat geldt natuurlijk voor heel veel ketens (Zara, Mango, H&M etc.) waar ik ook ‘gewoon’ koop. Overwoog toevallig vandaag om iets bij SHEIN te bestellen maar ga dat nu niet meer doen.