Zag vandaag dat ze wel hun aardappelen helemaal uit Israël halen!? Ten eerste genocide aardappelen en ten tweede zijn er genoeg aardappelen in Nederland lijkt me
Oh… wist ik niet. Zijn ze de enige supermarkt die dit doet? Ik houd niet van aardappelen.
Wtf in limburg kunnen de boeren hun aardappels niet kwijt zowat (2 kg voor 1 euro hadden mijn ouders laatst, die nieuwe aardappels)
Ja in de zomer zijn er in (alle) supermarkten bijna alleen maar aardappelen uit Israël te koop. Zal wel goedkopere inkoop zijn
Jumbo is dan een uitzondering
Ja heerlijk hè!
Mijn favo snel-klaar recept:
- Crispy Chili in de pan en daar een eitje bij bakken
- daarbij lekker veel champignons / oesterzwammen bakken
- ondertussen van die cheap-ass kant-en-klare noodles klaar maken
- ei + champs + wat bosui erop
- nog wat extra crispy chili
- klaar!
Ik ga zo hard op cripsy chili oil, ik gebruik het voor bij dumplings, soepjes, sausen, strir fry, eieren. Nog een wonder dat ik dit niet op mijn boterham smeer haha.
Ik eet het dus vaak op mijn boterham met kaas. Echt heerlijk!
Ik eet het ook op brood > getoast brood + hummus + crispy chili oil =
Wat ga je met de silken tofu maken? En hoe is die veggie meat floss?
Silken tofu ga ik denk ik deels voor misosoep gebruiken en deels gewoon als snack met wat sojasaus en chili crisp en lenteui enzo! Of als ik daar geen zin in heb misschien chocolademousse (nog nooit met silken tofu geprobeerd maar lijkt me wel lekker altijd)
En ja die veggie floss is megalekker vind ik! Textuur is heel goed en deze specifieke is een klein beetje fivespice-ig qua smaak, zit kaneel en venkelzaad enzo door geloof ik. Vind het echt ideaal om in huis te hebben voor op (instant)noedels en congee enzo
Ohh leuk ik ga die floss dan zeker proberen!
Die tofusnack klinkt ook lekker! Lijkt me ook lekker met udon noodles. Silken tofu met chocomousse vind ik zoo lekker! Ik eet met m’n partner dan t hele pakje op haha
Ah leuk! Benieuwd wat je ervan vindt
En ja koude silken tofu met toppings moest ik in het begin even aan wennen maar vind het nu heel lekker. Maar nu toch ook wel benieuwd naar de mousse haha, hou jij daar een vast recept/verhoudingen voor aan?
Ik vind het ook lekker om de silken tofu kruislings in te snijden en even te stomen! (Ik doe dat gewoon in een zeef boven een pan water) Vind dan de sojasaus meer in de tofu trekken en de toppings nog beter tot hun recht komen
Ohh dat klinkt goed, ga ik ook eens proberen!
Dit klinkt supergoed! Heeft het de structuur van draadjesvlees?
Nee, echt beetje fluffy, suikerspinachtig.
Ik wil die veggie ook eens proberen! Mijn vriend vindt meat floss dus niks door de textuur maar ben benieuwd hoe hij de veggie versie vindt
Oh fascinerend! Kan me er niet zo gauw iets bij voorstellen maar zou het wel eens willen proberen