Hoe is die pancake mix?
Ik vind hem top! Supermakkelijk (hoeft alleen water bij) en bakken ook mooi. Ik maak ze meestal met lenteui of kimchi, heb ik standaard in voorraad dus ik maak ze vaak voor lunch als ik verder niks in huis heb
Zo’n goed idee! Ik ga ‘m ook proberen ![]()
Leuk! Ongevraagde tip maar als je ze met kimchi maakt is het lekker om er ook wat van het vocht van de kimchi erdoor te doen, maar dan wel echt even opletten dat je er wat minder water doorheen doet, anders worden ze plakkerig en komen ze veel minder mooi uit de pan (ik had uiteindelijk een soort kimchi-kaiserschmarrn
)
Oh dat klinkt heel lekker. Wat voor topping doe je er dan nog op? En saus? Eten zonder saus is geen eten.
Als ik ze met kimchi maak meng ik de kimchi en wat van het vocht gewoon door het beslag en dan doe ik verder geen extra toppings, en met lenteui doe ik eerst het beslag in de pan en dan de lenteui in het natte beslag duwen. En ik meng altijd een beetje sojasaus, rijstazijn, gochujang of gochugaru en suiker als sausje, en doe er meestal nog sesamzaadjes over!
Ik ga het allemaal proberen en will report back!
Ik laat sinds kort weer de boodschappen bezorgen, door de Jumbo. Liever haal ik mijn boodschappen bij de AH, maar die bezorgt niet bij ons maar het is mij nu even teveel om in een winkel weekboodschappen te doen. Hieronder zal ik even opschrijven welke recepten ik hier mee ga maken. Het onderste product kreeg ik gratis bij.
Het totaalbedrag: €90,35. Dit zijn boodschappen voor 2 personen. Meestal reserveren we ongeveer a €110 - €120 euro voor de boodschappen.
Recepten:
- Orzo met spinazie en champignons: Eenpansgerecht met orzo, spinazie en champignons
- Parelcouscoussalade met zelfgemaakte pesto: Parelcouscoussalade met pesto - OhMyFoodness
- Pizza met paprika en salami
- Kokos noedelsoep met kippendij Kokos-noedelssoep met kippendij Recept | HelloFresh
- Broccoli met vegaburger en aardappeltjes (hebben we nog in huis)
- Linzensoep (alles in huis) en naambrood.
Verder haal ik nog eieren bij de boer (€2) en denk nog een keer brood bij de Albert Heijn. Voor de rest hebben we nog voldoende tussendoortjes en broodbeleg in huis, en zoiets als kaas haal we 1x in de 4 weken op de markt.
Hoe zijn de prijzen op de markt
Ik woon zelf in almere en het valt me op dat de markt vaak duurder is dan de supermarkt en als het goedkoper is is het meestal slechtere kwaliteit,
Vooral brood enz niet te betalen wat ik wel begrijp
Maar ik hoor ook wel eens dat mensen echt goedkoper zijn
Eieren zijn echter wel goedkoper en de vis is vaak ook verser en vergelijkbaar of goedkoper
Groenten en fruit kopen we niet vaak op de markt hoor! Soms haal ik het nog wel eens bij de Turkse supermarkt, dat is wel goedkoper maar kwalitatief blijft het minder lang goed.
Kaas vind ik wel stukken goedkoper op de markt! In de winkel betaal je al gauw €16-20 voor een kilo, bij onze vaste kraam betalen we rond de €14 per kilo.
Ik koop kaas, groenten en fruit in het seizoen en noten goedkoper op de markt. Dat zijn dan wel altijd aanbiedingen. Kaasboer heeft bv altijd goed stuk wisselende kaas voor 5 euro als aanbieding, bij de AH betaal je voor dezelfde hoeveelheid met minder smaak 8 euro. Maar vind het allemaal niet veel schelen, wel in kwaliteit. En vind het handig dat je op de markt voor duurdere producten precies de hoeveelheid kan kopen die je nodig hebt in plaats. Ook koop ik op de markt kruiden en groenten die de appie niet (altijd) heeft en dan bij een ekoplaza ofzo sowieso duurder zijn.
Kruiden haal ik altijd bij de toko, net zoals sojasuas en dergelijke. Vaak goedkoper of in grootverpakking
Late reactie maar ik woon in Delft en hier is de markt wel echt goedkoper dan de supermarkt! Hangt af van het seizoen maar met name dingen als avocados en mangos bijv. Ik kan dan met een tientje al een heel eind komen. Aan het eind van de dag ook wel eens gewoon gratis dingen erbij gekregen zonder dat ik erom vroeg. (‘hier meis wil je nog bloemkool? Wij gooien het weg hoor. Hier, neem maar gewoon mee.’ - ik gebruik echt nooooit bloemkool haha)
In Wageningen heb je ook goedkope groenten en fruit geloof ik, kom daar ook wel eens.
Dat lijkt me zo handig, hier heb je nog wel eens dat de marktbakker meedoet met too good to go dan heb je wel echt goede deals, maar anders niet
Noten zijn wel goedkoop zag ik laatst
Vandaag was ik voor het eerst in tijden bij Amazing Oriental ![]()
Ik denk dat de Koreaanse pannenkoekenmix ooit door @Dazed getipt is (sorry als ik er naast zit!) en die heb ik toen meteen op mijn lijstje gezet. Ben er erg benieuwd naar.
Mijn dochter was mee en die was op slag verliefd op de Maneki Neko. Dus die staat nu op de vensterbank want hij werkt op zonne-energie.
Omdat we met de trein waren en ik geen loeizware tassen mee wilde zeulen heb ik de aankopen klein en simpel gehouden. Maar ik hoop gauw weer terug te gaan, rondstruinen in supermarkten met buitenlandse producten vind ik echt geweldig.
Haal de volgende keer knoflookolie. Je kunt het ook zelf maken. Maar ik ben een luie donder, dus ik doe dat niet.
Gaat op de lijst, klinkt heerlijk! Weet je toevallig welk merk?
Meer aanraders zijn van harte welkom!
Deze
Je gebruikt het zoals je ook sesamolie gebruikt.
Crispy Chili olie, zeewier chips en snacks, Tajin kruiden (meeeega lekker op fruit haha), sowieso kruiden daar kopen is vaak goedkoper in grote verpakkingen en meer keus.