Sieradentopic

Wellicht Vedder vedder of Charlotte Wooning?
Of naar een lokale juwelier gaan!

1 like

Bij Diamondpoint is er wel wat rond je budget, maar weet niet of dat minimalistisch genoeg is.

4 likes

Je kan kijken op mijnjuwelier.online (leverancier is kasius; dat heeft bijna elke juwelier)
En dan filteren op smaragd of groene steen. Weet niet precies wat je zoekt maar staan wel meerdere hangers/colliers op

1 like

Hier misschien? Ik volg dit account al een tijdje en vind ik altijd hele mooie sieraden maken met veel verschillende (en ook veel groene) stenen

3 likes

Thanks allen voor de tips! Ik ga even kijken. :grin:

Ik hoop dat ik hier juist post want ik kon niet echt een ander passend topic vinden.

De goudprijs staat op dit moment heel hoog en ik heb nog een aantal sieraden van mijn overleden moeder die ik nooit om heb. Deze ga ik inleveren en wil daar iets moois voor terugkopen wat ik wel altijd draag. Ik heb ook nog wat as van haar wat ik er misschien in mee wil laten verwerken. Nu vind ik het heel lastig kiezen want je hebt best veel keus en wat is nu de juiste? Ik weet dat het heel persoonlijk is en het voor iedereen anders is maar zijn hier toevallig mensen die iets hebben gekozen waar ze nu achteraf spijt van hebben of waar ze nu juist na jaren nog steeds heel blij mee zijn?

En heeft iemand ooit nog as bij een ander sierraad toegevoegd waar al as in zat? Ik heb van mijn moeder ook nog een ketting met een klein hartje waar de as van mijn oma in zit. Ik zit ook nog te denken om te kijken of dat open gemaakt kan worden en dat haar as er bij kan. Maar het lijkt dicht gesoldeerd. Dit ga ik sowieso nog navragen bij de juwelier maar misschien heeft hier iemand dit laten doen?

1 like

Is het geen optie om het goud te laten smelten bij een edelsmid die dan er wat nieuws van maakt? Het ligt misschien wat aan het karaat goud wat je hebt of dat kan, dat weet ik verder niet maar ik vind het zelf altijd zo tof dat je het goud nog gewoon hebt maar dan in een andere vorm.

Over as en sieraden weet ik niets maar misschien kunnen ze dat van je oma ook wel in een gezamenlijk sieraad verwerken.

5 likes

Als het best wat goud is kun je dat budget misschien ook wel inzetten om zelf iets te laten ontwerpen zodat je zeker weet dat je het mooi vind? Dat heeft mijn moeder gedaan met een ketting die ze nooit droeg, daarvoor heeft ze nu een mooie armband die ze elke dag draagt.

1 like

Ik heb het bij het crematorium zelf laten doen. Ik heb er 1 waar 2 mensen inzitten en 1 van een huisdier.
Die van 2 mensen is met een soort schroefje en kan dus altijd open. Die van mijn huisdier zit dichtgelast. Dan zou ik het persoonlijk niet meer open laten maken. Dan wordt het niet mooier als het weer dicht moet.
Wel beter dat het nu zo gaat, want er knapte vroeger nog wel eens wat omdat het gewoon een schroefje was.
Ik zou kijken naar wat je veel draagt. Ik ben nogal van de kettingen, maar je kan ook kiezen voor ringen, oorbellen, armbanden… En iets nemen wat niet echt modegevoelig is.

2 likes

Mijn trouwring is gemaakt door m’n oom, en gesmolten van de sieraden van mn oma :heart:. Vind dat ook zo bijzonder.

2 likes

Ik zou een goede edelsmit zoeken die met het goud dat je al hebt iets nieuws kan maken (ik heb evt wel een tip). Dat is sowieso al mooier omdat je dat materiaal dan nog hebt. Ik heb meerdere sieraden die voor mij ontworpen zijn en kan me niet voorstellen dat ik daarop uitgekeken raak. Al is het maar vanwege de emotionele waarde van op een moment in je leven zorgvuldig iets samenstellen.

3 likes

@Marquez @Loowny @Telefoonnummer @Shaaar Bedankt allemaal voor jullie antwoorden! Het heeft voor mij geen haast dat ik perse nu iets wil want ik wil gewoon echt iets moois maar vind het dan lastig van: wat wil ik dan? Wat dat betreft is een edelsmid dan een goed idee om te kijken wat die kan maken! Daar had ik helemaal niet aan gedacht! Ik zat echt alleen met een juewelier oid in mikn hoofd. Die kan me vast dan ook op weg helpen. Die weet vast ook wel of de hanger met as nog open kan.
Mocht dat toch niks zijn dan kan ik het alsnog inleveren en daar een ander sierraad voor terugkopen wat ik wel vaak draag.

@Shaaar: zou ik de tip van je mogen?

2 likes

Als je in de buurt van Noord Limburg zou wonen zit er een edelsmid in Venlo die goed werk levert: Seelen.

2 likes

In Amsterdam zit Roestvry. Hele leuke goudsmit die veel tijd neemt om uit te zoeken wat bij je past.

4 likes

In Amersfoort zit Anello, die hebben voor mij van “oud goud” iets gemaakt. Ook heel tevreden☺️

5 likes

Charlotte de Koomen deed het een paar jaar geleden ook, weet niet of dat nu nog steeds zo is maar ze is wel echt goed

2 likes

In Deventer zit KunstGoud en zij heeft mij een aantal jaar geleden goed geholpen.

1 like

In Schoonhoven zitten verschillende goudsmeden (want de opleiding zit daar ook.)
Ik heb hele goede ervaringen met Hemels Goud. Niet voor omsmelten maar mijn trouwring is samen met haar ontworpen.

6 likes

Ik heb net vorige week mijn omgesmolten ring gekregen. Mijn zusje en ik hebben de trouwringen van onze overleden opa en recent overleden oma laten omsmelten. Beide ringen toch bij elkaar, vereeuwigd in twee nieuwe ringen in ‘onze’ stijl, met opnieuw hun naam en trouwdatum er in gegraveerd. We hebben zelf veel online gezocht naar wat vinden we mooi. We wilden namelijk wel dat beide ringen hetzelfde model zouden zijn en dus in die zin een setje blijven. Daarmee is zij naar een Goudsmid / edelsmid gegaan. Heel blij met het resultaat, want dit is iets wat echt bij ons past en nu met liefde weer gedragen wordt.

Edit: naar een goudsmid gaan die met je mee kan denken raad ik je dus aan!

11 likes

Mijn zus heeft van ons geërfde goud dezelfde armbanden laten maken voor ons, die draag ik elke dag, heel blij mee en ik vind het ook een mooie manier om mijn familie bij me te dragen.

1 like