Simstopic #1

Tuurlijk is dat niet met opzet gedaan, maar het is wel een feit dat veel algoritmes (per ongeluk) racistisch zijn. Dat is voor hun ook algemene kennis. En zou dus (zeker bij een update die inspeelt op inclusiviteit) uitbundig getest moeten worden.

Dat van die algoritmes geloof ik zeker, maar ik zou zeker het filmpje over de genen van Pleasant Sims kijken om te zien hoe de genen in elkaar zitten. De Sims is zover ik weet niet bewust racistisch en juist inclusief qua erfelijkheid van huidskleur en genealogie geweest. Dit zou de eerste keer zijn (tenzij bij de Sims 3 dit ooit eerder voorkwam) dat zoiets gebeurt. Bij de Sims 4 is 50-50 kans dat je kind een donkere of lichtere huidskleur krijgt. Zelfde geldt voor haar, ogen en structuur. Ik denk zelf dat de categorieën van de huidskleuren niet met elkaar werken.
Ik ben het met je eens dat ze het hadden moeten testen (zelfs al eerder moeten maken), maar again, het is EA en ik verwachtte al niet veel.

1 like

Een algoritme heeft een bias en is niet racistisch. Een bias komt door de data die je erin stopt, in het echte leven historische data die doordat mensen nog veel vooroordelen hebben en/of wel discriminerend of racistisch handelen, vertekend is. In het geval van de Sims is het natuurlijk wel anders, dit kan je niet zo maar vergelijken met situaties als beeldherkenning waar vooral witte mensen herkend worden. Ik ben dus wel benieuwd waar het hier mis is gegaan, want je gaat ook niet expres allerlei nieuwe huidskleuren in een spel stoppen om inclusief te zijn om vervolgens expres dit teniet te doen met genen.

1 like

Vanaf 10.00 zie je de fouten bij de huidskleuren. Ik maak me nu wel zorgen om m’n sim die zwanger is :sweat_smile:

Tuurlijk kunnen zulke foutjes gebeuren tijdens het ontwikkelen, maar dat hoor je te testen en er uit te halen voordat je een update uitbrengt.

@ferris Maar je kan als ontwikkelaar wel inspelen op die bias. Als je weet dat een algoritme de voorkeur heeft voor witte mensen (wat je bijvoorbeeld ook ziet op twitter) dan moet je er als ontwikkelaar voor zorgen dat dit wordt aangepast. Door een randomizer toe te voegen, nieuwe datasets toe te voegen waardoor de balans wordt rechtgetrokken, of door niet klakkeloos één algoritme te gebruiken want dan blijf je vast zitten in die foute loop. Je kan in 2020 echt niet meer aan komen zetten met dat het ‘niet bewust is gedaan’, dit soort dingen hoor je in de testfase er uit te halen en te fiksen.

3 likes

Oh zeker moet je dat als ontwikkelaar oplossen, ik zeg ook niet dat het dan maar oke is. Maar het komt wel uit een andere bron dan bias met echte mensen met historische data. Ik vind het wel weer een voorbeeld van EA en Sims en slordig testen etc.
Voorbeeld van twitter is wel anders, ik weet natuurlijk niet hoe ze dit hebben gebouwd maar lijkt me geen zelflerend algoritme, maar je weet het niet. Wel echt een mega blunder weer

1 like

Ik vind die nieuwe huidskleuren niet echt mooi. Ik krijg nu bijna allemaal grauwe sims in mijn stad.

1 like

Ik ben op zoek naar een leuke verhaallijn! Ik hou van realistisch. Ik heb al gespeeld met huisgenoten, broer en zus, studenten, rags to riches, families (raak ik snel op uitgekeken), eigen bloemenwinkel, dierenartspraktijk, dokter (aan het werk), ik ben een paar keer bijna mega beroemd geweest (dan stop ik weer lol), ik ben de jungle in gegaan, het eco gedeelte van Eco Living trekt me niet echt. Ik heb alle expansions behalve Snowy Escape. Heeft iemand een leuk idee? :heart::clap:t2:

1 like

Weet niet of het realistisch genoeg is maar ik heb ooit een man aangemaakt en heb hem crimineel gemaakt. Liet hem allemaal dingen stelen, Sims ontvoeren en vermoorden en hij had allemaal baby’s bij verschillende Sims. Tot hij heel veel geld had en eenzaam dood ging.

3 likes

Misschien een reality TV huis? Dat je elke week iemand eruit stemt. Of zoals love Island dat je nieuwe koppels moet maken :grin:

Op de PS heb je awards die je kan halen. Ik ben daar erg mee bezig. Doet is nu aan de top van de culinaire wereld komen en een stamboom van 10 takken.

1 like

Haha leuke suggesties! ThanksđŸ„°

Rags to riches en dat je je meubels uit het afval haalt?

Geen idee of het je ding is, maar eens in de zoveel tijd doe ik de asylum challenge. Je maakt dan een huishouden van 8 sims waarvan je er uiteindelijk 1 bestuurt. De overige sims geef je extreme eigenschappen, zoals heethoofd enz. Er zijn ook allerlei regels over hoe je je huis moet inrichten, bijvoorbeeld maar 4 bedden en 2 zitplekken ofzo. Die regels zou je dan even moeten googlen. Volgens mij is het uiteindelijke doel om je levensdoel te behalen zonder dat er (teveel) huisgenoten dood gaan. Ik vind het vaak alleen al leuk om 8 verschillende rare typetjes te bedenken en te zien wat voor random dingen ze uit zichzelf doen.

9 likes

Get The Fuck Out Of My House naspelen?

Dat was een tv programma waar 100 mensen in een vierpersoonshuis woonden en elkaar de tent uit moesten vechten tot er een overbleef haha. Je kan dan een mod installeren waardoor je 100 mensen in een huishouden kan zetten maar dat wordt wel chaos. Je kan ook een kleine versie spelen bv 8 mensen in een eenpersoonshuis, met ook eten en budget voor 1 persoon. En dan met challenges bepalen wie er uit moet haha, degene die als laatste een bepaalde skill heeft gemasterd moet eruit.

1 like

holy shit, door deze guy moet EA zich echt gaan schamen mbt wat er allemaal mogelijk blijkt

7 likes

Ik heb wel weer zin om samen een huis/appartement te kiezen en die dan in onze eigen smaak in te richten? Doet iemand mee en zo ja, welk huis zullen we kiezen?

5 likes

Ja leuk!! Ik doe graag mee. De kleinste of grootste in Newcrest zodat iedereen mee kan doen?

2 likes

Een bepaald budget?

Hopelijk slaapt de beeb vanavond, dan ga ik aan de gang :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like