Show je nagels

Ik vind dit bij deze poeder ook mooier. Anders wordt het inderdaad metallic. Kan ook mooi zijn hoor, maar ik vind dit “glitter” effect veel leuker

#Aliexpress € 0,53 23%OFF | Spiegel Glitter Nail Chrome Pigment Dazzling DIY Salon Micro Holografische Poeder Laser Nail Art Decoraties Manicure Stof
https://a.aliexpress.com/_BSwPDr

Ik heb deze trouwens. Zijn meerdere verkopers die deze hebben. Kun je zelf kiezen welke “gloed” je wil. Die lichtblauwe helemaal links is zilver

Ohja ja zo eentje heb ik er ook! Maar dat wordt bij mij ook wel anders dan zo zilver “liquid” of wetlook effect. Heb de no wipe besteld, misschien krijg ik hem daarmee wel echt zo shiny chroom achtig

Oh echt? Ik heb wel gemerkt dat er ook nog verschil is tussen de poeders zelf. De ene geeft vaak net weer een ander effect dan de ander.

Maar topcoat kan inderdaad ook verschil maken. Ik heb een duochrome poeder. Als ik die op een plaklaag zet dan wordt ie dekkend en ook een beetje doffer dan wanneer ik hem op een no wipe topcoat aanbreng. Dan is het eerder een gekleurde gloed met onwijs veel glans.

Ik heb de bloemetjes eraf geplukt… Bleef aan iedereen hun haar hangen en ik vond het toch niet mooi. Volgende keer geen gekke bloemetjes meer.

Het is er niet beter op geworden ook trouwens. Gelukkig zie je dat van een afstandje niet goed.

5 likes

Oh zonde. Ik wou nog vragen naar dat bloemetje haha. Ik heb ooit één keer zoiets bij mijzelf gemaakt maar wist ook niet hoe snel ik het eraf moest halen. Toen ik die avond ging douchen bleef ik steeds in mijn haar hangen en met kammen precies hetzelfde. Krijg nog kippenvel van dat gevoel :sweat_smile:

Misschien kun je het een volgende keer kleiner laten maken zodat de randen plat op de nagel liggen en er niks kan blijven haken?

2 likes

Ja deze waren gewoon kant en klaar dus gewoon er opgeplakt. Denk dat er voor mijn geen volgende keer komt. Alles hoger dan een klein diamantje is al irritant vind ik haha.

Oh echt? Meestal maken ze die gewoon op je nagel. Kant en klaar heb ik nog nooit gezien. Maar werkt natuurlijk wel een stuk sneller als je een hele batch vantevoren maakt en dan alleen nog maar op de nagels van de cliënt hoeft vast te zetten.

Dat van dat uitstekende is heel herkenbaar haha. Zelfde geldt voor ruwe nagels. Word daar helemaal gek van. Had laatst een sugar nagel gemaakt. Heb het na een uur er al weer afgevijld. Word me dan op de een of andere manier ook heel bewust van mijn nagels waardoor ik nog meer blijf haken.

Weer laten opvullen! Wordt wel een beetje eentonig zo hè :rofl:

26 likes

57 likes

Heb m’n buildergel binnen en voor het eerst verlenging gedaan!!

Heb nu dus wel een gekke lange nagel maar vind het echt goed gelukt voor een eerste keer zonder de folies maar met een nagel van m’n nagelwiel als malletje gebruikt!
Die nagel past ook niet op m’n andere nagels qua vorm dus kan er helaas niet meer maken hahaha

16 likes

Wow die is goed gelukt voor een eerste keer! De bovenlaag ziet er ook gewoon super smooth uit. Ik plakte de eerste keer bijna mijn halve vinger vast :sweat_smile:

1 like

ja ik ben er ook echt blij mee, heb wel aardig wat gevijld hoor! en het witte gedeelte is alsnog wel breder dan m’n eigen nagel. dat zie ik ook liever anders.
De enige echte moeilijkheid vind ik dat ik dat ik de roze buildergel niet zo dik kan aanbrengen omdat het dan niet goed uithardt. Daardoor was het de eerste keer wel mislukt, omdat de bovenlaag hard was maar de gel daaronder nog nat.
Ik ben ook wel benieuwd hoe het me mijn linkerhand afgaat als ik de nagels van rechterhand wil gaan doen haha.

Haha in het begin kun je inderdaad er van uit gaan dat je moet vijlen tot je een ons weegt. Ik geloof dat ik de eerste keren echt 4 uur bezig ben geweest om beide handen te doen.
Maar op YouTube staan heel veel duidelijke filmpjes hoe je de tip goed kunt krijgen en hoe je de vijl moet houden om te voorkomen dat je tip breder is dan het nagelbed. Vooral die van Nail Career Education zijn heel duidelijk en goed te volgen.
En als je het een paar keer hebt gedaan zal je zien dat je steeds minder hoeft te vijlen omdat je techniek steeds beter wordt. Vooral veel je nagels draaien en van alle kanten bekijken en voordat je je hand in de lamp legt even je hand op de kop houden werkt ook heel goed. Dan trekt de gel door de zwaartekracht een stuk egaler.

Is je lamp wel sterk genoeg dan als hij die roze gel niet zo goed uithard?

1 like

bedankt voor de tips! dat laatste weet ik eigenlijk niet, het zou goed kunnen van niet.
Het is zon kleine ronde witte van aliexpres. Werkt voor nagellak eigenlijk perfect, is altijd in 60 seconden helemaal uitgehard.

Vakantie dus kan eindelijk mijn nagels weer eens lakken. Korte magels want: werk in de zorg. Blijft altijd jammer :stuck_out_tongue_winking_eye:.

6 likes

Voor buildergel wordt een lamp van minstens 36 watt aangeraden. Maar dat zegt ook niet alles. Ik heb een lamp van 48 watt en die werkt perfect voor buildergel en vrijwel iedere kleur gellak, behalve zwart. Die moet ik er vaak 90 seconden in doen terwijl ik echt héél dun lak. Heeft te maken met de pigmentatie van de lak en dat kan ook het geval bij buildergel zijn omdat dat dikker in viscositeit is.
Maar het kan dus ook zo zijn dat je inderdaad te dik werkt. Dan kan het ook wel werken om tussen de laagjes door even te “curen” in de lamp. Hoeft maar tien seconden, maar dan heb je minder kans dat je onderste laag nog zacht is.

Aaah ik vroeg me altijd al af waarom de donkere kleurtjes sneller loslieten of nog nattig waren onder de laagjes (bij verwijderen)

Stom is dat he? Komt echt heel vaak voor bij donkere of juist felle kleuren. Daar zitten meer kleurpigmenten in waardoor de lak langer nodig heeft om uit te harden. Ik lak 9 van de 10 keer met zwart of donkere kleuren dus doe nu steeds standaard 60-90 seconden in de lamp. Bespaart een hoop irritatie haha

@Oprah ah graag gedaan! Leuk om te horen :slight_smile:

Ik heb trouwens gisteravond even een nieuw setje gezet. Wederom buildergel over natuurlijke nagel, paarse/roze glitter en (hoe kan het ook anders) zwart. De glitter verandert trouwens van kleur afhankelijk van de hoek hoe je naar kijkt.

Sorry voor de kromme heksenvingers. :woman_mage:

29 likes

Heb ook maar weer eens m’n nagels gelakt.

6 likes

afbeelding

10 likes