Simstopic #1

Ik doe momenteel the asylum challenge en mijn sim heeft ‘serieromanticus’ als doel. Nu heeft ze verkering met alle andere 7 bewoners, maar het zorgt voor nogal wat drama. Ik heb bijna alle andere bewoners namelijk eigenschappen gegeven als somber, heethoofd, jaloers, onvoorspelbaar etc. Dus elke keer als een van de andere bewoners met mijn sim flirt o.i.d., flippen de andere bewoners helemaal. Mijn sim krijgt dan klappen in het gezicht en vervolgens gaan ze allemaal of vloekend rondlopen, of dagenlang huilen in hun bed of de kledingkast. :sweat_smile:

15 likes

Dit is hoe de Sims met Motherload cheat in het echt is:

8 likes

Ik ken rags to riches nog niet zo goed maar je mag dus geen geld verdienen door een gewone baan te nemen toch? Just to be sure :relaxed:

Jaaa leuk! Ik ga vandaag beginnen. Heb er zin in!

1 like

Ik wil dus schilderen, maar een doek kopen kost natuurlijk geld. Dus tijdens het zoeken naar schelpen om wat geld bij elkaar te sprokkelen vind ik het hart van Sulani, 1200 simoleons :smiley:

5 likes

Vraagje, mag ik echt alleen maar voor altijd zelf verbouwde groenten eten? Of mag ik op ten duur een keuken/bbq kopen.

Precies, ik heb het idee dat m’n sim al wel klaar is met rauwe paddestoelen en wortelen :stuck_out_tongue: @SpeedOfSound ik heb trouwens al een wc en douche gebouwd. In de regels stond niet dat dat niet mocht, maar wel dat je alleen maar eigen geoogst eten mag eten… Hopelijk ben ik nu niet aan het cheaten.

Het valt me qua moeilijkheid trouwens best mee! Heb al een klein huisje staan :slight_smile:

1 like

Ik vind het eigenlijk een hele makkelijke challenge :pensive:. Heb vooral veel planten geoogst en daar kom je zo snel mee binnen…

2 likes

Ik denk dat je daarom in de “officiële” challange pas zelf groentes mag verbouwen als je een huis hebt gebouwd en een bepaald skill-level hebt enzo

Regels

Ik heb ook zo’n zin om te simsen maar geen tijd deze week haha! Misschien volgende week als mijn vriend op vakantie is :smirk:

2 likes

Ik wil al drie avonden met de challenge beginnen maar ben steeds zo moe dat ik om half 9 al naar bed ga.:joy:

1 like

Haha ja dat vraag ik me dan ook af! Ik ben gister begonnen en heb voornamelijk ook eten gejat of chips gepakt :joy:.

Wat ik me afvraag in sulani kan je natuurlijk best gemakkelijk wat edelstenen vinden en verkopen in je inventaris. Maar mag dat? Of moet je het rechtstreeks aan een andere sim verkopen? Volgens mij bestaat er zo’n verkooptafel in een bepaalde pack. Maar zijn daar ook andere manieren voor?

Nee je bouwt gewoon in bouw-modus haha (@DahliaDavin ook) , maar je moet dan eerst “een bouwvergunning hebben” (aka “kopen” door je geld met 500 simoleons te minderen) en aan allemaal andere eisen voldoen. Je mag dan ook niks buiten de muren plaatsen (dus je moet echt eerst een huis bouwen -of iig vier muren en een deur - voor je een bed en koelkast enzo mag kopen) en in elke “stage” moet je betalen (voor je bouwvergunning, planning voor de tuin, je opleiding voor je aan het werk kan etc).

Ik kende de challenge niet voordat @Maestoso hem noemde dus heb ook maar gegoogled hoor haha. De officiële regels zijn echt mega uitgebreid, ik vond ze hier: http://modthesims.info/t/550861

Qua eten zoeken “moet” je van wilde planten oogsten, restjes van anderen op eten of een barbecue gebruiken als je wat geld hebt: “You can rummage for food, garden public plants or cook on the outdoor barbecues until you have built your home. I survived off of selling collectables and making food like this for a while before I got my home.” Of bij vrienden eten, je mag één nacht per week bij een vriend overnachten en daar zoveel eten als je wil, maar niks meenemen.

Edelstenen en andere collectibles (snowglobes, vissen, kikkers, stenen, groentes) mag je volgens mij gewoon verkopen via je inventory? Staat niks speciaals over in die regels

3 likes

Ik wil als ik volgende week tijd heb de challenge doen met jouw regels zodat het niet zo ingewikkeld is, heb er nu al zin in!

1 like

Ik dacht ik ga eens doelen halen ipv alleen bouwen. Mijn vent wilt bodybuilder worden maar bij niv. 1 kom ik al niet verder, ik moet 2u joggen. Ik klik 1000x op stukjes joggen maar blijkbaar werkt dat niet? Terwijl ik wel lees online dat het zo moet.

Iemand enig idee?

Heb je ook geprobeerd op je sim zelf te klikken en dan joggen?

1 like

JA! omg wat stom, haha! Eindelijk verder

2 likes

Wauw dat klinkt geweldig! Elke keer als ik Sims speel begin ik opnieuw en speel ik weer bijna hetzelfde verhaal dus dit is top. Wanneer komt de update precies beschikbaar?

Ja ik vind die verandering in CAS echt fantastisch! Het is veel realistischer dat je met een sim kan beginnen die al een baan en vaardigheden heeft. En tof dat niet iedereen met hetzelfde bedrag start.

7 likes

Klinkt gaaf! Ben heel benieuwd hoe dat gaat worden :smiley:

Ohhhhh, wat geweldig! Dat wist ik ook helemaal niet!