Simstopic #1

Heb je je sim zelf al eens ge-debugd? Dus dat je met testingcheats true aan met shift op je sim klikt en dan ‘herstellen o.i.d.’ aanklikt? Misschien ken je het al lang hoor!

1 like

Weet iemand of je werelden ook los ergens kunt downloaden? Ik zou zo graag de wereld van de huisdieren uitbreiding willen hebben maar ik wil die huisdieren helemaal niet haha. Heb laatst ook al get together gekocht alleen maar voor de wereld want ik vind bouwen veel leuker dan spelen.

Ik kon niks vinden over herstellen maar het werkte allemaal wel weer na opnieuw opstarten en die cheat gebruiken! Dankje

Nee, kan niet. Sommige creators maken met met overlays nieuwe werelden, maar dan moet je de wereld waarop die gebouwd is wel hebben.

Ben eindelijk klaar met mijn bieb. Hij is volledig basegame, heeft skill-building items, een vergaderzaaltje en plek om je peuters te dumpen. Hij is te vinden onder de hashtag ffsavefile.

10 likes

Nu er nog sale is twijfel ik over katten/honden en word beroemd.
Wat vinden jullie van deze packs? Verder heb ik dan alle expansion packs behalve beleef het samen en aan het werk…

Ik vind de huisdierenuitbreiding echt heel leuk. Tof om de dierenartspraktijk te openen bijvoorbeeld, en gewoon leuk om overal honden en katten op straat te zien, hen truukjes aan te leren etc. Ik geraak niet uitgespeeld met huisdieren.

Als je echt voor een wereldberoemde sim wil gaan is die uitbreiding ook heel tof, maar ik vind alle perks die erbij komen minder (dat er de hele tijd paparazzi voor de deur staat, je nergens meer kan komen zonder dat iedereen een handtekening wil, …) Als je met een “gewone” sim de stad ingaat, zie je ook overal beroemdheden en valt de rest van de stad in zwijm dus wanneer je niets met de beroemdheden doet in een bepaalde verhaallijn vind ik het niet echt iets toevoegen. Terwijl honden en katten ook overal opduiken in je stad maar dat maakt het dan weer net wat realistischer ofzo.

Dus goh, om een heel lang verhaal kort te maken: hangt volledig af van hoe je graag speelt.

@Frambozenpudding mijn huis en sim is ook af! Je vindt hen (familie Bolsens) onder #ffsavefile en #forumfeminarum. De basis is opgebouwd uit basegame, maar ik heb wel wat extra packs gebruikt voor de verdere inrichting.

6 likes

Thanks!!
Ik kon me niet inhouden, heb ze allebei gekocht, haha

1 like

Herkenbaar! :smiley: Veel plezier!

Als je iets uploadt naar de galerij en er staat “Gebruikt voorwerpen uit deze packs”, zitten er dan inderdaad voorwerpen uit die packs in je kavel, of staat dat er altijd bij als je die packs gekocht hebt?
Ik heb geprobeerd alleen basegame te gebruiken maar nu staat dat er wel bij, vraag me af of het komt omdat ik toch wat dingen per ongeluk heb gebruikt, of dat het gewoon is omdat ik die packs heb.

Edit: hm bij het uploaden van een familie klopt het wel… Dus misschien toch per ongeluk bij het huis wat andere spullen gebruikt?

Edit2: gevonden :’) toch inderdaad 2 spullen uit packs

Ik heb gisteren het huis gemaakt waar mijn vriend en ik in wonen, en het lijkt echt zooo goed!!
Wel een andere voordeur, want anders had ik een volledige verdieping met alleen een voordeur. En ook een tuin gemaakt (en gelandscapet!), ookal woon ik eigenlijk in de binnenstad.
Meest maffe vond ik dat het echt als een groot huis voelde, deed me maar weer beseffen dat ik echt best wel groot woon :).
Ik heb trouwens een hoekbank gemaakt via een mod, zo jammer dat er geen echte hoekbanken zijn bij de sims 4 :(.

2 likes

Is de savefile al te downloaden? :smiley: Of ben ik dan te ongeduldig

Dat schijnt een bug te zijn, ik zie dat ook steeds in de sims facebookgroep

1 like

Misschien een gekke vraag, maar ik kan de Sims niet meer op mijn Macbook spelen en ben op zoek naar een nieuwe laptop. Op wat voor een spelen jullie nu de Sims 4 (en 3)?

Even over de save file!
Ik had eigenlijk gisteren als uiterste datum gezegd maar ik merk dat nog niet iedereen klaar is. Op dit moment lig ik zelf in het ziekenhuis (niet heel ernstig hoor, chronisch ziek en hoort er af en toe bij helaas) dus ik ben ook niet mega actief. Heb mijn laptop wel maar ik slaap het grootste gedeelte van de dag haha

Als het voor iedereen lukt, probeer het dit weekend af te hebben en te uploaden naar de galerie. Dan probeer ik er zo veel mogelijk mee aan de slag te gaan en is hij hopelijk begin volgende week af en ready to download :smile:

Ohja! Ik plaats zo even een screenshot van de werelden tot nu toe. Kijk even of je jouw huis / huizen er allemaal tussen ziet staan en dat ik niets over het hoofd gezien heb. Dan is het ook gelijk even een sneak peek van de save file!

7 likes

Ah @Frambozenpudding , maak jezelf alsjeblieft niet druk om die savefile nu hoor. Sterkte!

2 likes

Heel veel sterkte! :cherry_blossom:

1 like

Hee, veel beterschap en maak je niet druk om die savefile nu, zorg eerst maar dat je je wat beter voelt en weer naar huis mag! Vind het sowieso al superfijn dat je dit op poten hebt gezet.

1 like

@Scribo @Kaassoufle @trompeloeil Dankjulliewel! Komt goed hoor, aan die save file werken en Sims spelen is wel goede afleiding en werkt goed tegen de verveling :smile:

Het wordt al heel gezellig in de werelden! Check even of jouw kavel ertussen staat. Het kan zomaar zijn dat ik er per ongeluk een gemist heb tussen alle berichtjes.

Tot nu toe is er:

• 1 park
  • 1 volkstuintje
  • 2 bibliotheken
  • 1 lounge/nachtclub
  • 1 spa/sportschool
  • 1 bar/restaurant
  • 1 trouwlocatie

19 verschillende huishoudens waarvan:

• 2 single vrouwelijke oudere Sims
  • 1 getrouwde vrouwelijke oudere Sim
  • 1 getrouwde mannelijke oudere Sim
  • 2 getrouwde vrouwelijke volwassen Sims
  • 2 getrouwde mannelijke volwassen Sims
  • 2 single vrouwelijke volwassen Sims
  • 3 getrouwde vrouwelijke jongvolwassen Sims
  • 3 getrouwde mannelijke jongvolwassen Sims
  • 5 single vrouwelijke jongvolwassen Sims
  • 7 Single mannelijke jongvolwassen Sims
  • 3 vrouwelijke tieners
  • 3 mannelijke tieners
  • 4 kinderen (1 meisje, 3 jongens)
  • 7 peuters (6 meisjes, 1 jongen)
  • 1 hond
  • 6 katten

Honden, meisjes en peuter jongetjes zijn een beetje ondervertegenwoordigd haha! Maar ik denk dat het al een stad vol leuke en bijzondere Sims is! Ik vind het in ieder geval super leuk worden. Hoop dat jullie ook plezier hebben/hebben gehad met bouwen en het verzinnen van verhalen bij jullie Sims.

@Hazel , die van jou staat er nog niet in. Ga ik nu doen :smile:

14 likes

Ziet er al super uit, zin in! En beterschap, geen haast :blush:

1 like