Sieradentopic

Hahaha ja toevallig hadden mijn vriend en ik het hier ook over dit weekend.

Ben in mei in een Mejuri winkel geweest en ik wilde alles meenemen. Zo mooi alles, en vrij fijn geprijst. Heb het kunnen beperken tot twee ringen.

Ik kan voor deze vraag niet zo snel een passend topic vinden dus dan maar hier proberen. Ben aan het kijken naar een Cartier love armband maar vraag me af waarom de prijs van een 15 cm armband hetzelfde kan zijn als een armband van 20 cm, daar zit toch veel meer goud aan? Weet iemand dit misschien? Heb hele dunne polsen dus had wel korting verwacht :stuck_out_tongue_winking_eye:

Oeps sorry @Lula dit topic past beter

Je betaalt toch gewoon voor het design en het concept (want laten we eerlijk wezen, die kostprijs ligt wel een heel stuk lager dan de verkoopprijs). Dan kan het Cartier echt niks schelen hoe dik of dun jouw polsen zijn. Die denken alleen maar: get money.

11 likes

Ja helaas :sob: bij een ‘normale’ juwelier betaal je vaak meer als er meer goud nodig is voor het sieraad maar Cartier heeft inderdaad gewoon schijt met die hoge marges… Wel lullig want lijkt me dat de grote maat best wat scheelt in gewicht van goud in vergelijking met de kleinste maat? Die oneerlijkheid doet wel iets af aan hoe graag ik die armband wil eigenlijk.

1 like

Maar dat is toch ook als je een wollen trui koopt of een paar leren schoenen? Daar heb ik nooit over nagedacht dat een grotere maat meer stof krijgt voor hetzelfde geld en of dat eventueel oneerlijk zou zijn

11 likes

@RupiKaur ja het is pas oneerlijk als dikkere mensen meer geld moeten betalen voor hun armband.

Maar anyway als je zoveel geld over hebt dat je voor dat bedrag een armbandje kan kopen dan maakt die paar €100 verschil die je in gedachten had ook niet zoveel meer uit toch?

15 likes

Misschien kun je wel op het vliegveld vragen of je korting kan krijgen op je ticket omdat je minder weegt dan een andere passagier.

8 likes

Nouja voor sommige beha’s betaal je ook meer als de cup groter is. En bij een juwelier gaat het soms op basis van gewicht van het goud x de goudprijs en dan natuurlijk nog een marge. Vandaar m’n verbazing. Ik heb weleens bij moeten betalen voor een ring die groter gemaakt moest worden omdat daar extra goud tussen gezet moest worden.

Die kinderjasjes van Engel natur verschillen trouwens ook in prijzen bedenk ik me nu.

Haha ja dacht al dat iemand dat ging zeggen. Op zo’n bedrag maakt dat ook niet heel veel uit. Ik vroeg het me gewoon af om wat ik hierboven zeg. Maar zoals @Lula al zegt het is duidelijk dat een merk als Cartier daar schijt aan heeft.

Dat geld zal ‘m ook gezeten hebben in het werk dat ze hadden om te vergroten, denk ik. Ben geen expert verder :grin:

Ook, maar er werd toen ook specifiek over de prijs van goud gesproken.

Overigens snap ik niet wat dikke mensen er mee te maken hebben, het ging mij om het gewicht van het goud en de daarbij behorende prijs nav een eerdere ervaring. Heb niet het idee dat dikke mensen per se dikke polsen hebben maar goed dat weten de mensen die er nu over vallen vast beter.

2 likes

Heb zelf een heel mooie ring met tanzanite en diamanten bij Eenvoud in Amsterdam gekocht. Ze hebben er veel mooie sieraden :star_struck:

1 like

Goeie tip, heb er ook nog over getwijfeld om naar Eenvoud te gaan, maar heb morgen een afspraak bij Studio Kroewe!

2 likes

Ik heb morgen een afspraak bij Studio Kroewe! Had online een mooie ring gezien, maar wil hem nog in het echt bewonderen.

2 likes

Zijn echt super lieve meiden en hebben echt niet normaal mooie dingen. Have fun!

2 likes

Wat vinden jullie goede merken voor fijne gouden kettinkjes? Budget ca 200 euro. Ik heb een armbandje van Vedder, maar die verkleurde heel snel ondanks dat het echt goud was. En mijn vergulde ketting van Flawed is ook al aan het verkleuren, dus zou liever geen verguld meer kopen.

Diamond point. Heb er nog nooit een losse ketting gekocht, maar de kettingen met hangers blijven erg mooi.
Maar ik heb eigenlijk nog nooit een verkleurde gouden ketting gehad.

1 like

Ik zat ook te kijken naar Just un clou inderdaad, vind die ook heel mooi. Maar wil er graag iets in laten graveren aan de binnenkant en dat staat weer mooier bij de love armband (plus de betekenis inderdaad).

3 likes

Was die van vedder en vedder dan niet ook verguld?

@Marquez Ik heb nog even gekeken, maar ze verkopen de armband niet meer. In een mail staat wel iets met 14K, maar misschien is dat wel 14K verguld geweest. Ik dacht wel een volledig gouden armband te hebben gekocht en daarom vond ik het ook zo gek dat hij toch lichter is geworden. Maar misschien heb ik dat ook wel verkeerd onthouden!

2 likes

Blush of Just Franky

1 like