Show je laatste boodschappen

Klopt. Ik volg een Duitse influencer op Instagram en zij gebruikt het regelmatig in gerechten. Toen ik er tegenaan liep heb ik het meegenomen met wat recepten van haar in het achterhoofd. :smiley:

1 like

In Australiƫ is het ook populair! Een van mijn favo foodbloggers gebruikt het ook en heeft er een mini artikel over geschreven.

4 likes

Die sinaasappelpasta klinkt super handig! Hoelang bewaar jij zulke tubes als ze open zijn?

3 likes

Bij mij worden ze nooit ouder dan een paar weekjes.

2 likes

Ik vind haar zo leuk! Er is ook nog nooit iets mislukt als ik haar recepten maak. Wat is jouw favoriete recept van haar?

3 likes

Hier in de supermarkt heb je bij het oosterse schap potjes met knoflookpuree. Weet je of die tube iets vergelijkbaars is? Zitten er nog andere ingrediƫnten in dan knoflook?

2 likes

Hierbij een foto van de ingrediƫntenlijst. Het is geen 100% knoflook, er zitten ook wat hulpstoffen bij.
Qua inhoud is het inderdaad vergelijkbaar met de potjes uit het Oosterse schap. Die hebben vergelijkbare ingrediƫnten.
Een tube vind ik alleen makkelijker doseren omdat je dan geen lepeltje nodig hebt.

4 likes

Ah thanks, zal eens kijken als ik in Duitsland ben!

2 likes

Voor het eerst in heel lang weer lekker naar de grote markt en de toko geweest. Wat losse boodschapjes van de AH erbij. 92 euro in totaal.

Die zak gemengde tomaatjes voorin was 1 euro voor 3.5 kilo :flushed:

18 likes

Vandaag heb ik van beide Sommerküsschen eentje geproefd. Mijn verwachting was dat ik die met stracciatella het lekkerst zou vinden, maar dat was niet het geval. Die met cheesecake vind ik, ondanks dat er geen noot in zit, het lekkerst.

Die met cheesecake is verrassend fris en licht. Fijne vulling. In plaats van een hazelnoot zit er een knapperig koekballetje in, heel lekker. 7,5/10

Die met stracciatella is niet vies, maar wat muffig. De vulling vind ik het minst lekker. De hazelnoot is wel goed maar al met al ben ik er niet weg van. 5,5/10

6 likes

Deze maand word ik 40 (:smiling_face_with_tear:) dus ik heb in een treat-yo-self-bui een bestelling gedaan bij Snack.je.

De vele Nutter Butters ga ik gebruiken voor een baksel.
Sommige dingen waren extra fijn geprijsd ivm een naderende of pas verstreken houdbaarheidsdatum.
Snack.je is een fijne webshop trouwens. Ze verzenden snel en zijn nauwkeurig.

34 likes

Weet je wat een tim tam slam is?

5 likes

Nee, maar ik hoor het graag.

6 likes

Gewoon je drankje opzuigen door het koekje

2 likes

:white_check_mark: zet op to-do-lijst voor het weekend

1 like

Je moet een warm drankje hebben, ik vind thee het chillste maar je kan ook koffie of warme choco maken (maar dan wordt dit heel erg chocoladig)

Dan pak je een timtam, hapt daar twee kleine hoekjes af tegenover elkaar. Dus linksboven en rechtsonder zeg maar, ze moeten schuin tegen over elkaar zitten en je moet door de buitenste chocoladelaag heen zijn en de binnenkant zien.

Dan hang je de ene kant in de warme drank, de andere in je mond (je hangt dus heel oncharmant boven je kopje) en dan zuig je aan de bovenkant waardoor de warme drank door de timtam komt als een rietje, de timtam smelt nu langzaam en je duwt hem geheel in je mond. Nu heb je een soort halfgesmolten timtam in je mond en dat is SUPER LEKKER

Er staan vast filmpjes op YouTube als dit onduidelijk is. Kinderen zijn er ook dol op trouwens want wow een koekje als rietje!

15 likes

Ik heb een filmpje gevonden, dat moet lukken.

Klinkt geniaal!

5 likes

Die Nutter Butter waren echt mijn favo road trip snack, ik was ze helemaal vergeten.

En mijn Tim Tam voorraad is net op, ik ben jaloers.

@SpeedOfSound bij Kelly’s Expat Shopping hebben ze meer smaken! Heb je ook een aantal fysieke winkels van hier.

3 likes

Die creamy peanut butter snickers at ik gisteren en was meeega lekker. Lekker veel pindakaas.

2 likes

Ik vind die OLW dille chips echt lekker! En mentos fanta heb ik laatst ook bij Jamin gehaald, lekker chemisch sinaasappel :tangerine:

5 likes