Show je laatste boodschappen

Ik vind groente en fruit juist slechter kwaliteit geworden bij de Lidl. De Jumbo en de AH ook wel hebben veel mooiere groente en fruit. Aldi is de laatste tijd ook wel oké, beetje vergelijkbare nu met de lidl.

2 likes

Ja, zag ook al deze melding bij Picnic;

Vooral die marktfoto’s zo heerlijk ‘goedkoop’ en gezond!
Ik ben niet echt een marktshopper, keer dat ik ging betaalde ik figuurlijk 5 euro voor 1 prei. Zijn er tips?

2 likes

Hangt ook echt af van de markt. Haagse markt en de markt in Rotterdam bij blaak of afrikaanderplein zijn goedkoop (nog steeds eerst een rondje lopen en prijzen vergelijken want er zitten ‘dure’ kramen tussen).

1 like

Je moet echt weten naar welke kraam je gaat. Je hebt kramen waar je per gram betaalt en kramen waar je per stuk betaalt. Altijd naar die laatste gaan. En vaak zijn dingen rond 16 uur goedkoper. Marktlui willen van hun waar af en verkopen dan bulk voor spotprijzen. Had laatst een grote kartonnen doos cherrytomaatjes voor 2 euro. Heeft mn vriend sauzen van gemaakt.

Toen ik in Leiden woonde ging ik ook zelden naar de markt want duurder dan de supermarkt maar ik woon nu in Rotterdam en die bij Blaak is inderdaad nog goed te betalen. Ik merk de afgelopen maanden wel ook een verandering daar want ik kon eerst bijvoorbeeld nog 3 aubergines krijgen voor 1 euro, of 5 paprikas voor 1.5
Dat is wel minder geworden maar het scheelt denk ik ook als je zonder plan gaat. De kramen hier hebben vaak grote partijen, maar daardoor minder keuze. Ik laat het aanbod dus mijn weekmenu bepalen ipv dat ik ga inkopen obv een lijstje

Ik koop ook vrijwel alles obv stuks en niet per gewicht, vooral omdat ik heel slecht ben in schatten en dus altijd hoger uitkom dan gepland. Per stuk kun je ook nog de grootste uitzoeken haha
Ik heb mn favoriete kramen hier en loop ook eerst een rondje om te kijken wat het aanbod + de prijs is en ga dan mn tweede rondje doen om daadwerkelijk te kopen :upside_down_face:

4 likes

Ik had m’n bon uit december 2020 in de Lidl app en toen waren rode paprika’s €2,49 per kilo, de bon van 1,5 week geleden waren de rode paprika’s €4,49 per kilo. Dus de prijs van paprika is behoorlijk gestegen

2 likes

Ze waren wel heel lekker :sunglasses: (gevuld met de podcast Eeuw van de Amateur haha) :bell_pepper: maar dan rood

3 likes

Ja ik weet toevallig welke kramen goedkoper zijn omdat ik er vaker kom. Verder inderdaad aan het einde van de dag gaan, ik kreeg ooit ook allemaal gratis bloemkooltjes mee omdat die vrouw ze anders toch zou weggooien. Ze stond erop dat ik ze meenam, haha. In Delft heb je op de donderdagmarkt een kraam waar ieder bakje met groenten dat er staat €1 is, die is altijd relatief goedkoop. Let wel op de kwaliteit: soms is het al snel niet meer goed dus check dat!

O en er is ook wel eens een notenkraam die ook echt goedkoper is dan in de winkel, laatst hadden ze allemaal bakjes noten voor €1 per stuk, dus dat soort kramen zijn soms ook echt wel flink goedkoper dan in de supermarkt!

Omg ja dit is me ook al opgevallen. Mini bloemkool voor bijna 3eu echt huilen

1 like

Tegenwoordig ga ik vaker naar de Goudreinet weet niet of die door het hele land zit hier in GE wel. Ik vind ze vaak een goede prijs hebben
. Van de week 1 grote zak puntpaprikas voor 2 euro

Aardappelen voor friet zijn ook erg duur geworden. Veel oogsten vallen dus tegen.

2 likes

Ik vind het wel super fijn dat ze er een reden bij zetten, ipv gewoon: het is er niet.

3 likes

@tuula haha ik leef nog, maar wat jij bedoelt is krombroodjes rapen.

2 likes

Later op de dag gaan helpt inderdaad, maar dan grijp je misschien ook mis.

Ik weet niet hoe het bij jou is, maar bij ons is er 2x per week markt, op donderdag en zaterdag en toen ik een keer vrij was op donderdag merkte ik dat de prijzen dan veel lager liggen!

Ik denk omdat op zaterdag toch meer dagjes mensen komen die door de weeks werken en misschien meer geld te besteden hebben? Gaat natuurlijk niet voor iedereen op, er zijn genoeg mensen die niet op kantoordagen werken, maar dat viel mij heel erg op.

1 like

€60,88 inclusief koopzegels. Het grootste gedeelte van het avondeten gaat via HelloFresh, brood moet nog bij de Albert Heijn gehaald worden want dat vind ik te duur bij de Jumbo.

7 likes

Klopt! 10% voor de baby en de 0% voor onszelf. Hiermee sprokkel ik weer wat calorieën eraf zodat ik meer chips kan eten. :sunglasses:

3 likes

De structuur is ook heel anders, wat korreliger ofzo. En de smaak is echt wel minder lekker.

Meestal gebruik ik het voor een smoothie en dan proef je het niet heel erg (ik doe er altijd een beetje honing bij zodat het niet zo zurig is) maar als ik een muesli eet dan wil ik het nog wel eens 50/50 doen.

1 like

Mijn man had het laatst per ongeluk gekocht, het is net een soort korrelig rijstmeelpapje, heel vies.

Ik vind de Jumbo Griekse yoghurt trouwens net iets lekkerder dan Zaanse Hoeve, nog iets romiger en minder zuur. En je krijgt niet zo’n waterig laagje.

1 like

Vandaag 5,99.