Show je laatste boodschappen

Nonnevotten :heart: Heb er al 2 op vandaag

5 likes

Wat voor soort pizza is het?

4 likes

Nee joh 100 ofzo

2 likes

Die verse is tonno en diepvries mama mia kaas pizza

1 like

Ja hoop dat ze een beetje lekker zijn van de jumbo!

2 likes

Nee dat is appelsienesjmiete denk ik! Dat is dan met sinaasappels of mandarijnen? Maar ik ben ook geen OG sittards meisje misschien weert @Oprah het beter. Of @GEEZ maar die zal dit pas over 3 dagen lezen

1 like

Ja duur he! Had gister vier grote paprika’s bij de Lidl: meer dan 7 euro! Moet echt beter opletten.

3 likes

Wow dat is wel duur ja. Zou dat komen omdat het in een kas is gegroeid?

3 likes

Ah oké, dat wist ik niet! Waren de oogsten wel oké? Naja maakt ook weinig uit, boodschappen zijn super duur geworden.

Bij mijn supermarkt stond bij het (lege) puntpaprikaschap een bordje dat de oogst in Spanje mislukt is en dat puntpaprikas daardoor nauwelijks verkrijgbaar zullen zijn de komende weken.

3 likes

Dat vind ik al heel lang

3 likes

Klopt. Maar ik vind daar bijv. wel de groenten en het fruit van betere kwaliteit dan bij de AH.

Ik vind het nog altijd irritant dat hier geen Dirk oid ligt :upside_down_face:. We hebben alleen AH, Lidl, Aldi en Plus (alle jan linders gaat weg of wordt AH en jan linders is sws kut). Jumbo is best een stuk rijden voor een filiaal dat groter is dan een gat in de muur zonder betaald parkeren :upside_down_face:

3 likes

Ik vind groente en fruit juist slechter kwaliteit geworden bij de Lidl. De Jumbo en de AH ook wel hebben veel mooiere groente en fruit. Aldi is de laatste tijd ook wel oké, beetje vergelijkbare nu met de lidl.

2 likes

Ja, zag ook al deze melding bij Picnic;

Vooral die marktfoto’s zo heerlijk ‘goedkoop’ en gezond!
Ik ben niet echt een marktshopper, keer dat ik ging betaalde ik figuurlijk 5 euro voor 1 prei. Zijn er tips?

2 likes

Hangt ook echt af van de markt. Haagse markt en de markt in Rotterdam bij blaak of afrikaanderplein zijn goedkoop (nog steeds eerst een rondje lopen en prijzen vergelijken want er zitten ‘dure’ kramen tussen).

1 like

Je moet echt weten naar welke kraam je gaat. Je hebt kramen waar je per gram betaalt en kramen waar je per stuk betaalt. Altijd naar die laatste gaan. En vaak zijn dingen rond 16 uur goedkoper. Marktlui willen van hun waar af en verkopen dan bulk voor spotprijzen. Had laatst een grote kartonnen doos cherrytomaatjes voor 2 euro. Heeft mn vriend sauzen van gemaakt.

Toen ik in Leiden woonde ging ik ook zelden naar de markt want duurder dan de supermarkt maar ik woon nu in Rotterdam en die bij Blaak is inderdaad nog goed te betalen. Ik merk de afgelopen maanden wel ook een verandering daar want ik kon eerst bijvoorbeeld nog 3 aubergines krijgen voor 1 euro, of 5 paprikas voor 1.5
Dat is wel minder geworden maar het scheelt denk ik ook als je zonder plan gaat. De kramen hier hebben vaak grote partijen, maar daardoor minder keuze. Ik laat het aanbod dus mijn weekmenu bepalen ipv dat ik ga inkopen obv een lijstje

Ik koop ook vrijwel alles obv stuks en niet per gewicht, vooral omdat ik heel slecht ben in schatten en dus altijd hoger uitkom dan gepland. Per stuk kun je ook nog de grootste uitzoeken haha
Ik heb mn favoriete kramen hier en loop ook eerst een rondje om te kijken wat het aanbod + de prijs is en ga dan mn tweede rondje doen om daadwerkelijk te kopen :upside_down_face:

4 likes

Ik had m’n bon uit december 2020 in de Lidl app en toen waren rode paprika’s €2,49 per kilo, de bon van 1,5 week geleden waren de rode paprika’s €4,49 per kilo. Dus de prijs van paprika is behoorlijk gestegen

2 likes

Ze waren wel heel lekker :sunglasses: (gevuld met de podcast Eeuw van de Amateur haha) :bell_pepper: maar dan rood

3 likes