€84,10 bij Crisp
christus wat een geld
“Schat wat eten we vanavond?”
“Little Willies”
Ik vond die little willies helemaal niet lekker meer. Zo ontzettend zout. Vroeger waren ze wel lekker, maar heb ze nu gewoon weggegooid omdat ik ze echt niet weg kreeg. De spekjes daarentegen vond ik echt verbeterd.
Ik had ze van de week ook en ik vond er een rare nasmaak aan zitten en ze lieten een soort vettig laagje achter op mijn verhemelte. Jammer.
Ik was juist zo blij dat ze terug zijn! Heb xe nog niet op maar hoop wel dat ik xe nog wel lekker vindt heb 2 pakjes namelijk
Caissière: ‘dat is dan uw linkernier alstublieft’ 🥹
Ah daar is het geld van de airpods naar toe.
Ahww smoeltjes, zo lekker ik kan zo die 8 zakjes achter elkaar opvreten
Lidl Duitsland: 41,23 (had wel 3 euro statiegeld). Die papieren zak is een soort too good to go, 4 nectarines, banaan, appel, 15 rode uitjes, 2 courgettes en 2 paprika’s voor 3 euro
Albert Heijn…… 27,29
Afgelopen week heb ik boodschappen gedaan bij Kaufland, Lidl en Aldi in Duitsland, en het verschil is inderdaad bizar groot.
Helaas woon ik niet heel dicht bij de grens dus ik kan niet standaard mijn boodschappen daar doen.
Naar AH ga ik alleen nog voor de aanbiedingen, voor de rest ga ik naar Aldi en Lidl in Nederland.
Ik ben dus nog nooit bij Kaufland geweest want Kaldenkirchen heeft die niet en dan moet ik naar Nettetal. Maar wel de moeite waard dus? Onze lidl en aldi hier zijn niet heel groot. Kleiner dan de Nederlandse versies in de buurt…
Die Lindt haas had je misschien beter in Duitsland kunnen kopen, of scheelt dat helemaal niets?
Die hebben ze niet bij Lidl of Aldi (althans niet de mijne)
@mikselke Jaaaa Kaufland is zeker de moeite waard! Mijn favoriete supermarktketen in Duitsland en ik heb al veel vestigingen bezocht. Vaak zit er bij een Kaufland in het gebouw ook een Chinees, een tijdschriftenwinkel, Konditorei, etc.
Kaufland heeft goede prijzen, het huismerk is fijn (bij Duits gebak bijvoorbeeld) en het assortiment is over het algemeen groot. Mijn favoriete vestigingen zijn die in Nordhorn, Aken en Goch. Mocht je van bakken houden; in Duitsland zijn veel ingrediënten te vinden voor niet al te veel geld. Kaufland verkoopt ook vaak kleding, fietsen, boeken, pannen, bakvormen, bestek, etc dus als je zoiets nodig hebt is het ook leuk om te bezoeken.
Qua Aldi’s en Lidl’s is het wisselend; oudere vestigingen zijn vaak klein en krap. Maar nieuwere vestigingen die aan de randen van dorpen en steden geopend worden, zijn vaak erg de moeite waard met een groot assortiment en ruime looppaden. Afgelopen week bezocht ik o.a. de Lidl aan de Borkener Hof 6 in Nordhorn, en de Aldi aan de Wietmarscherstrasse 8 in Nordhorn. Dat zijn beiden vrij nieuwe gebouwen en die vind ik een stuk prettiger winkelen dan vestigingen die al 20 jaar bestaan.
@Oprah Ja voorheen kwam ik vaker in Duitsland toen ik daar nog familie had, maar die zijn verhuisd. Dus nu kom ik er wat minder vaak en hou ik tussen bezoekjes in mijn boodschappenlijst bij in Zenkit To Do. En dan in de supermarkt kan ik lekker afturven.
Specerijen en kruiden zijn in Duitsland ook voordeliger dus afgelopen week heb ik flink ingeslagen.
Komende week ga ik misschien naar Emmerich (is nog niet zeker) dus dat is wel heel snel op mijn vorige bezoek, en nu is mijn lijst dan ook véél korter. Maar dan kies ik voor verse producten als Brezels en zoetigheden. Oh en toetjes! In Duitsland zijn zoveel leuke kindertoetjes en ik vind het leuk mijn kind daarmee te verwennen.
Ik heb er nu alweer zin in, boodschappen doen in het buitenland vind ik echt geweldig.
Waar ga je graag heen in Emmerich? Ik vind de nieuwe edeka niet zo heel super, had toch een beetje gehoopt dat die net zo mooi zou zijn als die in Kleve ook al is dat ook niet zo realistisch van mij
Kaufland, Rewe, Aldi (de nieuwe) en de Lidl. Die laatste vind ik niet zo denderend maar als ik er toch ben ga ik er wel binnen. In het centrum bezoek ik Horsthemke (Konditorei) en DM.
Trinkgut (drankengroothandel) bezoek ik soms ook als ik alcohol nodig heb om mee te bakken of als cadeau, maar dat is voorlopig nog niet nodig. En als ik toch in Emmerich ben wip ik vaak even aan bij C&A en Takko voor kinderkleding.
De nieuwe Edeka heb ik nog niet bezocht.