Show je laatste boodschappen

Ja ik zat er ook een beetje verdwaasd naar te kijken ofzo? Zonder bonus zou het zelfs 89 euro zijn!! Nu zijn die bolletje repen als 2,99 per doos en de caprisun limo is ook 4,49 euro maar alsnog vind ik het echt duur? Helft van de kip gaat wel de vriezer in dus dat scheelt al een beetje

Ik haal dan nog paprika’s, cherry tomaten, een halve kg verse kaas, wat bananen en blauwe bessen bij een verswinkel in de buurt voor zo’n 15 euro en dan eten we het volgende (wat voor mijn gevoel ook niet heel bijzonder is ofzo):

• 1x aardappel, vega schnitzel en salade (daar heb ik alles nog voor in huis)
  • 1x gerookte zalm, spinazie met tomaat, paprika en kruidenroomkaas uit de oven + volkoren spaghetti
  • 1x kip fajiatas met paprika’s, zure room en geraspte kaas
  • 1x kip gnocchi met tomaat uit blik + paprika + kookroom
  • 1x tortellini’s met vega spekjes, courgette, kookroom en tomaatjes
  • 1x turkse pizza’s met tomaatjes, komkommer, sla en vega gyros
  • 1x volkoren penne met aubergine in tomatensaus met parmezaanse kaas en verse basilium

Wat ik dus al had in de voorraad voor dit weekmenu

• wraps
  • volkoren spaghetti
  • aardappelschijfjes
  • vega schnitzel
  • krop romaine sla
  • komkommers
  • gerookte zalm
  • diepvries spinazie
  • tortelinis
  • turkse pizza’s
  • aubrgine
5 likes

Was dat inclusief kat?

5 likes

Nee, je moet extra betalen als je zo een judge wilt bij je boodschappen.

3 likes

Waar is er dan normaal niet vegan aan kimchi?

Vissaus en gefermenteerde garnalen etc.

1 like

Deze had ik laatst ook gekocht! Vond m heeel lekker. Maar ik vroeg me wel af hoe lang je hem kon bewaren na openen, heb jij toevallig enig idee?

3 likes

Nettorama en AH:

Prijzen

Nettorama €32,97 en AH €10,41

Nettorama is mijn basissupermarkt en ik ga naar de AH voor dingen die ze bij de Nettorama niet hebben of die ik bij AH lekkerder vind. Of bijvoorbeeld voor die tacomix, die heeft Netto alleen van Santa Maria terwijl ik huismerk ook prima vind en dat goedkoper is.

Ik ga hier Nachoschotel en Aardappel maar dan anders mee maken (recepten van Project Gezond) en dat zijn porties voor 2 personen dus voor 4 dagen avondeten.
Oja ik krijg op mijn werk fruit en eet ook vaak diepvriesfruit in kwark enzo, dus daarom ontbreekt vers fruit een beetje haha

1 like

De nettorama klinkt dan echt goedkoop, voor mijn gevoel ben ik het dubbele kwijt aan dezelfde boodschappen, netjes

@musa Kimchi blijft echt maanden goed in de koelkast!

2 likes

Ja klopt het verschil is soms echt belachelijk groot!
Bijvoorbeeld die pittige rauwkost, die is bij de Nettorama 1,49 en bij de AH 2,29 terwijl het dezelfde samenstelling en inhoud heeft.

Heb het kassabonnetje nog mocht je meer willen weten!

Bonnetje

2 likes

Heel erg bedankt, voor bij is de dichtsbijzijnde helaas meer dan 30 min rijden

1 like

Ja het is gefermenteerd, dat is juist een techniek om eten heel lang te kunnen bewaren.

5 likes

Gewoon zorgen dat je er alleen met een schone vork in gaat en dan kan dat echt wel een tijdje open staan hoor

4 likes

Ja joh, mijn zelfgemaakte portie staat al maanden in de koelkast lekker te wezen. Zuur & zout dus daar gebeurd niets meer in :slight_smile:

3 likes

Nettorama €47,49. Door de deo en libresse wat duurder dan normale weekboodschappen. In de plastic zakjes zitten tomaten en zoete aardappel.
Ik ga hiermee maken: gepofte gevulde zoete aardappel en pasta pesto. Van beide twee porties dus 4 dagen eten.

2 likes

€50,65 bij de Amazing Oriental, voornamelijk de tteokbokki die ik meenam voor een vriend maakte het prijzig (4x €4,75)

6 likes

Albert Heijn €76,74

Kaasboer €6,40

Weekmenu

Maandag: Aardappels, bloemkool, groentesaus, gehaktbal
Dinsdag: Pasta met kip
Woensdag: Gebakken aardappels, vis uit de oven, boontjes en sla
Donderdag: Tagliatelle met zalm en spinazie
Vrijdag: ergens anders eten
Zaterdag: Aardappels, spinazie en kipburger
Zondag: bakjes uit de diepvries en soep

Veel hadden we al in huis/in de diepvries zitten.

8 likes

Wat leuk die hamster pasta! Wist helemaal niet dat ze die hadden. Ik ga ze ook op mijn lijst zetten voor de kinderen :smile:

1 like

Kaas van de kaasboer is geloof ik goedkoper dan die van de AH. :exploding_head: Is eerder ook wel anders geweest.

2 likes

Avondboodschappen met trek in pretentieuze frisdrank. AH 23,79 incl koopzegels :upside_down_face:

6 likes