In de wasserette @BiloxiParish
Succes! Wel goed de huid eromheen straks insmeren want dit droogt wel een beetje uit.
Komt goed! Ik heb een half uur geweekt maar ik heb nu een beetje pijn dus heb er maar een pleister omgedaan en ga zo verder weken
Ik had eindelijk mooie lange nagels met een mooie vorm, en wou babyboom erop doen. Had de gel eraf gehaald, toen waren ze zo kwetsbaar dat er gelijk 1 brak.
Was alsnog van plan te babyboomen maar het werd elke keer zo lelijk dat ik meerdere keren heb af moeten vijlen en opnieuw beginnen en uiteindelijk was er zo weinig van m’n nagels over en wat ik zo boos dat ik alles heb afgeknipt.
Hóé krijg een mooie babyboom met gellac? Heb tig filmpjes gekeken maar dat met een sponsje werkt niet want er komt gewoon geen gradient kleur op m’n nagels en allemaal kleine stofjes uit het sponsje. Heb verschillende sponsjes geprobeerd en verschillende witte gellakken. Wil zo graag babyboom wie kan me helpen
Ja sowieso stoppen hoor als het pijn gaat doen. Anders alleen een watje op stuk keukenpapier nat maken met remover en dat een beetje ruim op de nagel leggen. Dat is minder vervelend voor je huid
@Yzile dat is bij jezelf best lastig maar met pigmentpoeder gaat het makkelijkst
Zij doet het hier met felle kleuren maar met wit krijg je dus een naturel babyboom.
Of met een speciaal kwastje zoals hier bij 4.22 wordt gebruikt
Overigens kun je ook eerst je nagels met roze/nude (of welke kleur je wil) lakken. Dat afwerken met topcoat en vervolgens met de witte gel over de uitgeharde topcoat. Mocht het dan misgaan kun je het er altijd nog afhalen zonder dat je compleet opnieuw hoeft te beginnen. Pas als je tevreden bent doe je ze dan weer onder de lamp en werk je af met topcoat.
Mocht je merken dat het niet goed houdt, dan kun je na de eerste laag topcoat weer beginnen met een laag basecoat en dan wit/andere kleur waarmee je het verloop wil maken
Ja ik heb zo’n kwastje maar het enige wat ik dan krijg is hele dunne witte streepjes in de lak. Zeker geen gradiënt @BiloxiParish
En nat in nat? Dus het roze/nude en dan voor het in de lamp gaat de witte kleur er al bij en dat mengen? Je moet met zo’n kwastje echt amper de lak aanraken eigenlijk en ook nog eens geluk hebben met het kwastje want daar is ook nog verschil in.
Daarom doe ik het zelf meestal met poeder. Dat werkt echt een stuk makkelijker en poeder is ook niet heel duur
ja nat in nat doe ik inderdaad… ik ben best aardig met nagels en heb ook een goede fijne motoriek dus raakte echt zeer gefrustreerd dat het niet lukte… nu maar met stompjes door het leven.
poeder is wel een goede tip. Heb je een aanrader? dan ga ik bestellen.
Haha heel herkenbaar. Zeker als het bij anderen er allemaal zo makkelijk uit ziet en het bij jezelf totaal niet lukt. Heb ook al meerdere keren uit pure frustatie alle nagels kort geknipt
Ik heb zelf deze van Urban Nails. (Verkopen ze op meerdere plekken)
Maar je kunt trouwens ook gewoon witte oogschaduw nemen (wel losse nemen want oogschaduw die in een pan zit geperst werkt niet handig). Dat is vaak nog een stuk goedkoper, want met verzendkosten is het natuurlijk alsnog best prijzig als je alleen dat pigment wil kopen
Mocht je trouwes van ali willen bestellen dan is deze ook heel fijn: #Aliexpress € 0,77 | 1 doos Neon Pigment Poeder Nail Fluorescentie Gradient Glitter Zomer Shinny Stof Ombre DIY Nail Art Decor Manicure CHYE01-13-1
https://a.aliexpress.com/_U4myU
Daar heb ik een paar kleuren van en die werken heel goed.
Bedankt!! Heb ook gelijk van die tips besteld om je nagels te verlengen. Zo’n papiertje voor eronder. En buildergel!! Laat die babyboomernagels maar komen!!
Nice! Buildergel is echt super fijn. Ik gebruik het meestal om mijn eigen nagels te versterken, maar in combinatie met tips is het ook echt heel fijn om mee te werken. Vind het veel fijner dan polygel of acryl.
Is een nagellak die van kleur veranderd door temperatuur. Dit is de warmste kleur.
Lakje van elite99
Ik heb weer een nieuwe set, joehoeeee. Transparant met holovlammen
Wauwwww! Supermooi hoor.
Ik heb mijn acryl nagels laten verwijderen, pffff ik schrik gewoon van wat er over is. Superdunne nagels die scheuren als je er al naar kijkt
Ohhh wauwww Ik herinner me jouw laatste 2 (nu 3) sets zo goed omdat ik ze allemaal echt geweldig vind! Die eerste was ik echt verliefd op haha.
Heb net 40 min met mn vinger in een bakje nagellakremover gehangen en mn gelnagel is er nóg niet af. Weer maar een dag met een pleister lopen dan.
Stom! Kan je het dan ook niet met een bokkepootje oid wat er af schrapen? Of misschien nog meer vijlen? Zit er wel aceton in de nagellak remover?
——
Heb ze dit keer laten zetten maar vind ze een beetje slordig gezet en te puntig. Ook zijn mijn nagelriemen gaan bloeden tijdens het zetten en erna… volgende keer weer zelf doen.
Wat stom joh. Normaal als ie los zit moet hij er zo best makkelijk af gaan aangezien de “seal” verbroken is. Probeer anders eens de bovenlaag helemaal weg te vijlen en dan te weken. Dus zo vijlen dat de topcoat helemaal weg is en de kleur dof wordt
@Dotje ik vind de vorm en kleur wel heel mooi! Maar bij de nagelriemen is het inderdaad slordig. Ziet er ook echt pijnlijk uit. Dat ze gaan bloeden is ook echt not done.
Ja hè, vind de kleur ook heel vet! Ja, precies… Ga daar in ieder geval niet meer terug. Ben jij toevallig nagelstyliste zelf? Je weet er zo veel van af! Ik ben laatste tijd mijzelf ook aan het aanleren, alleen bij mijzelf en op zo’n oefenhand. Wellicht ga ik over een tijdje een cursus doen.
Nee ik ben geen nagelstyliste. Doe het als hobby bij mezelf (en heel soms bij iemand anders gellak en morgen voor het eerst buildergel bij iemand) en heb wat lessen gevolgd bij een bekende die een salon heeft. Ook om te leren vijlen met een e-file en zij had nog boeken van haar opleiding die ik mocht lenen. En verder mezelf heel veel geleerd door veel op te zoeken.