Ik wil hier wel op aanvullen dat goede kwaliteit rolschaatsen gewoon best wel wat kosten omdat er heel veel onderdelen in zitten. De schoen zelf, plates, trucks, wielen, lagers, pivot cups, toe stops etc.
Alles wat onder de €100 ligt zou ik nooit aanraden en is vaak meer een soort speelgoed, vaak met van die keiharde wielen van gewoon plastic waarmee je echt je enkel gaat breken.
Tussen €100-200 zijn beginner rolschaatsen. Natuurlijk zijn hier allemaal dingen die niet perfect zijn. Een goedkopere plate, misschien een toe stop die niet verstelbaar is. Zelf ben ik met zo’n model (Impala) begonnen omdat ik niet zeker wist of ik het wel zou blijven doen. Ik zou aanraden eerst met zo’n soort skate te beginnen en te kijken of het echt iets voor je is en of het geen bevlieging is.
Daarna kan je altijd nog doorstromen naar de betere kwaliteit rolschaatsen. Die ik nu gebruik waren $350 en met alle veranderingen die ik zelf heb gemaakt zit ik dik over de $500. Dan heb je de perfecte rolschaatsen maarja wie begint er zo? (Behalve als je money hebt haha)