(Show je) schoenentopic

Met Peu schoenen van Camper voel je geen steentjes of glas. Dus voor het gewone dagelijkse leven erg geschikt.
Ik zou er gewoon opletten dat je brede schoenen koopt. We zijn met zijn allen geconditioneerd op smalle schoenen omdat kleine, smalle voeten/schoenen mooier en eleganter zijn.
Eerlijk ik vind dat zelf ook mooier, maar mijn voeten verdragen het schoonheidsideaal echt niet. Dus koop ik brede schoenen of gewone schoenen een halve maat te groot.

Ik heb ook barefoot wandelschoenen van Freet en dus met dunnere zool dan klassieke wandelschoenen.
Ik vind op sommige ondergronden de zool inderdaad te dun, bijvoorbeeld terrein met veel stenen. Ook is de zool minder anti-slip dan ik zou willen.

3 likes

Oke fijn om te weten dat je steentjes niet voelt.

En ja, letten op dat ik brede schoenen koop doe ik al. Die heb ik ook wel in sneaker vorm. Mijn vraag was nu alleen of mensen specifiek sneakers kennen (modellen) die breed zijn EN plat qua zool.

Dus plat zoals bijv Jordans (net te knellend voor laaange dagen) of Samba’s (te smal), niet van die dad shoes met verhoogde hiel. Barefoot schoenen zijn dus een optie (alleen vaak duur en ja, niet mooi), maar misschien zijn er nog andere aanraders onder de ‘gewone’ sneakers

2 likes

Andere (ook iets duurdere) optie is Topo, hebben ook een brede toebox en meerdere modellen.
De atmos hebben mij voor 90% van mijn hielspoor afgeholpen, die hebben wel erg squishy zolen. Phantom model heb ik voor sporten (oa dansen), zijn ook met demping maar een stuk stabieler.

3 likes

Ik had vandaag deze aan en vind ze erg mooi… maar ik vind de kleuren waarin ze te koop zijn niet zo leuk. Zou liever bruin of donkerrood willen. Zit al een tijdje te speuren online maar heb nog niets gevonden, iemand een idee?

2 likes

Heb je al op Asos gekeken? Was vandaag aan het shoppen en zag giga hoeveelheden sling backs, zou me niet verbazen als ze er een paar in die kleuren hebben.

1 like

Deze zijn van Sezane en in mega veel kleuren

4 likes

Kijk eens bij Vagabond, ik zie zulke schoenen in verschillende kleuren voorbijkomen op Vinted!

2 likes

Ik heb via vinted nike p6000 gekocht maar vind dat ze best krap zitten (eigen maat). Loopt dat nog wat uit of heb ik pech?

Edit: laat maar ik zie dat ik mijn andere nikes in maat 43 heb :sob:

Ik heb sandalen met hak binnen gekregen waar eigenlijk de bal van de voet meteen zeer gaan doen. Het ligt niet aan de hakhoogte, dus denk dat het aan het voetbed van de schoen ligt. Helpen zulke pads echt? Amazon.nl

Of heeft iemand nog aanraders of andere oplossingen hiervoor? Hema heeft ze bijvoorbeeld ook.
Dit zijn de schoenen:

4 likes

Als schoenen met een niet eens zo hoge hak al direct niet lekker lopen, zou ik er eigenlijk niet aan beginnen. Mijn ervaring is dat ze ondanks alle oplossingen die je probeert, ze toch in de kast blijven staan.

5 likes

Daar ben ik eigenlijk bang voor :see_no_evil: dat is toch lastig met tweedehands dingen kopen… Heeft iemand misschien aanraders van andere merken voor dit soort sandalen met een vierkante neus en dus lage hak die direct als fijn lopen?

Ik heb een paar pumps gehad waarbij die gel pads wel heel veel verschil maakten, maar dan heb ik het vooral over langer erop kunnen lopen zonder pijn. Als ze meteen niet lekker zitten zou ik ze terugbrengen.

2 likes

Ah ja, snap dat het dan beter werkt, als je niet meteen ongemak hebt. Helpt denk ik ook niet mee dat ik altijd op sneakers loop? Heb ze via Vinted dus dat wordt dan weer te koop aanbieden of kringloop.

1 like

Die zool ziet er idd uit als karton.

Ik kan Tamaris aanraden. Duitse degelijkheid maar loopt fantastisch en iets dikkere zool maakt dat je iets mee steun hebt op de bal.

Kijk wat ik op Zalando ontdekt heb! https://www.zalando.nl/tamaris-sandalen-met-hoge-hak-beige-suede-ta111a4b2-o11.html

Kijk wat ik op Zalando ontdekt heb! https://www.zalando.nl/tamaris-sandalen-nude-ta111a4lj-b11.html

Haha zo loopt het wel xD
Thanks voor de tip! Hebben de sandalen met dunnere zool dat ook van Tamaris? Ik zoek namelijk niet een plateauzool.

Ja vast!

Zalando heeft heel veel Tamaris.

1 like

Ga ik er tussen rond neuzen!

1 like

Wat zijn beetje fijne sandalen waar je lang op kunt lopen en die er ook nog wel leuk uitzien. Ik heb nu timberlands maar die beginnen op te raken helaas.

Teva zit wel lekker en ik kan er heel lang op lopen. Handig ook met voeten die opzwellen, kun je ze bijstellen. Vind ze persoonlijk niet zo mooi, dus heb de gene gekozen met het meeste kleur. Is er tenminste wat positiefs over te benoemen.

1 like

Ik loop echt heerlijk op Salt water sandalen en ik vind ze ook echt heel mooi.

2 likes