Simstopic #2

Ik ben ook echt benieuwd!

4 likes

Als je een goede custom controller setting langs ziet komen vanavond houd ik me aanbevolen :grin:

2 likes

Het is een beetje behelpen maar het werkt prima :partying_face::partying_face:

1 like

Ik ben helemaal enthousiast geworden door jullie Paralives verhalen en nu kom ik erachter dat het niet op de PS5 beschikbaar komt :smiling_face_with_tear:

Ik heb 'm net gedownload, hoor echt veel positieve dingen dus hopelijk veel uren gameplezier!:blush: Benieuwd naar wat jullie er van vinden.

1 like

Hoe speel je überhaupt een lifesim op een console?

Het is wennen maar wel te doen. Ik vond het eerst echt niet leuk maar spel nu gewoon op mijn PlayStation.

1 like

ik heb hem gisteren gedownload en ben prompt een uur bezig geweest mezelf te maken in character creation :grin: vanavond ga ik een huis proberen te bouwen!

De gameplay zelf is nog een beetje leeg lees, dus ik heb niet teveel verwachtingen daarvan nog (het blijft early access). Maar ik zal nog even updateten als ik daarmee aan de slag ben gegaan.

4 likes

Ik zag wel dat er tijdens de early access nog heel veel gameplay aan komt

2 likes

Sommige spellen zijn beter te doen dan anderen. Qua managementgames is bijvoorbeeld two point museum echt heel smooth met controller, bij planet zoo/coaster heb ik gewoon muis en toetsenbord op schoot, werkt als een tierelier!

1 like

Ik wacht nog even met Paralives kopen tot er wat meer te doen is. Ben geen bouwer en vind para’s maken ook niet boeiend. Wil meteen spelen en voor drama zorgen

1 like

Dit deel is ook nog niet helemaal af in early access geloof ik! Ik vermaakte me kostelijk met bouwen, werkt echt heel fijn.

2 likes

Ja, ik snap dit ook niet helemaal. Enige interactie is praten. Maar nu heb ik een taak dat mijn creatie zwanger moet worden, maar dat kan niet met alleen praten.

Ik moet zelf heel erg wennen aan de besturing. Ben zo erg de Sims gewend dat het totaal nog niet soepel gaat. Heb nog niet echt gebouwd omdat ik eerst die besturing een beetje wil snappen maar tot nu toe vind ik het een beetje saai. Weinig drama, geen spontane interacties. Het getekende vind ik wel weer grappig, maakt het een hele andere sfeer.

2 likes

het bouwen werkt ZO GOED omg. Ik ben echt een bouwer in de Sims en in Paralives is het zooo veel chiller allemaal.

Qua live mode vind ik het wel vooralsnog prima. De opties voor gesprekken zijn vrij minimaal, maar dat was al bekend. Mijn Para kan alleen maar grapjes maken over kernenergie, en bijna iedereen met wie ze praat vindt dat saai dus ze is een beetje een loser.

Ze heeft ook al vijf keer haar huis in de fik gezet bij het maken van een pindakaastosti. Dus nu eet ze maar elke dag pizza uit de pizzeria naast haar huis. Lekker gezond weer. De enige recepten die ze kan zijn ook magnetronburger en pindakaastosti dus heel healthy was ze sowieso niet.

Ik mis nog een beetje levendigheid tussen de personages, sociale interactie voelt nu een beetje vlak en eendimensionaal. Maar het skelet van de game staat wat mij betreft prima; ze kunnen hier zeker doorbouwen met meer storylines, gesprekskaarten, persoonlijkheden en levensdoelen.

8 likes

Hoe vinden jullie de sims life & death expansion? Zit momenteel wat meer thuis dus ben weer aan het simsen geslagen sinds echt 2 jaar terug ofzo. Van de packs die ik nog niet heb lijkt die me wel wat! Of growing together…

1 like

Life & dealth vond ik echt hele leuk. Leuke kleding en gameplay ook.
Growing together ook, voelde alsof ik meer met de families kon doen.

1 like

Eens met @keekie, ik vind beide packs echt veel toevoegen! Als er weer eens iets van een sale is zou ik ze zeker allebei doen.

Ik vond hem erg tegenvallen. De begrafenissen zijn oke, maar verder gebeurt er weinig boeiends.
Plus volgens mij geldt de EA boycott nog steeds

Ik ben in een nostalgische bui en wil de sims 2 opeens weer eens spelen 🄹 maar via EA zelf kost hij nu €20… was dit niet ooit gratis?! Weet iemand waar ik hem kan downloaden via een betrouwbare site?

1 like

Je kon vroeger je sims keys omzetten in origin. Weet niet of dat voor 2 was of 3.
Ik probeer je een dm te sturen maar ik mag niet naar je profiel.