Show je laatste boodschappen

Ik laat sinds kort weer de boodschappen bezorgen, door de Jumbo. Liever haal ik mijn boodschappen bij de AH, maar die bezorgt niet bij ons maar het is mij nu even teveel om in een winkel weekboodschappen te doen. Hieronder zal ik even opschrijven welke recepten ik hier mee ga maken. Het onderste product kreeg ik gratis bij.

Het totaalbedrag: €90,35. Dit zijn boodschappen voor 2 personen. Meestal reserveren we ongeveer a €110 - €120 euro voor de boodschappen.

Recepten:

Verder haal ik nog eieren bij de boer (€2) en denk nog een keer brood bij de Albert Heijn. Voor de rest hebben we nog voldoende tussendoortjes en broodbeleg in huis, en zoiets als kaas haal we 1x in de 4 weken op de markt.

11 likes

Hoe zijn de prijzen op de markt
Ik woon zelf in almere en het valt me op dat de markt vaak duurder is dan de supermarkt en als het goedkoper is is het meestal slechtere kwaliteit,
Vooral brood enz niet te betalen wat ik wel begrijp
Maar ik hoor ook wel eens dat mensen echt goedkoper zijn

Eieren zijn echter wel goedkoper en de vis is vaak ook verser en vergelijkbaar of goedkoper

2 likes

Groenten en fruit kopen we niet vaak op de markt hoor! Soms haal ik het nog wel eens bij de Turkse supermarkt, dat is wel goedkoper maar kwalitatief blijft het minder lang goed.

Kaas vind ik wel stukken goedkoper op de markt! In de winkel betaal je al gauw €16-20 voor een kilo, bij onze vaste kraam betalen we rond de €14 per kilo.

3 likes

Ik koop kaas, groenten en fruit in het seizoen en noten goedkoper op de markt. Dat zijn dan wel altijd aanbiedingen. Kaasboer heeft bv altijd goed stuk wisselende kaas voor 5 euro als aanbieding, bij de AH betaal je voor dezelfde hoeveelheid met minder smaak 8 euro. Maar vind het allemaal niet veel schelen, wel in kwaliteit. En vind het handig dat je op de markt voor duurdere producten precies de hoeveelheid kan kopen die je nodig hebt in plaats. Ook koop ik op de markt kruiden en groenten die de appie niet (altijd) heeft en dan bij een ekoplaza ofzo sowieso duurder zijn.

2 likes

Kruiden haal ik altijd bij de toko, net zoals sojasuas en dergelijke. Vaak goedkoper of in grootverpakking

Late reactie maar ik woon in Delft en hier is de markt wel echt goedkoper dan de supermarkt! Hangt af van het seizoen maar met name dingen als avocados en mangos bijv. Ik kan dan met een tientje al een heel eind komen. Aan het eind van de dag ook wel eens gewoon gratis dingen erbij gekregen zonder dat ik erom vroeg. (‘hier meis wil je nog bloemkool? Wij gooien het weg hoor. Hier, neem maar gewoon mee.’ - ik gebruik echt nooooit bloemkool haha)
In Wageningen heb je ook goedkope groenten en fruit geloof ik, kom daar ook wel eens.

4 likes

Dat lijkt me zo handig, hier heb je nog wel eens dat de marktbakker meedoet met too good to go dan heb je wel echt goede deals, maar anders niet

3 likes

Noten zijn wel goedkoop zag ik laatst

3 likes

Vandaag was ik voor het eerst in tijden bij Amazing Oriental :heart:
Ik denk dat de Koreaanse pannenkoekenmix ooit door @Dazed getipt is (sorry als ik er naast zit!) en die heb ik toen meteen op mijn lijstje gezet. Ben er erg benieuwd naar.
Mijn dochter was mee en die was op slag verliefd op de Maneki Neko. Dus die staat nu op de vensterbank want hij werkt op zonne-energie.

Omdat we met de trein waren en ik geen loeizware tassen mee wilde zeulen heb ik de aankopen klein en simpel gehouden. Maar ik hoop gauw weer terug te gaan, rondstruinen in supermarkten met buitenlandse producten vind ik echt geweldig.

18 likes

Haal de volgende keer knoflookolie. Je kunt het ook zelf maken. Maar ik ben een luie donder, dus ik doe dat niet.

2 likes

Gaat op de lijst, klinkt heerlijk! Weet je toevallig welk merk?
Meer aanraders zijn van harte welkom!

1 like

Deze

Je gebruikt het zoals je ook sesamolie gebruikt.

2 likes

Crispy Chili olie, zeewier chips en snacks, Tajin kruiden (meeeega lekker op fruit haha), sowieso kruiden daar kopen is vaak goedkoper in grote verpakkingen en meer keus.

4 likes

@blush Dank voor de tips! Ga ik de volgende keer naar kijken.

Ik heb nog getwijfeld over dit product:

Klinkt heerlijk maar vanwege het formaat vandaag laten staan. Kent iemand het en is het lekker?

3 likes

Ja dit is megalekker vind ik! Wel vrij zoet dus beetje in de categorie warme limonade maar ik vind het heerlijk. Je hebt ook een yuzu-variant en in ben gek op yuzu maar de gewone citroenversie vind ik lekkerder omdat die net dat beetje zure heeft waardoor het niet alleen maar zoet is.

En de pannenkoekenmix was ik ja! Leuk dat je m meegenomen hebt, ben benieuwd hoe je 'm vindt (:

3 likes

Goed om te weten, dank! Dan ga ik die volgende keer kopen. Die met yuzu heb ik ook op de foto gezet voor mezelf zodat ik hem volgende keer kan checken. :smiley:

Ik was ook verrast door de hoeveelheid bakproducten, ze hadden veel extracten en verschillende bijzondere ingrediënten.
En de kruiden en specerijen inderdaad ook, zo veel, en relatief voordelig.

Ik loop bij Amazing Oriental een stuk langzamer dan bij AH omdat ik niet alles kan lezen vanaf de originele verpakkingen dus dat kost tijd. Maar ik geniet er wel enorm van.
Vandaag was ik in Hoog Catharijne, is die groot of klein in vergelijking met andere Amazing Oriental-vestigingen?

Komende week hoop ik te testen met de Koreaanse pancakes. :blush:

2 likes

Ik ben nooit bij de Oriental in andere steden geweest maar hij is in ieder geval een flink stuk groter dan het andere filiaal in Utrecht (aan de Amsterdamsestraatweg)!

1 like

Thanks, dan hou ik het in Utrecht bij die op HC, is ook dichter bij het station dus makkelijker voor mij.

Ik zit ook aardig dicht bij Amersfoort dus die wil ik ook nog checken. :smiley:

3 likes

haha ja dat is de echt de baby onder de amazing orientals! ik vind het altijd grappig daar, echt zo’n oud supermarktje helemaal volgestouwd

6 likes

Misschien niet heel handig als je met de trein bent, maar ik ben ook groot fan van de kant en klare gyozas uit de vriezer (tot nu toe was alleen de bibigo groente en tofu geen succes, maar verder alles heel lekker). Gewoon omdat het zo makkelijk is en een hele lekkere toevoeging aan een ramen/noodelsoep of een stir fry. Of gewoon als snack/voorgerechtje. Zelf maken is natuurlijk ook heel lekker, maar wel meer gedoe (ook als je wel kant en klare vellen gebruikt).

6 likes