Show je nagels

35 likes

Thanks! Ben ze weer aan het laten groeien en hou van het rechte.

Part 3 nagelsaga

Lelijk en gebroken

Kan je niet naar je salon gaan of ergens anders om die nagel te laten verwijderen? Hij is echt lelijk gebroken, zo kan hij beter groeien en zal je ook minder pijn hebben bij het plaatsen van een nieuwe gellaag

Ja dat moet ik eigenlijk wel doen. Ik heb jaren lang mijn nagels afgebeten tot 2 cm of zo dus dit is voor mij nog lang. Ik ben benieuwd of hij er nu vanzelf af gaat of zo, ik heb pas vrijdag voor het eerst tijd

Ohjee dat is niet alleen lucht maar ook gebroken? Die gaat er waarschijnlijk niet vanzelf af als hij er tot nu toe nog op zit. Of in ieder geval de gel zal niet van die nagel gaan. Wat wel kan is dat het complete bovenste deel er ineens afklapt en je eigen nagel die onder de gel zit op een heel pijnlijke manier meetrekt, met bovendien een grote kans dat de nagel bij je nagelbed (dus het vaste deel zeg maar) ook tot diep in kan scheuren. De bovenkant waar de gel zit is sterker dan je natuurlijke nagel waardoor je een breekpunt hebt op de lijn waar het overloopt. Daarom dat er bij het zetten een apex/bolling wordt aangebracht omdat anders nagels omklappen, kapot klappen of simpelweg afscheuren.

Dus ik zou sowieso er door een styliste naar laten kijken en tot vrijdag er goed strak een pleister omheen plakken en voorzichtig zijn met die vinger. Geen verpakkingen er mee open maken en oppassen met stoten want geloof mij, als die nu gaat breken dan doet het echt enorm zeer en heb je kans dat ie dus heel ver afscheurt.
Je kunt hem uiteraard ook gewoon afknippen tot waar hij gebroken is (dat zal de styliste ook doen waarschijnlijk) en dan een compleet nieuwe nagel laten zetten als je er tijd voor hebt. Ziet er natuurlijk niet uit, maar mocht je niet snel genoeg een nieuwe afspraak kunnen maken dan lijkt mij dat wel de beste en vooral minst pijnlijke oplossing. Zoals ik het op de foto kan zien is je eigen nagel ook gescheurd bij de witte lijn? Dus dan moet er sowieso bij het zetten van een nieuwe nagel/set een verlenging worden gedaan op die vinger want een kapotte nagel kun je in principe niet meer fixen. Zeker niet als het zo dichtbij de huid zit en over de hele breedte zit. Een klein scheurtje lukt wel, maar op de foto lijkt het best open te staan?

En nogmaals, je hoeft echt geen complete nieuwe set te nemen. Je kunt best ook vragen om alleen deze nagel te fixen. De meeste salons doen dat wel hetzij gratis, of voor een laag bedrag.

Wel een toffe kleur trouwens!

24 likes

afbeelding

Verliefd op deze kleur

37 likes

Heb nu een soortgelijk kleurtje, echt een goeie als je zoals ik je nagels terug wat moet laten groeien want valt niet mega op en past overal bij vind ik :smiley: mooie ring trouwens!

1 like

34 likes

Mooi gelukt!

1 like

Ik ga ook een starterkit kopen van Pink Gellac! Ben helemaal enthousiast door alle mooie nagels hier haha. Zal wel even oefenen worden, maar ben echt benieuwd

3 likes

Leuk!! Ze hebben nu ook goeie aanbiedingen zie ik :thumbsup:

1 like

Ja echt goeie aanbiedingen! Dat trok me ook over de streep haha. Als ik het binnen heb, en het resultaat is toonbaar, zal ik foto’s delen :grin:

1 like

Nou tadaa

Heb morgen toch maar een afspraak voor een nieuwe set, wil ze wat korter en weer lekker zwart

2 likes

Nieuwe set, zelfde kleuren maar meer glitterrrrrs en een beetje korter omdat dat iets makkelijker is met klussen

32 likes

mag je ook geen doorzichtige nagellak op?

1 like

Essie virgin snow

29 likes

Breken je nagels of scheuren ze? Teveel keratine kan je nagels te hard maken waardoor ze snel breken. De flexibiliteit neemt dan teveel af.

1 like

Eerste keer acryl!

27 likes