Show je nagels

Wat een mooie kleur (en mooie vorm van je nagels)! Welke is dit?

@Hattori_Hanzo nee echt niet vijlen als je niet weet hoe of wat! Daarmee kun je echt je nagels heel erg beschadigen. Niet alleen heel pijnlijke dunne nagels en nagelschimmel, maar ook gewoon schade die zelfs niet meer te herstellen is. En in het ergste geval zelfs verlies van een nagel of een deel ervan. (Die kans is wel klein maar alsnog aanwezig).

Oh oeps, jullie maken me bang. Ik weekte eerst altijd af maar ben nu een tijdje aan het vijlen. Wist niet dat het zo kwaad kan! Ik let wel echt op dat ik een basislaag gel laat zitten en niet tot op de nagel vijl. Maar ik wist dus niet dat je er schimmelnagels van kunt krijgen.

Dankjewel! Ik kan je helaas niet veel meer vertellen over de kleur dan dat het nummer 454 bij mijn nagelsalon is😉

Ah bummer. Weet je niet met welk merk ze werken?

@Hattori_Hanzo dat je een laagje laat zitten is wel goed. Alleen is het probleem dat als je telkens er wat op laat zitten er een grote kans ontstaat dat er lucht onder komt zonder dat je het zelf door hebt. Dat is één van de oorzaken waardoor je schimmelnagels kunt krijgen omdat er zich op die plek vocht en vuil gaat ophopen en dat kan dan lekker gaan broeien. Een andere oorzaak is dat je, wederom zonder het door te hebben, toch iets te ver vijlt waardoor je de toplaag van de nagel raakt en er als het ware een opening ontstaat naar de onderliggende laagjes van je nagel. Net als bij lucht gaat ook hierin water zitten en vormen zich uiteindelijk bacteriën met als gevolg schimmel.

Lijkt een beetje op mermaid green van pinkgellac

Ja daar dacht ik ook aan en dutch gelpolish heeft ook ongeveer zo’n kleur, maar als je die swatches vergelijkt met de foto van @Taken dan is die weer net anders qua glitter

Heb mermaid wel op mijn lijstje staan trouwens dus die komt er waarschijnlijk ook nog wel haha

1 like

Hier ga je waarschijnlijk weinig aan hebben maar ik weet dat ze onder andere de met kiara sky en gelish werkt. Ze heeft zo ontzettend veel staan en m’n geheugen is echt slecht, sorry!

1 like

Ik pel ze onder de douche eraf. Werkt het beste voor mij. En het gaat easy peasy.

2 likes

Ah maakt niet uit joh. Ik ga even op die merken googlen of er iets in de buurt komt en anders nog wat andere merken zoeken. Kan ik mijn detectieve skills misschien nog wat verbeteren haha

Ik denk erover na om zo’n Pink gellac set te kopen. Is dat slim of is het beter om alles los te verzamelen?

Kijk even op insta bij Michelle ivak nails.
Zij heeft een set samen gesteld van wat zij fijn vind werken en het ziet er goed uit. Ik heb het vd week ook allemaal besteld en ben tevreden.

3 likes

Dankjewel voor alle uitgebreide advies! Ik hou het toch maar bij weken dan, wil echt geen risico lopen op beschadigen of schimmel :dizzy_face:

2 likes

Weet nog niet of ik dit kleurtje een succes vind

10 likes

28 likes

Mooi! Welke kleur is dit? Lijkt op Bubble Bath van O.P.I.

14 likes

30 likes

zo extra I love it

Vinden jullie je nagels doen trouwens vooral relaxend of frustrerend? Als het goed gaat vind ik het een van de chillse en meest satisfying dingen om te doen maar als ik mis lak of per ongeluk iets aanraak of de lak een deuk oploopt oid dan voel ik echt extreme agressie. Eigenlijk wil ik investeren in gel lak zodat ik minimale agressie heb, maar ik heb geen opberg plek :’(

• Vooral relaxed
  • Vooral frustrerend

0 stemmers

1 like

Als ik het laat doen, dan relaxed. Als ik het zelf doe niet haha.

1 like

Lakken vind ik relaxend. Gellak eraf halen een grote verschrikking

5 likes