Simstopic #1

Ik heb de basis van het huis opgebouwd met base game materiaal, net als bv de keuken, maar qua verdere inrichting en decoratie heb ik ook andere packs gebruikt.

Ik struggle trouwens wel, soms zie ik hier zulke mooie huizen en sims voorbij komen dat ik niet weet of ik daaraan kan tippen, dus ik doe nu plots veel langer over m’n huis dan normaal, haha. Ben heel benieuwd hoe het eruit gaat zien als het allemaal af is!

2 likes

Weet iemand wat er gebeurd als je bepaalde packs niet hebt? Bij behang weet ik dat je af en toe kale muren hebt, maar hoe zit het met de meubels?

Meubels worden vaak vervangen door een random meubelstuk uit de base game of staan er niet meer. Sims die kleding of haar ofzo hebben uit een pack die je niet hebt zijn kaal of half naakt. Die moet je dan met de testingcheats.true of bij het huishouden beheren even aankleden met iets wat jij wel hebt.

Ik denkt dat dit inderdaad bij sommige wel een probleempje gaat zijn, maar ik hoop dat iedereen het gewoon een leuk project vindt en het alleen al leuk vindt om ermee bezig te zijn!

Ik maak trouwens van elk huis + sims erbij een foto en filmpje en plak die achter elkaar in een video met de verhalen erbij als een soort trailer ofzo haha. Zo kan iedereen die dingen mist toch zien hoe degene die het gemaakt heeft alles bedoeld had en hoe het er origineel uitzag. Plus het is gewoon een leuk overzichtje :smiley:

5 likes

Ohja, en een nieuw overzichtje!

2 likes

Mogen forummers die niet meebouwen ook de safefile downloaden? Ik mag pas na mijn tentamens weer simsen van mezelf maar ik vind het wel een super leuk idee!

1 like

Ik wil hiervan wel nr 32! Ga ik vanavond even mee aan de slag, leuk :smiley:

1 like

Tuurlijk! Ik denk niet dat iemand daar op tegen is haha

1 like

Doe mij nummer 30 maar! Ik ga ervoor😅

1 like

Hoi ik kom even binnen vallen. Had even wat vraagjes.
Vroeger was ik fervent simser (vooral Sims 2, echt alle uitbreidingspakketen). Het kriebelt nu wel weer om te gaan Simsen.
Zit erover te denken om Sims 4 misschien te downloaden. Kan alleen niet echt info vinden over hoeveel de uitbereidingspakketen kosten. De basisgame had ik al wel gevonden.
En ik twijfel of m’n laptop het wel aan kan… heb een MacBook Pro uit 2014 (nog zo eentje met cdrom ingang). Zou t zonde vinden als hij het spel niet zou trekken. Iemand ervaring mee?
Dankjewel alvast! :blush:

Ik heb een MacBook Pro ook 2014, zonder cd-rom. Het werkt op de laagste grafische instelling, speelt wel soepel maar het laden van het spel is wat langer. Hij maakt echter wel enorm veel geluid en ik merk dat dat wel heel irritant is. Dat ik daarom ook minder speel dan ik zou willen

Ik heb een hele grote zware oude laptop en het lukt prima :joy:

Ik heb juist alles met de base game gebouwd zodat het voor iedereen het er uit gaat zien zoals hoort. Dus geen kale plekken, random meubels of fouten. Persoonlijk vind ik het leuker als de rest dat ook doet, zodat diegene met minder packs niet hele lege of saaie kavels gaan krijgen. Misschien juist een leuke challenge ook toch?
Hoe kijken anderen hier tegenaan?

4 likes

Ik ben ook al gezwicht. Was een aanbieding voor 12.50 voor de basisgame. Denk dat is nog een keer leuk.
Als ik het niks vind, was het niet zo duur :joy:

1 like

Ik bouw ook alleen met de base game!
Normaal gebruik ik echt heel veel cc dus ik vind het wel echt een uitdaging maar ook wel weer geinig.
Maar de base game meubels zijn zoooo lelijk :joy::no_mouth:

1 like

Ik had hier niet zo over nagedacht, maar ga proberen het om te zetten naar basis game! Inderdaad lelijke meubelen, maar past eigenlijk wel bij het verhaal van mijn sims.

2 likes

De bedden icm het beddengoed, dat is echt het ALLER lelijkste uit de base game. Ik zit al een kwartier te twijfelen tussen lelijk bed 1 en lelijk bed 2. :joy:

8 likes

Hi!

Kan ik nog mee doen? Ik zou een openbare kavel maken, bib of klein park. kavel 31?
Ik ben overigens niet zo’n goeie bouwer :slight_smile:

1 like

Weet iemand of je iets kunt doen aan ongedierte in de Sims 4? Verdelgen lukt niet en de huisbaas komt wel langs maar doet vervolgens niets :frowning:

Wow in welk pack kom je aan ongedierte?!

Volgens mij heeft dit te maken met de kenmerken van het appartement. Als je in de bouwmodus zit kun je linksbovenin selecteren welke kenmerken je wilt voor het appt. Dus ook goed lichtinval, goede scholen in de buurt, betere wifi etc. De ongedierte optie kun je daar uitschakelen als het goed is.