Simstopic #1

Over mods gesproken. Ik heb dat echt nog nooit geprobeerd en raak nu een beetje verveeld. Welke mods raden jullie aan? En is het allemaal veilig? Ik heb al wat gelezen over de wickedwhims mod en de wellness die jij ook noemt @Vaiana. Welke zijn echt leuk en een toevoeging?

Nee niet wicked whims doe het niet

3 likes

Daar kan je toch niet mee cheaten? Motherlode is mijn leven :joy:

5 likes

Jeetje we worden wel echt gelijk doodgegooid met alle Snowy Escape video’s.

oke hier even een opsomming van de mijne:

• KS - after school activities --> dan gaan je peuters naar het kinderdavervlijf, leren ze daar ook vaardigheden en kinderen en tieners leren ook vaardigheden op school
  • KS - education system mod --> volgens mij haal ik deze en die hier boven staat een beetje door elkaar, maar dit was ook iets met vaardigheden onder schooltijd volgens mij
  • KS - slice of life --> maakt het spel een stuuuk realistischer, zitten echt heel veel moodlets in en nieuwe interacties. je kan ook op ‘explore’ klikken en dan heb je dus heel veel rabbitholes waar je je sim naartoe kan sturen
  • UI-cheats extension --> je kan de behoeftebalkes schuiven
  • WooHooWellness --> heeel uitgebreid mbt zwangerschap enzo
  • scarlet sim city loans --> lening aanvragen en terugbetalen ipv motherlode motherlode motherlode
  • more cas columns --> ik heb een groot beeldscherm dus in cas zijn er dan veel meer kolommen wat wat fijner werkt
  • mccmdcenter --> je kan echt alllessss met deze mod, heel het leven van een andere sim beheren en het brengt ook meer roering in de wereld
  • littlemssam ultrasoundscan --> kan je vgm ultrasounds van je baby maken, maar nog niet geprobeerd
  • littlemssam simdadatingapp --> heeel leuk, soort van daten zoals in de sims 3
  • little mssam no restaurant bill when invited
  • little mssam advanced birth certificate --> krijg je een certificaat mee als je in t ziekenhuis bevalt
  • lbb grannies cookbook —> meeer recepten
  • ks the life decider --> kan je het leven van je sims random beinvloeden
  • ks memorable events
  • ks fish are friends --> zodat je vissen een beetje je huisdier zijn
  • ask for divorce

van sommige weet ik even de uitleg niet want ik vergeet om sommige te gebruiken. mocht iemand nog tips hebben let me know

11 likes

Dankje voor je uitgebreide antwoord! :grin:

1 like

Waarom niet?

1 like

Omg. Wat veeeeel! En waar download je je mods?’ik wilner zeker van zijn dat ik geen virus binnen haal oid.

Op hun eigen websites

@Teigetje en de Foster Home mod van littlemssam is ook heel leuk als je eens iets anders wilt proberen

1 like

ja idd eigen websites! en ik ben best wel een copycat want ik kijk heel vaak sims filmpje op youtube en dan pluk ik de linkjes gewoon daarvandaan. heeel veel van mijn lijst is namelijk gebaseerd op deze video (met linkjes in de beschrijving) https://www.youtube.com/watch?v=7RTXm4x6jOQ&ab_channel=Fantayzia

Wellicht omdat het vaak redelijk heftige/hardcore animaties zijn? Althans, vaak komt het in een bundel met een groot aantal animaties waarvan een gedeelte buiten vanilla valt. Ik kan me voorstellen dat als je reële animaties zoekt, er betere en passendere mods zijn.

Neemt niet weg dat ik alsnog benieuwd ben waarom @Sedana het zo expliciet zei, haha!

1 like

Precies dat. Het is niet bepaald een beginners mod.

2 likes

Ik ben echt nog maar heel kort met Sims bezig en heb er niet veel verstand van maaar ik heb een klok gemaakt!! Moet hem nog even verkleinen want hij is wel net iets te groot maar zo leuk dat dit gelukt is.

Ik vind wel het bouwen van huizen en zelf sims maken veeel leuker dan er ook daadwerkelijk mee spelen :sweat_smile: Denk dat ik dat ook voornamelijk ga doen en zelf dingen maken in 3D die ik nog mis haha.

15 likes

Oeh jaloers dat je dit kan!

1 like

Ik heb deze tutorial gevolgd!
Het moeilijkste is dat je 3D modellen moet kunnen maken en deze moet UV mappen, maar er zijn hier heel veel tutorials voor! Blender is verder helemaal gratis dus mocht je hier geen ervaring mee hebben en nog een nieuwe hobby zoekt is het aan te raden :grin:

1 like

Dankzij de tip van @Pringles om de slice of life mod te downloaden heb ik me sinds tijden weer uren kunnen vermaken met de Sims 4. Echt weer even dat gevoel alsof je een nieuw spel hebt. Ben nogal nieuw in de Sims mod wereld dus als iemand nog meer leuke tips heeft, let me know!

6 likes

Hmm hij pakt alle mods niet bij mij. Alle package en ts4scrip bestanden moeten toch in de mods file?

Heb je bij spelopties de mods aangevinkt?

Ja :frowning_face:

Heb je de packages eerst uitgepakt voordat je ze in de mods folder plakte?