(Show je) schoenentopic

Ik heb altijd we dezelfde maat!

1 like

Wat zijn jullie favo new balance sneakers? Ik wil graag nieuwe kopen, maar er zijn er zo veel! En online vind ik het zo lastig want veel new balance vind ik mooier in het echt eigenlijk. Maar in winkels zie ik alleen maar de standaard modellen/kleuren. Ben op zoek naar inspiratie!

1 like

Ik was van de week naar de podoloog, want last van de pees bij mijn grote teen. Best interessant wat hij allemaal opmerkt gelet op hoe je loopt en zool van je schoen (drukpunten etc).

Anyway, hij zei dat het hem (en de collega’s podologen) opviel dat Nike sneakers (met name de “zachte” lijn sneakers) steeds dunner en smaller worden. Dit omdat Nike wil aansluiten bij de sok trend in voetbal schoenen (?). Sommige Nike fabrieken voeren dit extremer door dan andere.
Het zou vlg hem dan ook relevant zijn wanneer en waar de schoen gemaakt is

2 likes

Ik heb soortgelijke voeten en pas Dr Martens Pascal als ik de zooltjes vervang door extra dikke zooltjes. Ik draag deze erin: https://www.veter.shop/pedag-viva-winter-anatomische-wol-zool-met-drievoudige-versteviging/ met wol, warm voor de winter.

Maar misschien heb je het Pascal-model al geprobeerd en heb je niets aan deze tip.

Wel lastig he, zulke voeten. Er zijn zoveel leuke laarsjes zonder veters, zoals chelsea boots…

2 likes

Ik vind de 997 het leukst! En zit erg lekker

Vallen Vans sk8-hi net zo als de andere modellen van Vans? Ik las in reviews op Zalando dat ze groot uitvallen dus twijfel nu een beetje over de maat.

Ik heb altijd Vans in maat 39 en die sk8 hi ook.

1 like

Dan ga ik ook voor mijn normale maat, dankje!

3 likes

Waren er nog mensen op zoek naar NB 550’s? Deze zijn op voorraad:

5 likes

Weet iemand hoe de New balance 550’s vallen?

2 likes

Ik vind klein, heb normaal 39, heb van de 550’s een 40 genomen en die zitten goed.

Edit: van de 530 heb ik ook een 40 genomen. :slight_smile:

1 like

Goed om te weten, thanks! Anders zou ik echt de verkeerde maat bestellen.
Ik zat helemaal klaar omdat de witte 550’s gisteren op een bepaalde tijd op Zalando zouden komen, maar ze zijn nooit online gekomen denk ik, heb steeds zitten refreshen maar ze staan er niet eens meer bij. Echt balen.

3 likes

Weet iemand of de dr. Martens 101 hetzelfde vallen als de gewone 1460? Uit de recensies wordt ik niet wijzer.

Ik heb nieuwe laarsjes waarbij aan de achterkant van de hak (boven) om een of andere reden een goud dun randje is geplaatst. Ik vind dit absoluut niet mooi dus hoe kan ik dit het beste bedekken?
Ik dacht zelf aan bruine nagellak ofzo maar het is van heel glimmend materiaal dus ben bang dat het niet hecht?

Nee hij zei dat hij er niets mee kon. Hij is bang dat het van een bepaald materiaal is dat niet goed hecht als hij iets anders erop doet (verf/spul). Helaas

1 like

Misschien kun je met aceton de glim verwijderen. Of gewoon een matte topcoat eroverheen lakken

1 like

Ik twijfel … welke zouden jullie kiezen?
Optie 1:

Optie 2:

Of wachten op optie 3:

• Optie 1
  • Optie 2
  • Optie 3

0 stemmers

3 likes

Je kan ze bij de schoenmaker laten uitrekken, maar als ze nog op voorraad zijn zou ik ze een maatje groter kopen

Strak in de breedte of lengte? Breedte kan uitlopen, lengte niet

1 like

Nog een dr Martens gerelateerde vraag: ik heb een paar via vinted gekocht maar ze zijn nét een beetje te ruim. Gaat een zooltje hiervoor helpen? En zo ja, van dr Martens zelf of gewoon van een willekeurige schoenenwinkel?