Show je laatste boodschappen

Haha ja ik eet vegetarisch en houd niet zo van vleesvervangers dus eet vooral veel groenten. Soms met iets erbij (rijst, noodles, flatbread) maar vaak ook gewoon op zich. Voor deze week heb ik de volgende gerechten. Alles wat ik over hou verwerk ik dan op een avond waarop ik geen zin heb en dus iets makkelijks kook zoals shakshuka of Chili sin carne. Daarvoor heb ik altijd basisingrediënten in huis.

1. Ottolenghi’s root vegetables met harissa
  2. Okonomiyaki met spitskool
  3. Singapore noodles met paprika, wortel en sperziebonen
  4. Geroosterde aubergine curry met kokosmelkrijst
  5. Ramen met gekarameliseerde ui, overgebleven groenten en soja ei
8 likes

Wow klinkt allemaal super lekker! Ik ga hier ook eens wat meer mee experimenteren.

Merk dat in mijn hoofd vaak toch nog een maaltijd moet bestaan uit iets van rijst/pasta/aardappel etc, groente en vega/vis/vlees.

1 like

Ik haal vaak inspiratie uit de midden-oosterse keuken. Daar wordt veel met groenten gekookt en ook als gerechten op zich. En Indiase currys zijn ook heel lekker om allerlei groenten te verwerken op verschillende bereidingswijzen en daar kun je dan bv aardappel in integreren en dan doe ik er vaak geen rijst bij omdat het al goed vult.

2 likes

€9,95 op de markt

€14,30 bij de lidl

9 likes

Kaneel bij de toko, €1,50
Appie €3,18

2 likes

€8,29

10 likes

Ze moeten echt wat aan de benaming doen van bepaalde vegan producten. Plantaardige PLAKKEN. Wie verzint dat?

2 likes

Kaas mag niet omdat sneue mensen dan gaan janken, echt te zot voor woorden.

10 likes

Kaas mag niet omdat dat wettelijk geregeld is

Haha dit is zo’n goede samenvatting van het probleem

1 like

Doordat sneue mensen erover zaten te zeuren, let’s be real.

1 like

Als vegan eet je ‘plakken’ op je brood, je drinkt een glas ‘drink’ en je avondeten bestaat uit ‘stukjes’, ‘schijven’ of ‘reepjes’. Me fav: ‘stukjes als van kip’, het water loopt je spontaan in de mond. En dan zijn er ook nog onheilspellende namen als ‘ruig gehakt’. Alsof ze vegan producten zo onaantrekkelijk mogelijk willen laten klinken.
Want je zal maar per ongeluk een keer iets zonder dierenleed uit de supermarkt meenemen.

20 likes

Mijn favoriet qua naam zijn de producten van Willicroft

“This is not Parmesan cheese”
“This is not cheese sauce”
“This is not cheese fondue”

20 likes

Wat is er ook mis met gewoon kaas en geraspte kaas, maar dan met het bijschrift “plantaardig” :sweat_smile:

Zogenaamd “misleidend” voor de consument :roll_eyes:

Omdat een bijschrift niet te lezen is voor mensen😅

De quorn stukjes des.
“We eten stukjes des”
Snapte de benaming niet maar des is dus Frans voor stukjes hahaha
Stukjes stukjes

4 likes

€24,90

5 likes

Ik wilde even met trots mededelen dat ik tot nu toe 131,75 aan boodschappen heb uitgegeven en nog eten heb t/m zaterdag. Dus nog krap 30 voor de laatste week van januari. De markt saved me!

12 likes

15 likes