Show je nagels

Kan het kwaad als ik gellak 60 seconden onder de lamp doe ipv 30 seconden zoals op de gellak staat? Mijn lamp gaat namelijk zelf uit na 60 seconden en anders moet ik er met de stopwatch naast gaan zitten.

Nee kan in principe geen kwaad. Het enige wat wel kan is dat de plaklaag dan minder wordt of verdwijnt waardoor de volgende laag minder goed hecht, maar persoonlijk heb ik dat nog niet echt meegemaakt. En sowieso bij sterk gepigmenteerde kleuren, heel goed dekkende en/of donkere kleuren zoals donkerrood, donkergroen en zwart is langer uitharden beter aangezien deze vanwege de vele kleurdeeltjes de neiging hebben om niet goed uit te harden. Dan kun je de lak nadien indeuken en is het bij het erafhalen nog nat aan de onderkant.

1 like

Vervelende kleur om te lakken en om mooi egaal te krijgen, maar dit is het resultaat na drie lagen en op de vierde dag.

50 likes

Vitamine b complex slikken helpt bij mij heel erg

1 like

Wat zijn de beste longlasting normale lakjes? En base- en topcoats?

1 like

Wow echt supermooie nagels en lak!

1 like

Dankje! Het is trouwens een gelnagellakje van CND in de kleur Romantique.

1 like

Ik zweer bij OPI (blijft wel mooier zitten zonder basecoat of ik lak te dik), Glossworks, Orly en Rimmel. Dior is ook fijn maar dat prijskaartje is een stuk minder.

Base- en topcoat daar heb ik nooit zin in dus die koop ik altijd van Rimmel. Werkt prima en kan ik na een paar jaar praktisch ongebruikt weggooien omdat het dan stroperig wordt.

Doe die alleen zo af en toe op als ik van plan ben om een donkere kleur lang te dragen en bang ben dat die in mijn nagels trekt.

1 like

Lakjes: OPI, essie en die van maybelline, catrice vond ik ook een goedkoper alternatief.
Basecoat: CND sticky coat
Topcoat: de rode van sally hansen

1 like

Ik weet dat het met deze temperaturen bij gewone nagellak helpt om de flesjes een paar uur in de koelkast te zetten, dan lakken ze fijner en niet zo stroperig. Werkt dat bij gellak ook of maakt het daarbij geen verschil?

Elite99

1 like

En heb ook van kiki londen.

50 likes

Nee dat werkt juist avrechts. Gel wordt over het algemeen juist dunner als het warm is dus dat lakt vaak makkelijker dan wanneer het koud is, dus als je gel in de koelkast zet wordt het juist heel dik. Ik heb eigenlijk ook nog nooit een stroperig gellakje gehad.

Alleen dus nooit in de zomer vlakbij een raam lakken of buiten want dan wordt de gellak wel dik/gaat het klonteren/wordt het hele flesje of kwastje uiteindelijk keihard en kun je het weggooien.

1 like

Ah ik lees het nu pas en heb net mn nagels al gelakt. Had ze niet in de koelkast gezet en nu blij dat ik dat ook niet gedaan heb. Lakken ging idd helemaal prima!

Oh en goed om te weten dat buiten lakken met dit weer ook niet handig is, dat wist ik niet. Thanks!

1 like

Moeilijk de goede hoek te vinden, heb deze foto maar gekozen

33 likes

:blush: twee uur mee bezig geweest

42 likes

14 likes

Tijd om deze ellendige kleur eraf te halen, inmiddels 4 gebroken nagels verder dus we gaan maar helemaal kort.

1 like

Ja hoor dat kan. Gel is vrij makkelijk te vijlen en gaat ook best snel, mits je een beetje een goede vijl hebt.

Wel een heel toffe kleur of wat er nog van over is haha :sweat_smile: weet je toevallig waar die van is?

1 like