Show je laatste boodschappen

Ja :slight_smile: heel af en toe eet ik eens bij mijn ouders of haal ik wat af maar dat is denk ik 2 keer per maand ofzo.

Ik ga straks chili maken, daar gaat in
1 pakje gehakt €2
Uien €0,30
Paprika’s €0,50
Tomaten gezeefd + puree €0,90
Bonen €1
Kruiden olie e.d. €0,25

Dit zijn schattingen. Ongeveer €5 totaal. Daar eet ik 4 keer van. (Invriezen) Dat is €1,25 per avondmaaltijd. Tussen de middag 3 boterhammen met hummus oid en komkommer is €0,75, ontbijt met kwark, €0,80. Tussendoortjes en koekje bij de thee €€0,50

Dan heb ik voor €3,20 de hele dag gegeten. En ja dat is een goedkope dag, dat realiseer ik me maar dat is wel een redelijk standaard dag.

3 likes

Maar dan eet je 4 keer hetzelfde achter elkaar? Dat zou ik ook niet kunnen. Ik koop drie gerechten voor een week en de 7e dag eet ik ergens anders of restjes of wat dan ook.

Ik ga ook voornamelijk naar de lidl, fruit naar de markt als dat lukt maar vaak gaat dat niet ivm werk. En af en toe voor een aanbieding naar de appie of dirk.

160€ voor een maand moet lukken! Je kan het!

Nee joh! Vriezer! Ik vind 2 keer per week hetzelfde eten en dan met minstens 1 dag ertussen oké, maar iedere dag hetzelfde echt niet!

1 like

Oh en wat ik dus ook doe, iedere zondagavond gaat er nieuw geld in mijn portomonee, ik betaal boodschappen contant. Wat er nog inzit blijft erin zitten, op deze manier kan ik als er bijvoorbeeld een aanbieding van alpro barista is in 1 keer 20 pakken kopen. Ik gebruik ongeveer een pak per week en die zooi is duur normaal gesproken! Maar als ik ze dus voor 1€ kan kopen koop ik er meteen heel veel.

2 likes

Ik zou hier dus al maar twee keer van eten voor mezelf, met wat rijst of tortilla’s erbij (en sour cream, kaas en verse guac).

Niet dat ik zeg dat er iets mis is met je maaltijd, maar voor mij wel de reden dat ik de mist in ga. Ik eet veel en ik wil het uitgebreid aankleden, anders vind ik eten maar saai.

12 likes

Het scheelt natuurlijk wel hoeveel je eet, dat klopt absoluut. Ik vind in Chili zoveel smaken zitten dat ik dat echt niet saai vind. Daarnaast ben ik te zwaar en probeer ik dus juist minder dingen als aanvulling te eten :sweat_smile: Niet dat ik dieet maar alle plantaardige kaas is heel hoog in calorieën dus dat vermijdt ik dan. Ik gooi er edelgist overheen, toch de smaak, goedkoop en gezond.

1 like

Omg teach me. Niet alleen om minder geld uit te geven, maar ook hoe je alleen fruit als tussendoortje eet ipv chips en chocola.

2 likes

Hahaha ik.zit op dit moment chips te vressen dus cant teach you :rofl:

Maar chips is wel alleen voor in t weekend. Anders eet ik 6 zakken per week denk ik :unamused::sweat_smile:

1 like

Als kind nooit “geleerd” wat weekend was (hele familie werkt in de zorg).

Wat werden wij toch raar aangekeken als wij smiddags uit school wel chips en sinas mochten.

Of een broodje bapao bij de lunch🙈

Heeft wel voordelen! Ik mocht vroeger bijna nooit koek of snoep, alleen in het weekend haha en toen ik voor het eerst uit huis ging heb ik alles gekocht wat ik kon vinden ben ik 20 kg aangekomen in een half jaar…

4 likes

Samr

Zo had ik vroeger een vriendin met ouders die compleet flipten toen ze een keer een breezer had gedronken tijdens mijn verjaardag, op een f*cking bowlingbaan. Dat werd haar zo streng verboden al die tijd dat ze toen ze eenmaal 18 was compleet losgeslagen was en ging overcompenseren.
Niet dat het voor iedereen zo werkt, maar ouders die heel heftig dingen verbieden bereiken uiteindelijk vaak het tegenovergestelde effect.

1 like

Bij mijn ouders mocht werkelijk alles, als ik wilde ontbijten met brownies, prima, doordeweeks logeren bij een vriendin lekker doen, alcohol liever niet onder de 18 maaf als je het een keer wil proberen ga je gang, nodig zoveel vrienden uit als je wil, kom thuis wanneer je wil maar laat wel even een berichtje achter waar je bent.

Met als resultaat kinderen die nog altijd netjes melden waar ze zijn, alcohol laten staan en gezond eten in balans belangrijk vinden.

Ook een reden trouwens waarom er altijd kinderen bij ons kwamen overblijven en bij ons kwamen zitten in het weekend

Maar er zijn natuurlijk kinderen die wel grenzen nodig hebben :sweat_smile:

8 likes

Lidl, €16,40

Links Jumbo, €13,97
Rechts Dirk, €3,78

Zit ik 4 posts geleden nog te vertellen dat ik nauwelijks vleesopvolgers koop, heb ik vandaag 6 pakken gekocht, mooi wel :sweat_smile::sweat_smile:

5 likes

Lidl, 15 euro

Turkse supermarkt, 11 euro

8 likes

Zie ik daar nou vegan zalm(?) Is dat lekker, smaakt het net als gewone zalm? Ik heb dit nog nooit in de supermarkt gezien. :see_no_evil:

Het heeft wel die vettige en rokerige smaak, maar het smaakt natuurlijk wel anders

2 likes

Ja is vegan zalm, ga sushi maken. Niet te betalen maar goed, voor de keer kan het wel! Heb het nog nooit op maar lees er overwegend positieve dingen over, Ddus ben heel benieuwd!

1 like

Ik vind die zalm dus niet lekker :frowning_face: heel glibberig en smaakloos. terwijl ik laatst wel een pokebowl had besteld waar dat soort zalm in zat en dat was wel lekker

1 like