Simstopic #1

Mijn laadschermen zijn volgens mij nog geen 5 seconden maar dat is blijkbaar alsnog teveel moeite😅

Ik vind zo’n shell challenge altijd wel leuk! Zijn er een aantal van op YouTube te vinden. Dan krijg je een bepaalde vorm huis (alleen de buitenmuren) die niet bepaald logisch is en daar moet je dan een zo mooi mogelijk huis van zien te maken. Aantal keer gedaan en dat is best grappig. Haalt je een beetje uit je comfort zone

7 likes

Deze ochtend sims 3 University geïnstalleerd. Vond het wel oké maar ik wist helemaal niet dat die groene mannetjes bestonden (plantSim)?? Die zien er zo cool uit!

Ideetjes voor bouwchallenges:

• Boerderij bouwen met eigen moestuin
  • Huis bouwen zoals in de middeleeuwen
  • Een futuristisch huis bouwen voor aliens
  • Je eigen huis namaken
  • Een lelijk huis uit je eigen buurt nabouwen en die vervolgens opknappen
  • Een mooi huis uit je eigen buurt nabouwen en die inrichten
  • Een weeshuis maken
  • Een verzorgingstehuis maken

Zoiets? :sweat_smile:

6 likes

Aaah balen. Extra stom als je deze dingen leest en gewoon zin hebt om de Sims te spelen haha

1 like

Op Origin is het basisspel nu nog geen 13 euro en de uitbreidingen ook allemaal in de aanbieding

https://www.origin.com/nld/en-us/store/deals/spring

1 like

Ligt het aan mij, of is de sims 4 de laatste tijd bijna altijd in de aanbieding? Ook constant dezelfde aanbieding, ik ga er bijna al vanuit dat als ik een uitbreiding wil deze over een paar weken wel in de aanbieding is.

1 like

Ik in ieder geval! En ik wil wel de regels maken etc. Wordt dan alleen morgenochtend want nu net mijn computer afgesloten

Okee voor wie mee wil doen, de FF shell challenge!
Ik heb een beetje de layout van de shell challenge van Lilsimsie gebruikt alleen heb ik hem net wat kleiner gemaakt. Die van haar was echt mega groot maar hij is grotendeels hetzelfde gebleven. Het is dus de bedoeling dat je van deze ‘‘shell’’ met een rare vorm en zo mooi mogelijk huis/gebouw maakt.

De regels:

1. De buitenmuren moeten hetzelfde blijven, je mag niets slopen van wat er staat en mag aan de buitenkant ook geen muren aanbouwen.
  2. Aan de binnenkant mag je wel muren etc. toevoegen om een indeling te maken.
  3. Aan de buitenkant mag je alles toevoegen wat je wil, als het maar geen muur is. Balkon of veranda bijvoorbeeld mag dus wel, hekjes worden niet gezien als muren.
  4. Je mag er van alles van maken. Woonhuis, winkel, restaurant, noem maar op.
  5. Je mag hem plaatsen op een kavel naar keuze, ook mag je zelf de wereld kiezen.
  6. Je mag de shell roteren om de voor- en achterkant te bepalen.
  7. Je mag custom content gebruiken.

Dus eigenlijk in het kort, de muren die er zijn moeten blijven staan en aan de buitenkant mogen geen muren toegevoegd worden :upside_down_face:

Als je de Sims 4 speelt kun je de shell vinden in de galerij als je zoekt op ‘‘FF shell challenge’’ of op de #ffshellchallenge.
Voor degene die geen toegang hebben tot de galerij of een andere versie van de sims dan de sims 4, hieronder staan afbeeldingen van de beneden- en bovenverdieping met het raster aan. Zo kun je hem zelf nabouwen.

shellchallengebeneden

Als je zin hebt, doe mee! Als je klaar bent kun je screenshots maken en die in dit topic plaatsen. Ben benieuwd naar jullie creativiteit want het is echt een hele rare vorm, haha!

19 likes

Leuk, ik ga een poging wagen :grin:

2 likes

Omg ja een zelfvoorzienende boerderij zonder internet

1 like

Mogen we ook WIP’s plaatsen?

Heh? Wat is een wip?

Work in progress!

Ooh natuurlijk :sweat_smile:
Ik vind dat wel leuk!

1 like

@Vaiana haha ik dacht ook, wat is WIP? Maar tuurlijk, is alleen maar leuk inderdaad!

1 like

Ik weet nog niet wat ik van dz sims 4 university vind. Mijn student doet niks anders dan studeren, taken maken en basis behoeftes vullen. En het duurt ook zo lang om studiepunten te behalen.

Heb alvast een Sim gemaakt! Ik ga de challenge nu doen haha

14 likes

Dak toevoegen mag wel toch? Ben begonnen :v:t3:

Leuk! Jaa dat mag, alles mag je toevoegen aan de buitenkant behalve muren

2 likes