Simstopic #2

Aaahhh wat sneu :rofl:
Kan alleen in de Sims gebeuren

2 likes

Is ook de laatste x dat je iets voor je medesim doet :laughing::joy:

1 like

Heb voor het eerst in de Japanse wereld een huisje gebouwd. Echt een ienie-mienie huisje van gemaakt, maar omdat ik gebruik heb gemaakt van platformen, tellen die ook als tegels en heb ik teveel tegels voor een tiny house. Maarja, dit is het huis: beginner in bouwen dus probeer ik steeds meer te doen. Tips altijd welkom.

Wil niet spammen dus de rest in spoiler:

Samenvatting

20 likes

Heel mooi! Ik zit nu wat youtube filmpjes te kijken met bouw/landscape tips en ik wil straks een mooi huisje proberen te bouwen met oog voor details ipv 1 blok huis met alleen gras in de tuin.

1 like

Ohh ben benieuwd! YT videos zijn wel behulpzaam ja. Ik vind de vormen van het huis ook zoo moeilijk altijd haha kom ik ook nooit zo ver mee. Daken vind ik ook lastig. Je kan ook zo veel doen gewoon en er zijn zoveel tips en tricks die ik nog niet ken. Best lastig.

1 like

Waarom regend het bijna altijd als ik een dagje Sulani wil doen 🥲

1 like

Download mccc!

1 like

Ik heb gisteren even die challenge gespeeld. Heb de eiland lot op Sulani genomen en met het resterende geld een off the grid spookhuis gebouwd. Doe 'm nu als skill building/levensdoel behalen challenge. Vind de chaos wel meevallen alleen vliegt het fornuis steeds in brand. De gremlins heb ik pas twee keer gehad gelukkig, alleen bouw ik daardoor heel weinig handigheid op. De lot traits werk ik zo weg:

• Creepy Crawlies - Beide dust kit levensdoelen uitspelen
  • Cursed - Paranormaal skill level op 5, in de paranormale freelancer carrière een keer een moeilijk, gemiddeld en makkelijke klus met succes voltooien
  • Filthy - Beide dust kit levensdoelen uitspelen
  • Gremlins - Handigheid op niveau 10
  • Grody - Beide dust kit levensdoelen uitspelen
  • Landfill - Kan niet op een particuliere lot
  • Off the Grid - Tuinieren op niveau 10, alle apparaten (computer, tv, keukenapparaten en sanitair) upgraden naar energiezuinig en brandstofcel
  • Quake Zone - Raketvaardigheid op niveau 10, alle upgrades voor raket uitvoeren
  • Reduce and Recycle - Fabricatieniveau op 10
  • Simple Living - Tuinieren op niveau 10, koken op niveau 10, culinair koken op maximaal niveau (5 of 10?), handwerkvaardigheid en breien op maximaal niveau.
  • Spooky - Paranormaal skill level op 5, in de paranormale freelancer carrière een keer een moeilijk, gemiddeld en makkelijke klus met
  • Volcanic Activity - Raketvaardigheid op niveau 10, alle upgrades voor raket uitvoeren
  • Wild Foxes - Diertrainvaardigheid op maximaal niveau, levensdoel van cottage living uitspelen.

Vind het vooral heel leuk dat ik nu allemaal levensdoelen en skills gebruik die ik nooit gebruik (huisdieren, raket, breien, borduren, paranormaal). Heb de levensduur op lang gezet. Ik heb alle spooky dingen nu al weggespeeld en spookhuis aangepast naar microhuis, 1 van de levensdoelen van dust kit en ben al heel ver met de off the grid challenge.

9 likes

Weer wat aan het oefenen met bouwen. Tot nu toe alleen exterieur en buitenruimte (zo goed als) af.
Een grote villa in de wereld van get famous. Een balkonnetje, aan de zijkant van het huis een terras met een bar, bbq, speakers, shisha en loungehoek. Aan de achterzijde van het huis een terrasje met een loungehoek en openhaard.

Ik vind het geheel er nog wel wat kaal/grauw/grijs uitzien. Dus tips zijn welkom.

Of zo:?

• Blauw
  • Wit
  • Anders:

0 stemmers

2 likes

Leuk! Misschien kan je nog een hek om de veranda en zuilen onder de balkons plaatsen. Van die plantenbakken onder sommige ramen fleuren de boel ook altijd goed op vind ik, haha.
Als je meer kleur wil, kun je misschien ook de meubels op het dakterras een ander kleurtje geven, of een gekleurd groot kleed plaatsen.
Ook zou je de vloer van de veranda en de balkons / het dakterras kunnen veranderen in een blonde of donkerbruine houten vloer.

Maar wel tof gedaan! Ik vind grote huizen bouwen altijd heel moeilijk.

1 like

Thanks! Zuilen geplaatst, plantenbakken, hek om veranda, wat meubels van kleur veranderd en de vloer van veranda en terassen veranderd. Donkerbruin vond ik beetje too much maar wel donkerder grijs gedaan.

Nu beginnen aan het interieur. Best een klus dit hahha.

7 likes

Ik ben wel benieuwd wat jullie het meeste doen.

• Bouwen + ontwerpen
  • Sims maken + spelen

0 stemmers

Ik zou wel willen bouwen maar ik vind het zo’n slopend proces dat ik er maar een keer per jaar moed voor kan verzamelen haha

4 likes

Ik heb zelf een kas gebouwd! (bijna een uur mee bezig geweest wat een drama) en hij is nog niet perfect maar goed vind wel leuk!

25 likes

Prachtig!! Zou hem zo in de tuin willen hier haha! Welk dak/plafond heb je ervoor gebruikt?

Ik vind Cottage Living nog steeds zooo leuk, ben nu ook op het punt dat ik alleen maar perfecte enorme gewassen krijg. M’n koe en kat zijn dood dus heb nu een lama en hond. Maar heb straks wel zin in iets anders, als de tienerdochter volwassen wordt ga ik met haar verder spelen op de universiteit.

20 likes

Schilddak zo plat mogelijk gwmaakt en vervolgens: glazen dak uit een stuk

1 like

Ik vind inrichten wel leuk maar bouw meestal kleine huizen zonder verdiepingen, ik speel ook vaak maar met 1 of 2 sims en ik vind dat dan overzichtelijker. Plus op een kleine kavel gaan je vaardigheden sneller vooruit

3 likes

Hahahah dit doe ik dus ook. Ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen om ook nog voor kinderen te zorgen, m’n aandacht te verdelen over drie verdiepingen en ondertussen skills op te bouwen :relieved::rofl:

Mijn Sim is getrouwd met de wezelhouder maar het lukt me niet om hem bij me in te laten trekken :joy:

6 likes