Simstopic #1

Dit heb ik ook gedaan!

Leuk!! Maar dat is dus een uitbreiding die je moet kopen dan?

Yes, gewoon apart :smile: als het maar duidelijk is dat ze bij elkaar horen. Dan zet ik ze in het goede huis.

Nu is kavel 51 ook klaar! London woont alleen in een kleine bunker-achtige woning midden in de woestijn. Ze werkt aan een carrière als wetenschapper maar is eigenlijk een undercover alien.

image

Mijn Sims account is nori872 :grin:

11 likes

Nee, die kwamen mee met Strangerville en met de showhiddenobjects cheat kun je ze pas gebruiken

1 like

Leuk huis! Maar ik vraag mij even af wat voor sim/verhaallijn is er als iemand niet het pack ‘get to work’ heeft?

1 like

Ik weet eigenlijk niet hoe haar carrière dan wordt vervangen, maar de meest belangrijke verhaallijn vond ik dat ze een alien in disguise is! :alien:

Aliens zijn ook alleen beschikbaar met get to work toch?

Oh shit, wat stom, ik dacht dat dat bij de base game hoorde…

@Frambozenpudding, kan jij hier misschien iets mee? Of zou ik een nieuw personage uploaden zonder de alienverhaallijn?

1 like

Hebben jullie de nieuwe enquete ingevuld? Ik vond het wel veelbelovend. Vooral het besturen van andere townies en de modern romance optie spraken mij aan. American high school vond ik ook leuk lijken, maar ik hoop dat ze dat dan samenvoegen met het cheerleaden.

Ik ben dus voor het eerst in de weer geweest met mods (MCCC) maar denk dat m’n instellingen toch niet helemaal goed staan… Sims om de haverklap zwanger, en veel buitenechtelijke kinderen ook… Heb onder de townies nu een gezin (man/vrouw) met 5 kinderen, waarvan 1 de broer is van de man :rofl: :woman_shrugging: what a mess

Ik heb een sim aangemaakt voor het huis (een single man, want die hadden we volgens mij nog helemaal niet). Nu had ik hem een carriere gegeven, een bio en wat geld zodat die meteen dat huis in kan trekken, maar ik krijg hem dan niet geupload naar de galerie?
Terwijl ik dat wel vanaf een ander menu kan maar dan heeft die die baan nog niet (al heeft die daar ook nog geen skills voor), dat geld niet en die bio mist dan.
Wie weet waar het mis gaat?

ik heb iets vervelends, gister tot twee keer toe m’n voortgang kwijtgeraakt. ik speel met een studenten sim in haar eigen studentenhuis, en als ik haar kalender aanklik blijft het hele spel hangen. kan niks meer aanklikken en dus ook niet saven… eerste keer dacht ik nog oké zal wel ‘gewoon’ vastgelopen zijn en toen even balen maar goed. essays weer opnieuw geschreven, huiswerk opnieuw gemaakt en door. was ik net weer bij zeg maar, open ik dus weer de kalender en hup weer bleef het spel hangen. dus toen was ik wéér alles kwijt :sob: en toen liep ook m’n hele laptop gelijk vast haha. ga dus nu maar de kalender niet meer openen want wordt echt helemaal gek. meer mensen die hier last van hebben?

Savefile update

Ik was toch even wat langer uit de running dan ik dacht maar het gaat weer een stuk beter gelukkig, dus ik kan weer aan de slag met de save file :smile:

zondag 3 mei is de uiterste datum om alles naar de galerie te uploaden om nog in de file te komen. Dan kan ik hem af gaan maken en is hij begin volgende week klaar om te downloaden.
Mocht het niet lukken om voor die datum het huis af te krijgen kan hij helaas niet meer in de officiële save file (ik moet er toch een keer een uiterste datum aan geven haha). Wat natuurlijk wel kan is hem later in dit topic posten zodat mensen hem als ze dat willen nog kunnen downloaden en zelf in de wereld kunnen zetten.

Ik zag een paar dingen langskomen over wat er gebeurt wanneer je packs mist etc. Dat gaat natuurlijk bij sommigen gebeuren maar ik denk dat dat het niet minder leuk maakt om in de file te spelen. Natuurlijk heeft iedereen een verhaal bij hun eigen Sim een verhaal bedacht en dat kan niet altijd helemaal meer kloppen als iemand een pack mist (aliens of beroemd zijn bijvoorbeeld). Natuurlijk is dat jammer als het mist maar geen ramp. Als iemand een verhaal heeft bedacht over een verdwenen broer die plotseling weer opduikt is dat ook niet iets wat echt in het spel zit, je moet altijd een beetje je fantasie gebruiken in je Sim families denk ik. Iedereen heeft een biografie voor de Sims geschreven en het is alleen al leuk om dat te lezen en de creativiteit van iedereen te zien! (Iedereen krijgt dit ook te zien, ik ben bezig met een filmpje waarin alle sims en verhalen in voorkomen)

Voor mensen die moeite hebben met het uploaden van de familie naar de galerie:
Maak je sim en plaats hem in de wereld. Daarna kun je ze skills geven (er zelf aan werken of cheaten) en een baan. Als je dan shift indrukt en op een van de sims klikt komt er een optie ‘‘bewerken in ces’’. Als je daar dan op klikt kom je in het creeer een sim gedeelte en kun je vanaf daar de familie opslaan in de galerie en daar een beschrijving toevoegen. Zo houden ze hun skills en hun baan wanneer ze op de galerie verschijnen. Het geld en de inventaris worden helaas wel gewist. Daarom kun je in de beschrijving (of de comments als er geen plek meer is in de beschrijving) zeggen hoeveel geld je wil dat je familie heeft, dan zorg ik dat ze in het door jouw gemaakte huis wonen en dan het budget hebben wat jij in gedachten hebt.

Sorry, lang verhaal! Plaats alles in het topic als je klaar bent of stuur mij een pm als je je gebruikersnaam niet openbaar wil en dan is alles hopelijk volgende week ready to download :smiley:

17 likes

Fijn dat je weer op de been bent Frambozenpudding, wat een werk heb je eraan! Wordt zo leuk straks! Ik heb geen tijd om te bouwen maar kijk er wel naar uit om in jullie gezamenlijke wereld te spelen :heart_eyes:

1 like

Fijn dat het beter gaat nu weer. Ik heb mijn Sim opgeslagen nu, ik kan alleen nog maar opmerkingen toevoegen, krijg de beschrijving niet aangepast.
Ik kom er ook nu pas achter dat er cheats zijn om promotie te maken, had al een heel huis gebouwd om het spel op speedplay te spelen haha.
Ik zal in de opmerkingen ook #FF plaatsen, maar je hebt mijn huis ook gevonden dus ik denk dat je vanuit daar mn gebruikersnaam weet (en alleen die ene persoon en het huis staan in mn galerie)

1 like

Yess, komt goed! En dat maakt niet uit hoor, als je het in de opmerkingen toevoegt zie ik het ook en kan ik het uiteindelijk in de beschrijving plaatsen :smiley:
En die cheats zijn soms best handig haha, zeker met dit soort dingen!

1 like

Ik speel voor het eerst met een gezin in Sims 4, en nu hebben mijn Sims een kind gekregen maar ze is best lelijk :tired_face:

4 likes

Haha, kun je aanpassen toch?
Ik vind meisjespeuters vaak lelijk haar hebben, dat pas ik meestal ook aan (twee staartjes is toch echt schattiger)

1 like

Ik heb dr andere wenkbrauwen gegeven en dat hielp iets, maar ik ben niet zo goed in knappe Sims maken dus heb me nog niet aan haar hoofd durven wagen haha :joy:

1 like