(Show je) schoenentopic

Yes!

2 likes

Ik heb na 100 jaar twijfelen de Oran sandalen van Hermes gekocht en gisteren naar het strand aangetrokken. 20 minuten op gelopen en ik heb gewoon 5 blaren op m’n voeten :sob::sob::sob: kan iemand me geruststellen en zeggen dat dit nog goed gaat komen met een paar keer dragen? Vind ze zo mooi maar dit slaat echt nergens op.

Ik heb ze zelf niet, maar van wat ik om me heen hoor verschilt het heel erg! Is altijd moeilijk te zeggen met schoenen, de een zijn voeten zijn de ander niet… ik heb een vriendin bij wie ze direct al heerlijk liepen, de ander moest ze wel nog inlopen maar ik hoor ook wel eens dat ze echt kut lopen.

2 likes

Pff zou willen dat ze bij mij ook meteen zo lekker liepen :sob: Moet wel zeggen dat ik pas heel laat achter die blaren kwam, het is niet zoals met doc martens dat je voeten helemaal pijn gaan doen. Maar nu is het zulk lekker weer vandaag en kan ik ze niet eens dragen :smiling_face_with_tear:

2 likes

Volgens TikTok niet :smiling_face_with_tear:

4 likes

Ik twijfel bij Nike Air Max 95 over de maat. Ik heb met laarzen een kleine maat 36 maar met sneakers meestal 37 (New Balance, Asics, Puma). Is 36.5 of 37.5 dan beter?

Ik had ze in 35.5 gepast maar die waren zo klein, mijn voet zat bijna dubbelgevouwen :joy:

1 like

Ik denk 37,5

Ik heb geen AM95, maar wel ones en 90s en vind die over het algemeen kleiner vallen dat de Puma en Asics die ik (ooit) gehad heb. Ik heb in laarzen, All Stars, Asics, Puma, Adidas allemaal 39 en Nike vrijwel altijd in 40

2 likes

Weet iemand in hoeverre schoenenwinkels leren laarsjes weer mooi kunnen maken wanneer de neuzen ervan beschadigd zijn?
Ik heb twee paar leren laarsjes (1 beige, 1 zwart) die ik nu een paar jaar heb (2 denk ik?) maar ik gebruik mijn schoenen best intensief. De neuzen zien er niet echt meer uit. Foto’s in spoiler. Ik wil ze graag laten fixen… iemand dit eerder gedaan?

Ik had een schoenenreperateur gebeld maar die gaf niet echt antwoord anders dan ā€˜je moet langskomen’ en ik heb niet echt zin om met 3 paar schoenen (want heb nog een paar sneakers waar iets aan moet gebeuren) in het ov te sjouwen als er toch niks mee gedaan kan worden. Dus heeft heel toevallig iemand een keer soortgelijke beschadigingen gehad?

Samenvatting

Ik weet dat er schoenenpoets bestaat voor die zwarte maar dat is ook maar tijdelijk toch (paar regenbuien en weg?) en denk niet voldoende bij deze hevigheid

Met mijn zwarte laarzen poetste ik ze met zwart en dan van die heavy duty beschermingsspray erop van de welkoop (geen idee welk merk, was voor de werkschoenen van mn ex). Dan bleef het wel een tijdje mooi.

2 likes

Die beige moet sowieso wel goedkomen. Die zwarte kan ik als niet-schoenmaker niet goed beoordelen, maar ik denk het ook wel. Niet naar nieuwstaat natuurlijk, maar wel een stuk beter dan dit.
Zie dit filmpje bijvoorbeeld:

4 likes

Schoenenwinkel kan je de producten aan je verkopen maar gaat dit niet voor je herstellen, zeker niet als je de schoenen daar niet hebt gekocht. Ik zou ermee naar een goede schoenmaker gaan, die kan de beige weer mooi schoonmaken en bijverven en de zwarte hopelijk ook maar die neus lijkt wel aardig beschadigd.

4 likes

Schoenenmaker bedoelde ik inderdaad!

Oke dan ga ik gewoon eens langs!

1 like

Weet iemand hoe Nike dunks retro vallen? De lage! Ik twijfel tussen 38,5 (dat heb ik normaal) en 39. En neig naar 39.

3 likes

Ik zou 39 nemen.

3 likes

Heeft iemand schoenen van Naked Wolfe? Ik zoek iemand die me kan helpen met de maten, want ik snap niks van de maten op hun site.

Normale maten: 41 EU = 7 UK = 9,5 US
Naked Wolfe: 41 EU = 8 UK = 11 US

Als ik mijn normale maten in US, UK en EU omreken naar EU op hun site kom ik dus uit op 3 maten die het zouden kunnen zijn. Ik ga natuurlijk geen 3 paar bestellen dus weet iemand hoe ze vallen en van welke maatvoering ik het beste kan uitgaan?
Of weet iemand een winkel in de regio’s Amsterdam of Den Haag waar ik ze gewoon normaal kan passen en kopen?

1 like

Mijn oude sloffen zijn kapot, dus ik had nieuwe sloffen van het merk Shepherd gekocht. In een maat groter dan gebruikelijk, omdat zalando dat aangaf, maar ze lijken alsnog te krap (grote teen). Valt dit merk zo klein of ligt dit aan mijn eigen voeten? :joy:

1 like

Hebben ze een vachtje aan de binnenkant? Die loop je nog plat, waardoor ze uiteindelijk ruimer gaan zitten.

2 likes

Ja dat wel! Met lopen drukt mijn grote teen wel echt tegen de voorkant aan zeg maar, vandaar mijn twijfel. :grimacing:

Ik heb toevallig nu een paar aan maar wel gewoon in mn eigen maat! Ben er ook heel tevreden over trouwens

2 likes

Mijn ervaring is dat het dan uiteindelijk wel gaat passen. Ik heb ook altijd shepherd pantoffels. Die eerste dagen zijn even doorbijten, daarna zitten ze heerlijk.

3 likes