Show je laatste boodschappen

Wat hou ik toch van Duitsland nog geen €30 voor dit alles samen. :smile:

Wel grappig ook want ik had ongeveer €30 in gedachte om uit te geven maar op een gegeven moment toch nog dingen gepakt die niet op mijn lijstje stonden maar toch nog onder de €30 gebleven. :sunglasses:

Ook nog een croissant en ijskoffie die ik op heb gemaakt.

14 likes

Sowieso superlekkere noten, gedroogd fruit en mixen daar!

2 likes

Crisp bestelling

18 likes

Ik vind jouw Crisp bestellingen altijd zo leuk (lekker) om te zien. Wat is dat houten Crisp dingetje dat boven de tofupops ligt?

2 likes

Haha een random cadeautje van crisp

9 likes

23 likes

Ik twijfel altijd of ik ook zo’n pak met grote repen mee moet nemen, maar ik ben dan bang dat ik controle verlies. Hoe lang doe jij met zo’n pak?

8 likes

Ik woon niet alleen (we zijn met z’n vijven thuis, twee volwassenen en 3 kinderen) en we doen hier gemiddeld 1.5 week/2 weken mee.

Toen ik nog alleen woonde kocht ik dit ook nooit eigenlijk.

3 likes

Ieh ik vond die rijstvermicelli zo plakkerig! Niet mijn ding.

Maar heb het in de airfryer gedaan, misschien ligt het daaraan?

2 likes

Als ik ze ‘frituur’ in een laagje olie dan worden ze niet plakkerig.

@kali Thanks voor de reminder want mijn zeewierrol dingen zijn op, straks langs de toko dus. Eet ze altijd als ik kimchi instant ramen eet, gaat goed samen.

6 likes

Ik heb ze ook in de airfryer gedaan (wel eerst olie in de zak gedaan en ermee geschud, stond bij de instructies) en het werd best knapperig bij mij. Weet niet of je dit ook had gedaan?

1 like

Ah nee olie had ik niet gedaan, goeie! Maar shallow fry kan ook gewoon idd.

4 likes

14 likes

Boodschappen van Edeka en Kaufland.

Diverse dingen zijn nieuw voor mij; Vegeta bouillonpoeder, kruidige (?) Babybel en de Vivil cremelife.
Die laatste zou een soort Campino aardbei moeten zijn. Ik moet alles nog proeven en laat het weten of het smaakt.

De chips linksboven zijn mijn favoriet, maar die kan ik lang niet altijd vinden. Ik had thuis nog maar deze zak mocht mee om de voorraad aan te vullen.
De tubes onderin gebruik ik om mee te koken, met name de paprikapuree is heerlijk.

Laatst heb ik in een Duits pretpark Waldmeister gedronken (dat groene spul), dat deed me erg denken aan ranja uit mijn jeugd. Ik vond siroop bij Edeka, dat ga ik binnenkort proberen. De Heinz saus is als het goed is ook bij Jumbo te koop maar daar heb ik het recent niet gezien in mijn filiaal. Ik was dus blij dat ik het in Duitsland vond.
En tot slot de uitstekers van Die Sendung Mit Der Maus, mijn jeugdheld waar mijn dochter tegenwoordig ook naar kijkt. Daar gaan we samen mooi koekjes mee maken. :smiley:

Van bovenstaande chocola heb ik ook nog een doosje per smaak gekocht, review volgt.

20 likes

wat leuk deze shoplog. Wat doe je met die sinaasappelpasta en waarin gebruik je die paprika puree?

3 likes

De sinaasappelpasta is om mee te bakken. Als je geen verse sinaasappel bij de hand hebt om te raspen voor bijvoorbeeld cake, is dit een snel en goed alternatief. Ze hebben meer smaken, waaronder citroen en vanille. Ik vind het lekker om het in een simpele cake of cupcakes te doen.

De paprikapuree kan je op dezelfde manier gebruiken als tomatenpuree. Ik gebruik het in soepen, pasta’s en sauzen. Als ik tomatensoep maak voeg ik vaak een eetlepel van deze paprikapuree toe, dat geeft een enorme verdieping aan de smaak. Vooral als je het even meefruit met een uitje. :drooling_face: Er is ook een scherpe variant maar mijn man en dochter vinden het fijner als ik de milde gebruik. Ik moet zeggen dat de milde ook wat smaakvoller is, omdat dat meer paprikasmaak is, en minder hitte.
In Turkse en Hongaarse winkels is het ook vaak te vinden. :smiley:

8 likes

Doe je dit ook met die knoflookcreme?
Ik wilde dezelfde vraag stellen als hihalarisch alleen dan over die knoflookcreme haha

1 like

Ja die kan je op dezelfde manier gebruiken. De knoflookcreme gebruik ik vooral als makkelijke vervanger voor verse knoflook, het doseert heel fijn en je hebt niet het gedoe met hakken en stinkende handen.
De paprikapuree vind ik niet te vervangen voor verse paprika of iets anders. Dat is zo geconcentreerd en typisch van smaak. Van de paprikapuree heb ik meerdere tubes meegenomen want die gaan er in mijn huishouden sneller doorheen. :sweat_smile:

3 likes

ah top! Kijken of ik het binnenkort ook koop :slight_smile:

3 likes

Vegeta is niet echt bouillonpoeder want je hoeft het niet alleen in soep te gebruiken. Je kan er van alles mee kruiden, het is meer voor de zoutigheid.

3 likes