Show je werktas

Heeft iemand een Kapten&Son rugzak? Zijn die echt sterk/stevig en blijven ze na langer gebruik ook goed? Ik heb geen zin in elk jaar of elke 2 jaar een nieuwe moeten kopen en ik wil iets wat ik wel mooi vind itt m’n huidige collectie eastpak.

Past hier een laptop, wat stapeltjes papier en een lunchbox en drinkbeker, en wat extra prulletjes in?
Of heeft iemand tips voor een schoudertas waar dit allemaal in past?
Ik zie veel schoudertassen die vrij smal zijn dus dan moet ik weer een aparte eettas meenemen.

2 likes

Ik heb een schoudertas en een klein tasje en vind die beide qua inhoud helemaal fijn, maar (misschien ligt het aan mij) ik vind die tassen zo snel vies worden en krijg ze moeilijk weer mooi schoon. Zowel de zwarte als de beige.

1 like

Als je een vrij platte lunchbox hebt denk ik wel, maar een reguliere verwacht ik van niet. De rest zal wel passen, mijn tas heeft 2 grote vakken en deze 1 grote.

Ik heb standaard 2 notitieblokjes bij, een iPad met een dikke hoes, mijn laptop en inderdaad een stapeltje papieren, pennen en dingen als portomonnee, medicijnen, lipbalsem, handcrème geurtje etc. En mijn doppler fles past ook net als ik mijn best doe, maar laat ook vaak een rits open en leg mijn fles dan erboven op.

3 likes

Ik heb hem zo’n 9 maanden (de bergen pro) en de schouderband begint op 1 kant los te komen, dus ik moet nog even kijken of dat onder de garantie valt (mag hopen van wel).

Genoeg mensen lopen er lang mee rond, maar mijn Eastpak van de middelbare school doet het beter :smiling_face_with_tear:

Een vriendin heeft/had er 1 en heeft ze denk ik een jaar oid gebruikt voor ie stuk ging. Zou er van wegblijven

2 likes

Bedankt voor jullie ervaringen! Heel jammer maar dan moet ik nog even doorzoeken

2 likes

Ik had een Lund Pro, bijna 2 jaar lang 2-3 dagen in de week gebruikt en een paar keer op vakantie. Hield het prima vol maar na net iets minder dan 2 jaar ging de rits kapot. Viel gelukkig onder de garantie dus heb wel een nieuwe gekregen!

1 like

Ik heb de mijne 3 jaar en gebruik het 2x per week voor kantoordagen. Bij mij is niks kapot en ziet alles er juist goed uit.

2 likes

Ik heb na een hele lange zoektocht deze tas gekocht Lauren Ralph Lauren Tanner Shopper Tas Leer 36 cm black | Bagage24.nl

Alles past er in, mijn laptop, evt iPad, kabels, dunne broodtrommel, waterfles, a5 schrift en mini toilettasje met troepjes. Heel erg blij mee

2 likes

Ik heb de Lund Pro nu 2 jaar en ben wel tevreden hoor! Tot nu toe blijft ie stevig. Hij heeft wel beschadigen maar mijn kat krabt er wel eens aan want het is haar favoriete mand (:smiling_face_with_tear:) maar dat ligt dus meer aan haar dan aan de tas

2 likes

Ik vind het zo jammer dat het een graaitas is: amper vakjes en vooraan dat vak sluit met een magneetje maar ik wil ook bij wijze van spreken mijn tas op zijn kop kunnen houden zonder dat ik bang moet zijn dat er iets uit valt.
Ik check hem nu op internet maar hij lijkt nu meer binnenvakjes te hebben dan een versie van 7 jaar terug dus misschien is er iets veranderd in de loop van de tijd, zou kunnen!

2 likes

Binnenin heeft mijne een laptopvak en dan daarvoor nog 2 smalle vakjes + dan 1 groot “vak”. Wel allemaal zonder rits oid. Kan er prima mee uit de voeten qua vakverdeling, maar het is niet een ultieme organizer-tas idd.

Voorvakje is idd nog steeds met een magneetje. En dan aan de zijkant 2 fles-vakjes.

Je kan deze tas idd niet op zijn kop houden zonder dat er iets uitvalt (voorvak). Dus als je tas idd wel eens die bewegingen maakt, is ie idd niet ideaal.
Ik vervoer m alleen op mijn rug of rechtop in m’n fietsmandje, dus bij mij valt er nooit wat uit.

2 likes

Bedankt voor jullie reacties @Sambuca @Kaasvlinder @crazyvibes @PizzaFunghi @Pluk! Ik heb die Tote SIV meteen besteld (ben normaal geen impulsieve koper, maar ik mis al HEEL lang gewoon een grote chille tas ook voor als ik ergens ga logeren ofzo dus leek me in elk geval een goed idee), maar weet niet of dat het soort tas is dat ik zoek voor werk. Maar wie weet. Die Susan Bijl tassen ben ik een beetje op uitgekeken en die andere modellen zijn ook niet wat ik zoek :frowning: wel bedankt voor de suggesties! De zoektocht gaat verder…

6 likes

Le pliage city large, via Vinted ooit een goedkope gekocht met stukke rits en die laten vervangen. Zo blij mee! Doe er echt alles mee, hangt ook vol sleutelhangers enzo, hij draagt heel fijn, past in mijn fietskratje en is waterdicht. Ziet er nog steeds uit als nieuw, alleen een keer met permanent marker de hoekjes weer zwart gemaakt. Past zo veel in.

3 likes

Hebben jullie tips voor rugzakken die je aan je fiets bagagedrager kan vastklikken? Ik zag o.a. deze bij de Hema rug-fietstas 26L groen - HEMA

Heeft iemand deze, of wellicht een ander merk?

Ik heb recent deze gekocht:

Wel een héél stuk duurder dan die bij Hema, maar zou ook duurzaam moeten zijn. Kon hem zelf kopen met ecocheques, dan doet de prijs minder pijn. Ben vooral voor deze gegaan omdat mijn grote werklaptop hier veilig in past, zit een laptopvak in.
Ben er heel tevreden over! Door het wisselen van de flap blijft de kant die op je rug komt altijd proper. Zou anders bang zijn dat het zwart van je fiets / straat op je kleren afgeeft. Het omwisselen van fietstas naar rugzak gaat heel handig, vind het geen gepruts. Heb m alleen nog niet in de winter gebruikt met handschoenen aan. Hij draagt ook heel comfortabel op de rug, kan er lang mee wandelen als dat nodig is!
Er is ook een groter model (de gewone vario ipv de lite) maar dat formaat vond ik echt too much op mijn rug, dit is al behoorlijk groot.
Edit: mooi vind ik het persoonlijk ook niet. Heb helemaal toegegeven aan de praktische kant. Anders gebruik ik wel een mooie tas die ik in m’n fietstassen steek!

2 likes

Mijn partner heeft deze ook voor werk en is er nu al 6 maanden heel erg blij mee!

2 likes

Deze lijkt me oncomfortabel op je rug omdat die clips ook aan die kant zitten. Ik heb al jaren een Ortlieb vario, wel een wat lelijkere variant helaas, werkt wel heel goed!

1 like

Thanks! Deze is inderdaad een stuk duurder maar met die flap en het dus wisselen van tassoort ziet er best handig en fijn uit!

@Livre en @tessel Ah, ook bedankt!! Volgens mij moet ik ook maar niet verder zoeken en deze bestellen haha :upside_down_face: En ze hebben nu ook een leuk koraal kleurtje zag ik!

3 likes