(Show je) schoenentopic

Ik heb ze tot nu toe nog niet gevonden.
Wat ik nu doe is een dag zonder steunzolen in gewone sandalen en de dag erna met zolen in enigszins opengewerkte espadrilles zoals deze:

Die hebben een uitneembaar voetbed.

Birckenstocks gaan bij mij ook goed ter afwisseling omdat die wel stevig zijn.

5 likes

Een vriendin heeft hier zolen in weten te prutsen, maar misschien vind je ze te tuttig. Is ook onder andere merknamen te koop trouwens in andere kleuren.

2 likes

@Madam-Mikmak bedankt voor het meedenken, het worden denk ik deze

Daar kan de zool echt uit

4 likes

Oh ja Wolky is er ook nog!

Ik weet niet of je bij je podoloog kunt navragen want er zijn ook slippers op maat te maken.
Waar ik naartoe ging hadden ze ook een eigen schoenmakerij en dan kon je uit verschillende sandalen en slippers kiezen en dan je eigen kleuren kiezen.

2 likes

Gabor heeft ook sandalen met los voetbed die je met klittenband eruit kan halen:
Bijvoorbeeld

Heb ze met mijn steunzolen ook geadviseerd gekregen.

4 likes

Vind die in het bruin ook best cute, pff moeilijk dit
Veel hebben ook zon dikke zool, wil die juist zo plat mogelijk omdat ik al super lang ben
Hou me aanbevolen voor overige tips, ik hoef ze pas over 2 weken te hebben

En @Madam-Mikmak mn podoloog verwijst naar een degelijke sandalenwinkel helaas

1 like

Ik heb ze van Ecco maar ik kan die niet meer online vinden. Misschien hebben ze nog meer modellen.

2 likes

Late reactie, maar vallen die Tanjuns erg smal? Of bedoel je dat ze niet chunky zijn? Ik heb ze ook op het oog (goede korting nu) maar heb brede voeten.

2 likes

Ik bedoelde vooral dat ze niet chunky zijn door de lichte zool en het mesh, maar ze zijn zeker geschikt voor brede voeten! Het advies is wel om een maat groter te bestellen (of de grootste maat als je tussen twee maten in zit). Bedankt voor de tip trouwens, heb ook meteen een back-up paar besteld.

2 likes

Oeh goede tip! Dank je!

3 likes

Als frequent birkenstocks drager, dat gescheet neemt gauw af :slight_smile:

Ik ben groot fan van dit model: Yao – een stijlvolle sandaal | online kopen bij BIRKENSTOCK (is ook wat minder grof dan de gemiddelde Birkenstock)

4 likes

Deze vind ik nog ok:

of deze:

Sowieso vind ik de site van Torfs wel handig (is een bekende schoenenketen in België), want je kan filteren specifiek op type schoen en steunzolen.

2 likes

Heel cute thanks! Heb die Wolkys terug gestuurd want te klein dus ik ga deze maar bestellen : )

Ja love espadrilles, zou deze ook allemaal zo aandoen maar ik zou wel uitkijken met zo’n veter om je enkels, of je moet ze echt heeeel strak strikken.
Anders kleppen ze een beetje achter je aan en doordat het niet stevig om je hiel zit kun je dan blaren krijgen bij het lopen als je daar gevoelig voor bent. @grace

Verder vind ik het lastig, ik heb juist met van die dichte hielstukjes het idee dat ze nooit helemaal goed om m’n hiel zitten en dat ik daardoor juist blaren krijg.
Met riempje met gesp om de enkel heb ik dat totaal niet, dus als je vraagt wat zijn je favoriete sandalen, zie spoiler haha.
Je kunt anders ook nog aan slippers denken, en dan geen badslippers of rubberen teenslippers maar echt met fatsoenlijke zool en veel bandjes om de voet. Vind ik net zo lekker zitten als sandalen en dan vermijd je het blarenprobleem

Heb je misschien een voorbeeld wat je geen fijne sandalen vindt?

Zoiets heb ik

Het Jezus-gehalte valt mee met gelakte teennagels enzo haha

1 like

Precies die volgens mij want ze wil dus geen bandje achter haha

1 like

Haha ja dat dacht ik al maar ik dacht misschien echt een specifieke foto van wat ze niet fijn vindt, want het ene bandje is het andere niet qua materiaal en hoe breed etc. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Oh wat grappig want ik voel mezelf gewoon blaren krijgen van de schoenen op die foto haha. Nee maar noted, geen bandje :sunglasses:

Lastig idd! Als je zoekt op sandalen dichte hak dan zie je veel oma vibes ja. Ik kwam dit nog wel tegen: Zwarte OMODA Sandalen M05084 | Omoda

En anders slippers met Birkenstock-achtige zool maar dan subtielere bandjes? Cypres heeft die bijvoorbeeld.

Of juist wel helemaal Birkenstock-achtig

Valt natuurlijk af als je echt sandalen wil, qua draagcomfort vind ik het wel hetzelfde.

2 likes

Zoek je dus ballerina’s met peep toe? Als ik naar deze foto kijk. Maar dan wel met “open bovenkant”?

Met zoekterm ballerina’s met peep toe krijg je veel verschillende varianten op deze schoenen. Ook “luchtiger” met boven bandjes en andere stoffen of een klein hakje etc

2 likes

Een vraag aan @Lula Volgens mij heb jij hier een keer zwarte instappers (of hoe je dat ook noemt) gepost. Die vond ik erg mooi maar niet opgeslagen en nu dus op zoek. Zou je die kog eens willen delen?