Oh oh. Ga het straks maken, ben nu een beetje huiverig!
Markt 15 euro
AH 39.60
Beetje veel van de markt dus ik heb een groente & fruitpakket gemaakt die een vriendin zo komt ophalen haha
Misschien wat off topic, maar ik wil wat besparen op groente en fruit. Hebben jullie het idee dat groente en fruit van de markt altijd goedkoper is en is het ook langer houdbaar dan uit de supermarkt (als je ziet hoe er mee omgegaan wordt😅
Ik ga binnenkort ergens wonen waar wel een markt is namelijk😅
Qua houdbaarheid was het vergelijkbaar.
Maar ik mis nog vaak de Rotterdamse markt. Op zaterdag of dinsdag kocht ik daar vaak een hele boodschappentas vol groenten en fruit en dat kostte dan zoveel minder dan in de supermarkt. Echt maar 10-15€ of nog goedkoper als ze hele goede aanbiedingen hadden.
Maar het hing ook van het tijdstip af. Kwam ik laat op de dag dan zaten er weleens gekneusde aardbeien, of perziken of tomaten of champignons met vlekjes bij, maar dat verwerkte ik dan gewoon snel. Ik heb weleens een kist aardbeien gehad voor 4€ en heb toen een hele avond jam staan maken.
Ligt aan de markt zelf eerder denk ik. Ik heb een tijd in Leiden gewoond en daar vond ik de markt altijd vrij duur en kocht ik m’n groente en fruit meestal bij de supermarkt, vooral Hoogvliet. Nu woon ik in Rotterdam en het kost geen drol, je ziet het hierboven; 1.5 kilo sperziebonen voor een euro, 8 paprika’s voor een euro, 2 grote broccoli voor een euro, etc. En de kwaliteit is echt top, spullen van veel kramen van de Leidse markt bleven niet lang goed
Ik ga altijd vroeg naar de markt, rond 9 uur, en dan is het nog rustig en “inventariseer” ik op m’n gemak: ik kijk wat die week goedkoop is. Veel kramen op de Rotterdamse markt hebben dan niet heel veel verschillende producten, maar kopen groot in dus wat ze hebben is dan heel goedkoop.
Hangt echt af van de markt. Ik vind de markt waar ik woon extreem kut. Gewoon supermarkt prijzen, geen bijzondere producten, geen biologische kramen, gewoon precies niks. Maar in mijn vorige woonplaats was de markt echt top. Als je dan hele goedkope producten scoorde kon je die vaak niet heel lang meer bewaren, maar dat zag je ook al wel en dan hou je daar rekening mee. Dus hopen dat je bij een goede markt terecht komt. En anders zijn de too good to go boxen van de Lidl ook best een uitkomst, blijft bij mij in ieder geval altijd heel lang goed.
De Haagse markt scheelt vaak wel zo’n 50 tot 75% als ik kijk wat het bij de appie kost en soms nog wel meer dan dat. Sommige dingen worden sneller slecht maar je kan daar ook handig mee koken dat je eerst de meer bederfelijke dingen eet en dan de rest. Je zal wel vaker dingen kopen die minder perfect zijn qua vorm maar dat vind ik alleen maar goed. Niet alle komkommers zijn recht en niet alle paprika’s hoeven van mij even groot te zijn.
Die man stond ze ook zo netjes in te pakken! Een elastiekje per 250 gram normaal pleuren ze alles in een zak haha @anon4388265
Sorry even verwijderd voor privacy haha
Die bonen zien er echt schattig uit.
@FrauHelga @Brum @Infidel @Philo
Bedankt voor jullie ervaringen! Dan is het inderdaad even afwachten wat de markt doet.
Van too good to go ben ik niet zo’n fan, dan moet alles die dag op en ik gebruik veel dingen zoals een couscous pakket gewoon niet
Hahahahaha wat is dit voor marketing. Een soort Tinder meets Jumbo (komt hier Bumble uit voort?). Wel spannend, kan je gezellig kletsen over hoe je kat dit product waardeert.
Markt is echt top! Houdbaarheid van zacht fruit zoals aardbeien is wel zo dat je het binnen een dag of 2 moet opeten (aardbeien) of moet invriezen/verwerken. Maar voor de rest is het echt een aanrader als je daar gewoon al je groenten en fruit koopt, groente en fruit zijn wel het grootste gedeelte wat in mijn koelkast ligt. En als ik bijv. op de Albert Cuyp loop dan is het ook meteen een uitje, koop ik ff een zakje stroopwafels en lekker tussen de kraampjes lopen.
En aan het eind van de dag hebben ze vaak ook dat ze wat extra meegeven, krijg ik er een zak boontjes gratis bij of duwen ze me nog even een stokbrood in mijn handen.
Ik woon nu in een klein dorp met een klein marktje, en maar 1 groentenkraam. Die prijzen zijn nog hoger dan bij AH helaas dus ik kom er vrijwel nooit.
Als ik hier foto’s zie met stapels groenten van de markt, voor een prikkie, dan heb ik stiekem heimwee. En sowieso ook naar de verscheidenheid van winkeltjes in grote steden. Als ik hier bara wil kopen moet ik echt naar een stad.
@FrauHelga ik ben bang dat dit dan ook voor mij zal gelden😅 dan moet ik het toch echt hebben van de super aanbiedingen
Haha!! Ik krijg dit helemaal niet! (Of ik kijk scheel)
Echt heel grappig bedacht
Ahh die extra’s heb ik niet. Ach dan maar niet, het daten is ook vast niet voor een second love
Zou je kunnen aangeven wat je hiermee verwacht te gaan maken?
Ik kan wel wat dingen bedenken, maar zit vooral zo
Aangezien ik volgens mij echt zo goed als alleen maar groente zie.