Show je laatste boodschappen

Is dat Azië? Die staat hier ook in de kast :grin:

Ik vind trouwens Made in India ook voor vega’s een heel geschikt kookboek. Heb er tot nu toe ook alleen maar vega recepten uit gemaakt.

Lol de ondertitel: “Dit boek staat bol van authentieke charme, persoonlijkheid, liefde en knoflook

2 likes

Fresh India heet ie. Puur India in nl.

Oh ja ik zag iets over lam curry in Made in India dus dacht das niks voor mij

1 like

Ooooh ja deze! is echt een aanrader idd! :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Hangt er natuurlijk ook vanaf hoevaak je buiten de deur eet etc. Mensen die vaker uit eten gaan, schoonmaakartikelen niet in de supermarkt kopen, drogisterijartikelen niet in de supermarkt kopen, geen huisdieren hebben waarvoor ze artikelen in de supermarkt kopen of vaak eten/lunchen op het werk zijn bij de boodschappen misschien goedkoper uit😅

Ja dat is waar! We hebben wel huisdieren, maar uiteten etc. valt buiten ons boodschappengeld. Al was dat de afgelopen maanden nihil. Ons grootste probleem is denk ik dat we niks plannen en bijna elke dag naar de supermarkt lopen omdat die nagenoeg naast ons huis staat…

1 like

En misschien koop je wat meer of luxere dingen dan anderen, maar als je je dat kan veroorloven en het dingen zijn waar je gelukkig van wordt, gewoon prima toch?:innocent:

3 likes

:astonished::astonished:

Ik schrik hier echt van. Wat koop je dan allemaal? Alleen maar A-merken? En gooi je ook veel weg dan? Zijn jullie grote eters? Veel alcohol?

Ik veroordeel je niet trouwens, probeer het alleen te begrijpen, omdat ik me er niks bij voor kan stellen

1 like

Hahaha, geeft niet. We kopen dus dagelijks boodschappen bij de Jumbo en beetje afwisselend A-merken en Jumbo huismerk. Koop zeker niet altijd de duurste dingen, maar misschien is Jumbo huismerk relatief duur? We eten vegetarisch. Alcohol misschien wel meer dan anderen? In totaal denk ik 1 fles wijn en 3 speciaalbiertjes per week. Ik merk dat onze avond maaltijden vaak redelijk aantikken. En tsja allebei thuiswerken dus veel geld kwijt aan wc papier nu.
We gooien nauwelijks iets weg trouwens. We hebben wel altijd koekjes in huis. En in het weekend wat lekkers, zoals chips of kaasjes. Nouja niet perse exorbitant zou ik denken…

Maar ik heb nu het goede voornemen om eens inzichtelijk te maken waar we het nou precies aan uitgeven. We kunnen het goed missen, maarja nooit verkeerd om eens te kijken waar het naar toe gaat

1 like

Klinkt voor mij heel normaal :see_no_evil:

2 likes

Haha, gelukkig :smiley:

1 like

Hier tikt het sommige maanden ook wel eens dat budget aan… ik kook zooo graag en uitgebreid met goede producten, veel specerijen (koop je wel niet iedere week opnieuw maar toch), een kaasje en wijn in het weekend… en voor je het weet ben je er al. Als ik naar de AH ga neem ik standaard ook veel meer extra dingen mee dan uit de Aldi bijv. Dan is het vaak weer even een paar weken compenseren.

1 like

Ja en ik geef echt 34x zoveel uit als ik elke dag boodschappen doe, voor mij werkt weekboodschappen doen echt top voor het budget

1 like

Klinkt allemaal niet heel raar of uitbundig of extreem. Goed idee om het inzichtelijk te maken, ook al kun je het missen dan nog is het veel geld!

Als je wil dat er iemand meekijken, deze gierige Gerda doet het met 30€ per week en toen ik nog samenwoonde met €50.

2 likes

Maar juist kruiden kosten geen drol? Wijn kan wel aardig aantikken ja!

Maar met specerijen bedoel ik letterlijk alles, dus ook verschillende soorten olie/azijn/alle gedroogde kruiden etc. Was misschien niet zo duidelijk. Een bosje munt of peterselie is inderdaad het minst van mij zorgen haha.

Ik vind 30 per week ook heel weinig! Jij eet ook geen vlees toch? Ik zit nu toch al weer op 152 deze maand waar ik het eigenlijk 120 wil hebben, ik probeer 40 per week. Snap ook niet waarom. Maar alsnog is 152 heel goed voor ongeveer drie weken, dat is het laagste in weken.

Oh haha dan begreep ik even niet goed. Lekker olie en azijn kan duur zijn ja!

Ik eet geen vlees nee, Dat klopt.

Maar dit kost 7,30 bij elkaar. Dat zijn alle tussendoortjes voor deze week en een stukje avondeten. En een stuk ontbijt. Ik eet niet veel vleesopvolgers, koop groot in als het in de aanbieding is en ik het kwijt kan, mealprep en plan. En dan kom ik dus gewoon goed rond van die 30

4 likes

Maar is die 30 euro dan inclusief wc papier, wasmiddel, vuilniszakken etc? Want dan vind ik het echt mega knap haha. Of eet je niet 7 dagen per week van dit bedrag (ivm thuisbezorgd ofzo)?

1 like

Ja knap! Ik moet ook weer vaker naar de markt, doe ik te weinig. Maar vind het gewoon chill om op zondag de weekboodschappen gewoon bij lidl te doen en dan hier en daar een aanbieding bij de ap of dirk. Januari wordt mijn maand, 160 voor de hele maand :muscle:t2:

1 like