Whole Foods!
Dat ga ik even googlen🙈
Is in Amerika.
Ik kon het idd al niet vinden dankjewel!
Oe die in Rotterdam (goudsesingel)? Graag delen als er aanraders tussen zitten!
Nee de website haha. Die zit in Malden zag ik. Maar nu moet ik duidelijk ook eens naar Rotterdam
Geen idee of dit het juiste topic is, maar ik wil eigenlijk boodschappen gaan bestellen bij AH. Alleen hoe weet ik nu welke data voorverpakte groente en vega/vlees heeft etc.?
Hebben jullie hier ervaring mee? Meestal doe ik week boodschappen namelijk.
Volgens mij word het de dag van levering ingepakt, dus meestal zit er dan nog wel 3-5 dagen op de groenten en dergelijke. Vega/vlees meestal wel iets langer
Haha ja! Het is gewoon pure pompoenpuree (met een beetje water) dus dat werkt perfect, veel makkelijker dan pompoen koken en pureren.
Ik bestel regelmatig bij de AH en alles is altijd best wel lang houdbaar qua fruit, groente, zuivel en vlees/vega. We bestellen meestal voor een week. Vaak kijken we dan gewoon per dag even wat het beste eerst gegeten kan worden.
en @Memento_mori @Ohappyday thanks voor jullie reacties! Beetje wisselend dus, maar vlees/vega over het algemeen dus wel wat langer houdbaar.
Dan ga ik het gewoon proberen. Meestal zijn de losse groente ook langer houdbaar dan de voorverpakte, in de winkel in ieder geval.
Sluit ik me bij aan!
Ah mooi, dan plan ik die gewoon op het einde vd week en de voorverpakte gesneden sla bijvoorbeeld (ja, ik ben zo lui) aan het begin.
Echt super slim! Heb je ook nog een favoriete recept?
Ik heb niet echt verschillende recepten geprobeerd, maar ik maak het zo en dat is altijd lekker!
Nodig:
- (haver-)melk, bijvoorbeeld Oatly barista
- shot espresso of kopje koffie
- eetlepel pompoenpuree
- flinke theelepel speculaaskruiden
- vanille siroop van monin (of suiker en vanille extract, als je dat niet hebt)
Vul een groot glas voor 3/4 met havermelk, ik denk dat dat ongeveer 200 ml is. Doe het grootste deel van de melk in een steelpannetje en een klein beetje in een melkopschuimer. Als je die niet hebt gewoon alles in het pannetje doen. Voeg de pompoenpuree, speculaaskruiden en siroop naar smaak toe (afhankelijk van hoe zoet je het wil) en verwarm dit terwijl je af en toe roert. Zet ondertussen je koffie/espresso, en maak schuim in de melkopschuimer (optioneel). Doe de espresso in het glas, melk erbij, en op het laatste de schuim erop!
Ik zou trouwens niet die kruiden van Jonnie Boer aanraden die ik hier heb gekocht haha, daar zitten hele stukken kruidnagel en zaadjes in en dat is niet echt lekker in de koffie ben ik achtergekomen. Gewoon lekker zo’n klassiek plastic potje halen dus!
Ohh ik was er echt nooit op gekomen om die pompoenpuree voor een PSL te gebruiken, het idee dat het een babyhapje is staat me een beetje tegen maar ik ga het wel proberen bedankt voor de tip en het recept!
Die pinguins…