Ik vond sensationail niet echt fijn, liet snel los en de lamp was echt niet top. Heb nu een set van pinkgellac die ik vele malen fijner vind!
@Bubbless ik vind pinkgellac ook veel fijner dan sensationail. Hebben mooiere kleuren, maar blijft vooral ook veel beter zitten. Vind sensationail ook niet echt een fijne substantie eigenlijk.
@Flerken @Petitprince hoe halen jullie de lak eraf? En is het echt je nagel of is het een laagje basecoat die achter blijft? Kan het op jouw foto niet zo goed zien PetitPrince.
Als het geen achtergebleven basecoat is dan is het een beetje 50/50. In feite kan het geen kwaad maar de nagelplaat is wel beschadigd. Daardoor worden je nagels poreus en kunnen ze sneller breken of heel pijnlijk inscheuren maar zijn ze ook vatbaarder voor infecties/schimmels omdat de lagen āopenā liggen. Hoewel die kans vrij klein is moet je er wel een beetje mee oppassen dus.
Thanks, @Taksi ook! Van deze poluitslag word ik ook niet superenthousiast dus ik ga eens naar Pink Gellac kijken!
Ah nice! Succes!
Qua pinkgellac, ik hou vooral van donkere kleuren dus dat is waarschijnlijk niet echt helemaal in jouw straatje, maar ik vind sowieso eigenlijk mystic green, lily lilac, petrol grey, glitterize black, black velvet en eigenlijk alles wat op mauve eindigt mooi. Ik heb ze niet allemaal, maar de nagelstyliste die ik ken werkt hier veel mee en die heeft echt veeeeel kleuren dus ik heb ze wel allemaal in het echt gezien en volgens haar zijn eigenlijk alle lakjes heel fijn, behalve die hele sheer kleuren en iets met french nogiets (ben even de naam kwijt). Die lakken heel streperig
Oh hier zitten dus meer mensen met Pinggellac
Normaal bleef het bij mij wel 1.5-2wkn zitten, maar ⦠ligt het aan mijn aanbrengen of aan het vele handen wassen nu en in de zandbak spelen dat het na 4-5dgn al los laat :(?
Ik heb de primer erbij :)!
En ik ben zelf fan van kleurtje 166 (vintage nude)
Oh dat is snel! Bij mij duurde het veeeel langer voordat ik mijn bestelling had. Ben ook heel benieuwd naar de unicorn skin, foto en review pls
Het kan inderdaad door het veel handen wassen nu dat de gel makkelijker of sneller loslaat. Seal je de randen wel goed? Want daarmee zou je dit eigenlijk al voor een groot gedeelte moeten kunnen voorkomen.
En laat het echt los in een velletje of chipt het net als bij gewone lak?
Kijk eens naar Blush Orange en Vintage Nude.
Mijn nagelstudio heeft mijn afspraak afgezegd, dus overweeg nu om ook een Pink Gellac set te kopen. Wil eigenlijk zoān luxe set kopen met pro lamp. Behalve de grote, zit er verder verschil tussen de kleine en grote lamp? Weet iemand dat?
Haha ik ben daar ook over na aan het denken⦠maar Pff kan het nooit zo netjes als mān styliste.
Haha same, maar kale nagels vind ik echt niets. En gewone nagellak chipt zo snel bij mij.
Ja daarom⦠normale nagellak is na twee dagen lelijk en zondag gellak breken ze veel sneller. Ben maar een beetje aan het kijken op marktplaats.
Ik heb zelf geen pink gellac lamp, maar ik heb net even gekeken. De pro led lamp heeft een hoger wattage (gewone lamp heeft 7 watt vs 15 Watt voor de pro) dus die zou in principe je nagels iets sneller moeten drogen. Maar ook hier geldt dat je er rekening mee dient te houden dat hoog gepigmenteerde kleuren en donkere kleuren vaak alsnog langer moeten worden uitgehard dan aangegeven. Bovendien heeft die pro lamp 3 standen ipv 2 en gaat die automatisch aan zo gauw als je je vingers of voet erin doet. En hij heeft een verwijderbare bodemplaat. Daardoor blijft je tafel schoon, mocht je perongeluk met je vingers verkeerd gaan en iets raken.
Bij Kruidvat is nu ook een Impulss starterset in de aanbieding. Heb alleen geen idee of dit iets is. Iemand ervaring?
Kan je de pink gellac gebruiken icm de lamp van sensationails?
Ja hoor, dat kan prima. Je kunt iedere gellak met vrijwel iedere lamp gebruiken. Het kan alleen zijn dat je bij de ene iets langer moet uitharden dan bij de andere omdat er verschil is in het wattage of het soort lamp (LED vs UV of combi). Alleen bij hardgel, buildergel en polygel wordt het een ander verhaal.
Kwam er bij jou ook $29,99 aan verzendkosten en import bij?
Dank voor je uitgebreide antwoord en voor het nakijken! Ik krijg het morgen binnen als het goed is en ga er dan mee aan de slag.