Goeie prijs!
Voor mij persoonlijk als filterkoffie liefhebber komt hier de lekkerste koffie uit. (Het ligt verder natuurlijk ook aan de koffiebonen) Een Moccamaster komt daarnaast van eigen bodem en wordt zelfs in het buitenland gewaardeerd! Het is verder ook niet te vergelijken met een dolce gusto, want dat is een heel ander koffiesysteem.
Ik zou willen dat wij dit ook gewoon op werk hadden staan, ipv een automaat.
Ik snap het oprecht niet. De koffiebonen/maling en de hoeveelheid water bepalen toch de koffie bij een filtermachine? Wat voor invloed heeft het apparaat hier op?
Ik ben @CloserToFine niet maar naast bonen/maling/water is temperatuur ook een belangrijke factor bij koffie, en bij goedkopere apparaten zie je vaak dat de temperatuur erg fluctueert of niet consistent is. Moccamasters staan deels bekend om het feit dat het verwarmingselement van koper is in plaats van aluminium, en de warmte daardoor beter geleidt. Naast dat ze goed in elkaar zitten, lange garantie hebben en volgens mij ook vrij eenvoudig/goedkoop te repareren zijn, wat natuurlijk geen effect heeft op de smaak, is die warmtegeleiding wel iets wat echt effect kan hebben op de koffie zelf.
En om in het thema te blijven haha, ik heb gisteren een Rancilio Silvia V1 espressomachine voor weinig op de kop getikt op Marktplaats!
Wow ziet er echt fancy uit, lekker de barista uithangen!
Mijn dochter heeft vandaag nog een studiedag en helaas vriendjes die liever lui zijn, dus wilde ze wel knutselen en liefst een bouwpakket.
Zit er gewoon een webwinkel in mijn woonplaats en kan het pakket direct bij hun afhalen zodadelijk.
Wij gaan lekker Freubelen vandaag! (En meerdere dagen ben ik bang hahaha)
Oeh! Waar heb je ze gekocht?
In Duitsland bij reesman.
Vanwaar zijn deze?
En naast de smaak (ik ben ook fan, ik heb een retro moccamaster van de kringloop): kijk dan wat een pláátje het is!
Door die leuke kleurtjes zou ik hem bijna willen en ik drink zelf eigenlijk alleen maar ijskoffie, heeeel sporadisch eens gewoon koffie
En mijn vriend is te lui voor filterkoffie denk ik 🥲
Heerlijk! In oktober ook een mooie steenrode moccamaster gekocht. Heerlijke koffie.
Leuk! Heb je een linkje?
Ooh deze kleur is echt moooi. Wil er ook een maar kan maar geen keuze maken tussen de kleuren
Oh ja, oeps.
Bij doezelf.nl
Ik heb deze ook al 8 jaar. Ook op de kop getikt ooit haha. Bonenmaler ernaast, koffiebonen van een winkel die ze zelf brandt hier in de buurt en ik heb echt de beste koffie ooit.