Show je mondkapjes topic

Oh ben heel benieuwd!

Aaagh heb ik nou zo’n pech met pasvorm ? Echt elk mondkapje wat ik koop (behalve die blauwe wegwerp) schuift van mijn neus af zodra ik ga praten :woman_shrugging: iemand tips of moet ik toch verder blijven zoeken ?

Ik heb dit ook maar met zo’n neusclipje er bij blijven ze wel beter zitten dus daar kies ik ze op uit. Weet niet of je dat al had geprobeerd?

Heb je ook al mondkapjes geprobeerd die een neusijzertje hebben? Die kan je eventueel ook zelf maken, maar daardoor blijven ze bij mij wel een stuk beter zitten.

Edit: Hier staat een tuturlio hoe je het zelf kunt maken

1 like

Ik denk dat dat het is ! Ga het eens proberen, ook de tip van @lepelsteeltje ziet er goed uit :+1:

1 like

Oke dit spul werkt goed! De gebruiksaanwijzing is niet helemaal volledig vind ik, als ik die opvolg (spuiten, uitwrijven) werkt het onvoldoende.
Wat ik doe:
Op brillenglazen spuiten (1 spuitje per glas), met je vinger verdelen aan binnen en buitenkant van het glas. Goed alle hoekjes raken. 30-60 seconden wachten tot je echt ziet dat het wat opdroogt. En dan opwrijven met meegeleverd doekje.

Ik zit nu met een mondkapje en bril op, in een warme ruimte terwijl ik net van buiten kwam. Ik adem expres wat harder uit via mijn neus en de glazen beslaan helemaal niet.
Duur spul maar het is het waard!

8 likes

Bedankt voor de review!

1 like

Weet iemand waar ik mijn eigen mondkapje kan laten drukken (zonder dat je er direct 100 moet bestellen)?

Ik heb een leuk idee in mijn hoofd, maar het lukt niet met de standaarddesigns in Smartphoto.

Ik heb vandaag bij Hema weer de stoffen mondkapjes gezien en heb daar een setje met een kerstvariant erin gehaald (gezien ik waarschijnlijk moet werken met de kerstdagen). Oh en een setje met een Takkie mondkapje. :smile:

5 likes

Op de site van de Kruidvat kun je nu je eigen mondkapje maken!

1 like

https://www.ad.nl/deventer/10-stijltips-voor-je-mondkapje-ik-zag-maxima-en-dacht-oh-nee~a8e13304/

Lekker dan, Camilla ziet er met mondkapje een stuk vriendelijker uit. :joy:

Hoe vind je dit mondkapje zitten? Ik twijfel om hem ook te bestellen

Heeft iemand een tip voor zo’n plastic klemmetje dat je kan gebruiken om je kapje achterop je hoofd vast te maken? Ik heb er wel een paar gespot op Bol maar geen idee hoe die kwaliteit is

1 like

Heeft iemand tips waar je zijden/satijnen mondkapjes kan kopen? Ik kom als ik via Instagram zoek alleen uit op Amerikaanse shops. Heb er nu namelijk 1 van Wolford (heel duur anders had ik er daar een paar meer van besteld) maar merk dat dit veel fijner is voor mijn huid, en het draagt veel fijner.

Etsy? Zijn wel iets minder luxe dan die van Wolford, maar als het je puur om de stof gaat:

Dit zijn Nederlandse verkopers, maar er zijn er ook zat verkopers binnen Europa:

2 likes

Ah top, bedankt! Had zelf helemaal niet aan Etsy gedacht.

1 like

Ik vind ze er super mooi uit zien, maar krijg je daar geen vlekken in? Bij mensen die zo’n plastic masker hebben zie je altijd waterdamp op dat masker zitten van het praten/ademen etc. en ik was dan bang dat je in het satijn daar vlekken van zou zien. Ze lijken me qua stof inderdaad wel erg comfortabel!

1 like

Ik heb nu een donkere (grijs/zwart) en daar zie je niks op. Snap wat je bedoelt met die van plastic maar daar had ik gelukkig geen last van. Heb nu een lichtroze besteld via Etsy, hopelijk gaat het bij die ook goed. Ze zitten inderdaad veel fijner.

1 like

Oeh welke roze heb je besteld?

1 like

Deze heb ik besteld.

Maar nog niet binnen dus weet niet hoe de pasvorm is.

Deze heb ik nu en bevalt heel goed.

6 likes