Iemand enig idee of ik hier gellak voorzichtig mee kan afslijpen?
Kan, maar is er niet voor bedoeld. ALs je er zelf geen ervaring mee hebt is het niet aan te raden. Je gaat al snel te ver
Wat @Quinn inderdaad zegt. Normaal heb je daar andere bitjes voor en een variabel toerental + een vijl die in 2 richtingen kan draaien is daarnaast ook wel zo fijn. Betwijfel ook of die van de lidl wel genoeg kracht daarvoor heeft.
En los daarvan is het niet aan te raden want naast dat je al snel te ver gaat moet je ook echt weten wat je doet. Je kunt je nagels echt ernstig en zelfs permanent beschadigen als je verkeerd vijlt. En dat is dan nog los van de pijn en ellende.
Ik vijl het zelf wel weg met een elektrische vijl, maar ik heb het geleerd van een (voormalig) nagelstyliste. Dacht dat in eerste instantie wel even te kunnen. Maar er kwam heel wat bij kijken. Eerst uitleg over anatomie, vervolgens op oefenhanden en van daaruit op mijn eigen nagels. Het ziet er heel simpel uit maar in werkelijkheid valt het echt vies tegen en ben je met afweken vaak net zo snel. Zeker wanneer je je non dominante hand wil doen.
Jaaaa mooi!!!
Ik heb een vraag aan gellakgebruikers. Ik gebruik nu een lamp van Pink Gellac (volgens mij is dat 7 watt). Ik doe mijn hand, per laag gellak 1 minuut onder de lamp. Als ik nu een lamp van bijvoorbeeld 36 watt koop, hoe lang moet mijn hand dan onder de lamp? Is dat dan 1/5 van de tijd, dus in dit geval 12 seconden?
Het is gellak! Ik weet niet hoe het kleurtje heet, maar als je wil kan ik het navragen bij mijn nagelstyliste
Ik heb zin om weer wat mooie lakjes op Ali te bestellen maar kom altijd op dezelfde kleuren uit. Wat zijn jullie favoriete kleuren/aanraders?
De laagste/kortste tijd die wordt aangeraden is 30 seconden. Ik heb een 48 watt lamp maar als ik mijn nagels daar maar 10 seconden in zou doen dan zijn ze echt niet goed genoeg uitgehard.
Je kunt wel 5 of 10 seconden “flashcuren” om even een design vast te zetten, maar dat is dus niet genoeg om al klaar te zijn zeg maar.
Oh en donkere kleuren, rode kleuren en soms neon kleuren hebben langer de tijd nodig. Die kun je, ongeacht lamp, het beste 60 seconden uitharden omdat ze meer kleurpigmenten bevatten. Als je die namelijk korter doet bestaat er een kans dat de onderste laag een soort van vloeibaar blijft waardoor je de lak nadien kunt indrukken en het heel bobbelig en flubberig blijft.
Ah oké. Dankjewel Maar wat is dan het nut van een (veel) hogere wattage als je toch minimaal 30 seconden moet?
Is vooral bij polygel/hard gel/buildergel handig. En dus ook bij donkere of sterk gepigmenteerde kleuren aangezien je bij die kleuren in combinatie met een zwakke lamp soms nog langer nodig hebt dan 1 minuut.
Ik heb net even getest met de mijne met een no wipe topcoat (dat cured normaal het snelste omdat er geen kleurpigmenten in zitten). Een dun laagje is na 20 seconden volledig uitgehard, terwijl 30 seconden normaal is. Bij 10 seconden voelde ie nog een beetje rubber achtig.
Dus een sterkere lamp kan in principe wel iets sneller uitharden. Maar dan heb je het meestal over lampen vanaf 48 watt en hoger. En alsnog niet heeeel veel sneller dus.
Ik snap dan ook niet zo goed waarom PG ervoor kiest om lampen van zulke lage wattage te verkopen. Normaal is een wattage van 36 watt of ergens in de 20 gebruikelijk. Daarop zijn ook de tijden die op gellakjes staan berekend. 7 watt is eerder een reislamp. Als je kijkt naar de lampen van Kiki London dan zijn die bijvoorbeeld ook veel sterker.
Ah oké, duidelijk. 7 watt zal wel goedkoper zijn om te maken (dus reden dat PG die verkoopt). Maar ik gebruik hem nu al anderhalf jaar en elke laag is na een minuut steeds wel goed droog. Dus op zich verder wel tevreden. Hij is alleen wat klein (mijn voet past nét maar wel krap) dus ik dacht een grotere te kopen met hoger wattage maar dat wattage levert dus niet per se veel voordeel op.
Dank voor je duidelijke reacties!
Nouja ik heb een lamp van ali van 24 watt voor 10 euro ofzo die echt prima werkt. Dus op zich hoeft dat niet per se duurder te zijn.
Maargoed, ik weet niet of je veel donkere kleuren gebruikt, maar als je dat niet doet dan zou een lamp van bijvoorbeeld 48 watt (of hoger) je wel wat tijd kunnen besparen want lichte en nude kleuren kun je met zo’n lamp in 30 seconden gewoon uitharden. Mits je natuurlijk niet te dik lakt.
Gebruik je primer? Bij mij laat alles los als ik geen primer gebruik
Ik wil graag ook een starterskit aanschaffen.
Wat raden jullie aan? Pink Gellac of yinger?
Ben echt fan van die kiki london rubber base! M’n laatste kleur bleef 1,5 week goed (en toen was ik er klaar mee), en hiervoor toen ik sensationail base/topcoat gebruikte liet het al veel eerder los/ging het chippen
Ik durfde eigenlijk geen kleur meer na alle verkeerde keuzes die ik tot nu toe heb gemaakt
Maar omg, deze kleur is echt top!