Show je nagels

18 likes

Eindelijk acrylnagels! Zo blij mee, eindelijk mooie handen :blush:

24 likes

Wat een mooie kleur, staat heel verzorgd!

Echt super wennen, maar heel fijn en fris

49 likes

Mooi ook voor Pasen :two_hearts:
Dit soort kleurtjes geven mij altijd een rare donkere schaduw langs de rand maar bij jou is dat niet.

1 like

wow echt heel mooi!

1 like

Ik vind deze vorm veel mooier bij je, ook frisse kleuren.

4 likes

Ja ik was het lange grove ook wel beu!

1 like

Heel mooi!

1 like

Ik heb een nieuw holografisch lakje en ik blijf maar naar m’n nagels kijken. Ik vind het hysterisch en mooi tegelijk :joy: Heb het geprobeerd op de foto te krijgen, maar dat is best lastig…

Eentje gewoon en eentje met licht erop

44 likes

Weet je toevallig hoeveel laagjes er zijn aangebracht? Ik heb deze gellak ook, maar het ziet er niet zo spectaculair uit als bij jou!

1 like

Er zijn twee lagen aangebracht maar daar onder zat wel een laagje doorzichtige acryl, misschien dat het er daardoor anders uitziet?

Ah Dankje! Ik ga het proberen, vind het zo mooi :heart_eyes:

1 like

Ik mis eigenlijk de prep een beetje. Heb je je nagels ontvet voordat je begon? En eventueel licht opgeruwd met een buffer of vijl?

Heb je pure aceton gebruikt? Want bij sommige nagellakremover met aceton zitten vaak nog extra ingrediënten waardoor ze “verzorgend” zijn en dus niet echt ontvetten.

Vijlen snap ik. Zeker als je nagels al dun zijn zou ik dat inderdaad niet doen. Wat je zou kunnen doen is met een bufferblok even over je nagels gaan. Dat neemt niks weg van de dikte van je nagels maar zorgt ervoor dat de glans weg gaat en het oppervlak iets ruwer wordt. Daardoor hecht de basecoat beter.

Als het zo in één velletje los laat zonder dat het nat of flubberig aanvoelt heeft dat niks te maken met de topcoat, maar met de basecoat.
Op zich kun je de primer in principe gewoon gebruiken. Maar let er wel op dat je deze goed laat drogen en niet met je vingers of überhaupt iets aan je nagels komt. Zonder primer kan overigens ook geen kwaad dus als je denkt dat het daar aan ligt, dan kun je die stap ook best skippen. Hoewel de kans heel klein is, kan het zijn dat de primer niet lekker matcht met je nagels. Ze te droog maakt bijvoorbeeld, waardoor een goede hechting niet mogelijk is.
Daarna zou ik dan een rubberbase (van bijvoorbeeld Gelzz maar er zijn meerdere merken) gebruiken. Deze versterkt je nagels, maar zorgt bovendien ook voor een betere hechting waardoor de lak minder chipt of zelfs helemaal klapt.

Verder heeeel goed uitharden en heel dun lakken want dat zijn vaak ook dingen die er voor zorgen dat het snel los gaat. En met dun lakken bedoel ik dus echt zo dun dat je er doorheen kunt kijken. Zeker met felle of donkere kleuren komt loslaten of slecht uitharden vaak voor.

1 like

Post je een foto hier van het resultaat? Ben benieuwd :blush:

1 like

Bedoel je die paarse remover met de roze dop van het eigen merk? Want die gebruik ik ook en is prima. Het percentage verzorgende spul wat daar in zit is zo laag dat het eigenlijk verwaarloosbaar is.
Mocht je toch pure aceton gaan gebruiken is het wel handig om te vermelden dat je contact met de huid zoveel mogelijk moet voorkomen en na het lakken even je nagelriemen goed insmeren met olie of ander verzorgend spul, want dat spul is echt heel uitdrogend voor je huid. (En goed luchten want het stinkt haha).
Overigens werkt 96% alcohol ook. Stinkt haast niet en is ook bij de Kruidvat of Etos gewoon verkrijgbaar. Wel echt 96% nemen en niet de 70% want dat werkt wederom minder goed door het hogere percentage van andere toegevoegde stoffen.

Tot nu toe ben ik nog geen bufferblok tegengekomen bij de drogist eigenlijk. Tenminste, bij de etos en Kruidvat sowieso niet.

Deze is goed, maar mocht je het nog goedkoper willen dan kun je ze ook op ali kopen. Ik koop de mijne bij de officiële ursugar verkoper (ur sugar official store) of finger tale store. Die buffers zijn sowieso goed. Ik heb er ook weleens van een andere verkoper geprobeerd, maar die deden niet veel.

1 like

Ik word echt helemaal gelukkig van jouw nagel glow up. :heart_eyes:

Die onderste Nail & Glue remover gebruik ik. Die bovenste is volgens mij zonder aceton toch? In ieder geval werkt die onderste top, ook voor het afweken van gellak.

Op zich zou je zo’n blokje kunnen gebruiken. Maar dan dus alleen de buffer/shaping kant en niet de polijst kant want daarmee sluit je het nageloppervlak weer waardoor de nagel gaat glanzen en hecht de gellak niet of in ieder geval onvoldoende.
Het voordeel van die wat ik linkte is dat je daarvan iedere kant kunt gebruiken en het blokje zelf is zacht/squishy/sponsachtig of hoe je het wilt noemen. Daardoor kun je het zo op je nagel zetten dat je de vorm van de nagelplaat kunt volgen en dus ook makkelijker het randje tussen huid en nagel en de nagelriem Het vormt zich dus zeg maar echt naar je nagel naar gelang de druk die je er op uit oefent. Maar in principe kun je dus ook gewoon eerst proberen met zo’n blokje als jij bedoelt. Weet even niet van buiten hoe die vlakken allemaal heten. Geloof dat een vlak om de nagel korter te maken is, eentje om in vorm te vijlen, eentje om te polijsten en dan nog iets? Dus dan zou ik de zijde waarmee je je nagel kunt vormen/shapen gebruiken en/of eventueel de daaropvolgende zijde. Die hebben een fijnere grit/korrel dan een gewone vijl als het goed is.

Oh my bad. Kon het op mijn telefoon niet zo goed lezen :face_with_monocle: maar zie het nu inderdaad. Daar zitten inderdaad meer “verzorgende” bestanddelen in dan in die onderste, waardoor die (naar mijn mening) minder goed werkt. Verzorgend tussen haakjes trouwens omdat iets met aceton vrijwel nooit super verzorgend kan zijn, maargoed. Die onderste is dus echt een aanrader. Stinkt ook niet zo overdreven als pure aceton.

Met zo’n blokje doe je trouwens ook echt wel lang hoor. Ik doe volgens mij al ruim 6 maanden met de mijne terwijl ik om de twee a drie weken mijn nagels doe (niet dat het dan moet maar dan wil ik vaak iets anders) en hij begint nu pas een beetje te scheuren op één zijde. Je hoeft ook amper druk te zetten waardoor je ook gewoon over je huid of nagelriem kunt gaan zonder dat het pijn doet. Gewoon heel lichtjes over je nagel gaan totdat je ziet dat het oppervlak een beetje dof wordt, is genoeg.

Oh trouwens mocht je rubber basecoat gaan gebruiken, let er dan wel op dat deze afweekbaar is en geen no soak want dan kun je het er enkel afvijlen. Normaal gesproken staat dat er wel bij maar dacht vermeld het toch maar even voordat je straks met niet afweekbaar spul zit en mij de schuld geeft haha :sweat_smile:

1 like