Skate & Roll

Mijn rug is gelukkig niet gebroken, ik moest wel gelijk foto’s laten maken in het ziekenhuis maar nu dus al 6+ maanden en heb er nog een beetje last van. Toevallig dit weekend nog een spier verrekt zomaar en weer 3 dagen plat op bed gelegen :woozy_face:

Ja ik zat er aan te denken om de plates te vervangen, ik heb de nylon thrust inderdaad. Ik zou de reactor neo plates op mijn jacks krijgen met wildbones sliders. De sliders heb ik al maar passen niet op de thrust dus ik heb daar zeker aan gedacht. Maar ik weet niet welke skate shop nu een plate kan installeren en uiteindelijk wil ik dus wel een andere model voor het park, vooral omdat de lolly geen support bij de enkel heeft.

Daarom denk ik nu aan de panthers, door mijn val doe ik nu toch geen spectaculaire dingen dus weet niet of ik wel jacks “nodig” heb en ik hoorde van sommige reviewers dat de panther nog meer enkel support heeft en lekker comfortabel is. Ik zou ook nog daar de reactor plates op kunnen doen. Ik heb zelf aan kunstschaatsen gedaan en daar hebben je schaatsen echt veel support dus vandaar misschien panthers? Maarja de Jack is dan weer kwaliteit. Ik blijf maar wikken en wegen maar ik zie wel wanneer je weer kan bestellen.

Oh ja dat van de zool heb ik ook gehad met mijn impala’s dan zijn ze gelijmd! Ik vind dat soort skates prima om mee te beginnen en te kijken of je het echt leuk vind maar na van verloop van tijd ben je dan echt toe aan een wat betere skate.

En ja ik zal drama delen haha maar ik weet niet hoe ver je in dat wereldje zit want veel is ook beetje local drama haha. Er was in ieder geval ook drama met Indie Jamma Jones, zij heeft (had?) ook een YouTube channel met tutorials.

Ik vind de moon boot echt mooi, ben wel benieuwd naar de kwaliteit tot nu toe wel positieve dingen over gehoord.

2 likes

Ik gebruik wel beschermers: pols, knie en elleboog en mocht ik ooit een skatepark aandurven dan zeker weten een helm. Sowieso zou ik altijd minimaal polsbeschermers om doen omdat je jezelf bij vallen soms opvangt met je handen en je dan snel polsen kan breken/kneuzen. Ik ben begonnen met een goedkope set waar alle beschermers in zaten (van de Lidl!) en investeer nu steeds in betere beschermers. Heb vorige maand m’n polsbeschermers vervangen, na ondanks bescherming toch een pijnlijke pols te hebben gekregen na een val

—-

@Dombo Wat jij post over die groep in New York is toevallig mijn motivatie om goed proberen te worden! Ik was ooit met mijn familie op vakantie en in Central Park en zag daar dié rolschaatsers en heb toen gezegd dat ik ooit terugga naar NY om daar te rolschaatsen. Dat is ruim 15 jaar geleden en dit is nu mijn plan geworden voor als we weer mogen reizen. Dan gaan m’n rolschaatsen mee daarheen! :biggrin: (en naar meer rolschaatsdingen die ik inmiddels ook heb gezien hahahahha maar dit is het ultieme doel)

6 likes

Ik eerst alleen in het skate park en niet op straat. Maar heel soms gaat het wel eens mis en haal ik mijn knieën open. Dit is bij mij 2x gebeurd en sinds de laatste keer doe ik maar weer braaf mijn knie en polsbeschermers op.

Die wond heelt wel maar ben bang dat ik op een dag een infectie krijg.

Waarschuwing: bloed

3 likes

Leuk topic!
Het is eindelijk lekker weer, dus mijn rolschaatsen ga ik ook weer uit de kast trekken. Vorig jaar, toen ik ze kocht, was er ergens in mijn buurt een nieuw geasfalteerde weg. Daar hebben ze nu kiezels op gegooid, dus ik kan daar niet meer heen. Ik moet dus op zoek gaan naar een mooi stukje weg. En ik merk dat ik daarom ook minder snel ga.
Ik draag trouwens ook bescherming hoor, ik word oud :sweat_smile:en kan mezelf veel minder goed opvangen.

3 likes

Ohhh hoe tof! Haha hier hetzelfde. Ik wou eigenlijk skeelers kopen want ik wil lekker tochtjes maken maar als ik zulke filmpjes zie denk ik, misschien moet ik ook maar rolschaatsen kopen en een skate-dansclub oprichten. :sun_with_face:

2 likes

Jaa een skatetopic! Ik ben vorig jaar zomer begonnen met rolschaatsen, van de winter alleen binnen geoefend en vandaag ga ik weer voor het eerst naar buiten! Ik heb zwarte RSI’s, en ze afgelopen maand geüpgrade met nieuwe wielen, toe stops en veters :blush: Ik ben nu vooral bezig met spins oefenen en transitions van voor naar achteruit en andersom, best lastig maar wel heel leuk!

@Memoria ik ben begonnen door gewoon in de straat te oefenen, eerst met m’n vriend die m’n hand vasthield en daarna ‘los.’ Ik val nagenoeg nooit eigenlijk, hooguit met trucjes oefenen en ik heb mezelf ook wel aangeleerd om ‘goed’ te vallen (jezelf klein maken naar de grond zodat je niet van zo hoog valt). En beschermers geven ook wel een veilig gevoel, ik gebruik eigenlijk alleen polsbeschermers maar in het begin vond ik knie ook wel een fijn idee.

3 likes

Ah dit doet me eraan denken dat ik ooit ook eens een keer mee wil doen met de skate parade in utrecht. Maar die is nu natuurlijk sowieso niet. En ik vond dat je best een hoog tempo moest kunnen aanhouden :sweat_smile:

Ga mn skeelers wel weer eens uit de kast halen binnenkort. Alleen jammer dat ik eerst over rottige steentjes moet voor ik bij fatsoenlijke paden kom

1 like

Ik ben in de zomer van 2020 begonnen met rolschaatsen. Ook ik ben beïnvloed door alle dansende skaters op social media. En per toeval stuitte ik op dans skateschool in Amsterdam. Helaas moesten zij na 3 maanden stoppen met de lesgeven door de maatregelen. Ik ga nu nog geregeld met vrienden in het park Jam skaten.

6 likes

Gelukkig dat je rug niet gebroken is. Maar wel echt shit dat het herstel zo lang duurt zeg.

Met de nieuwe regels zijn er nu misschien wel weer skateshops die op afspraak plates installeren. Maar als je inderdaad sowieso andere skates wil, dan is het misschien nu de investering niet waard. Misschien kan je afwachten tot maart en zien waar Moxi mee gaat komen en daar je keuze vanaf laten hangen. Jacks lijken wel echt je voorkeur te hebben als ik zo lees, maar panthers lijken beter verkrijgbaar. Als je weer ruim een half jaar moet gaan wachten op Jacks en dan nog niet kan wat je wil met je Lolly’s dan geven Panthers misschien eerder dat wat je zoekt. Eigenlijk zou het fijnst zijn ze naast elkaar te kunnen zetten en te passen.

Ja mijn skates waren ook bedoeld om te kijken of ik het wel echt leuk zou vinden en kon volhouden. Inmiddels rolschaats ik elke dag en vind ik het de investering waard voor betere te gaan. En heb verjaardagsgeld van mijn vader gekregen voor nieuwe omdat hij dezelfde mening deelt :inlove:

Ik zit echt niet goed in het wereldje om de tea mee te krijgen. Ik kijk wel youtube en lees wat op Reddit maar het meeste gaat aan mij voorbij. Local heb ik al helemaal geen tea om te delen want ik rolschaats alleen en heb hier nog geen anderen gespot. Ken alleen skatende forummers die ik nog nooit in het echt heb gezien haha.

En ben ook echt benieuwd naar de Moon Boots. Die amethyst vind ik zo mooi! Lees er ook goede verhalen over dus zou ze graag willen proberen

3 likes

Voor corona tijd ging ik wel eens naar meet ups speciaal voor rolschaatsen en dan gingen we met een groepje rolschaatsen, echt heel leuk. Soms met 15 soms met 50! Denk dat we ongeveer 10 km deden maar wel echt voor de leuk ben niet zo van het speed skaten.

4 likes

Kunnen jullie op rolschaatsen ook goed tochtjes maken, zo te zien wel hè?

Amethyst is mooi! Ik vind zelf de quartz en emerald ook zo mooi, die zou ik er wel bij willen voor de leuk! Het liefste zou ik 3 paar hebben voor park, straat en ‘s nachts zodat ik nooit meer wielen hoef te wisselen haha.

En ja jacks hebben wel echt mijn voorkeur maar die zijn iets van $500 en panthers “maar” $219 dus dat scheelt wel een hoop.

Ik heb zelf een skate insta account dus daarmee ben ik op de hoogte van alle drama en volg ik allemaal andere skaters. Maar soms is de drama beetje woonplaats specifiek (ik woon in Long Beach, Californië) bijvoorbeeld toen de Moxi winkel niet meer Moxi wilde heten en ruzie kreeg met de oprichtster van Moxi :face_with_hand_over_mouth:

4 likes

Heb je een rustig industrieterrein in de buurt? Bij gebrek aan een skatepark rolschaats ik er op eentje en dat bevalt heel goed. Je kan midden op straat oefenen en door de blokindeling kan je ook rondes maken. Verder bestaat hier de halve stad uit klinkers. Haat aan klinkers.

—-
@Dombo Ik zie ook genoeg mensen die prachtig dansen op skeelers! Op instagram staan er best een hoop.
En tochtjes maken gaat prima vind ik! Als je wat beter wordt, kan je ook langere slagen maken op je rolschaatsen

—-
@Echo echt leuk die meetups! Als het weer mag, kunnen we ook best eens meetups met het forum houden! ( edit: ah shit zie dat je aan de andere kant van de oceaan woont hahaha. Maar misschien ooit!! Zie echt jaloersmakende filmpjes van jouw omgeving met zonsondergangen en prachtige gladde skateroutes)

En ik denk hetzelfde over meerdere paren haha. Die Emerald vind ik zelf ook al zo mooi! (Quartz ook maar bij anderen, ik draag geen pastel) Heb nu verschillende wielen voor binnen en buiten etc maar heb regelmatig geen zin om te wisselen haha. Wil ook paren voor binnen en buiten (met mijn huidige paar als reserve voor regenachtig weer etc), en dan paren met toe stops en met jamplugs. En wie weet ook ooit een paar voor een skatepark. Nooit meer wisselen!

2 likes

In mijn wijk zijn er dus vooral klinkers of oud asfalt. En ik haat dat trillen van je hele lijf :sob:
Industriegebied is wat te ver weg en ook veelal met klinkers.

Ik zou wel een keer naar zo’n discotheek voor rolschaatsen willen haha

Leuk topic! Ik doe zelf vooral aan tochtjes skeeleren, maar dan draag ik ook zeker bescherming, knie, pols en een helm. Moet wel zeggen dat ik nog nooit gevallen ben, maar ik doe ook vrij voorzichtig haha.

Ik vind vooral remmen echt moeilijk en zou dat graag wel beter willen kunnen. Maar gewoon blijven oefenen dan.

1 like

@Zoeva toen ik net begon heb ik ook vaak op openbare tennis of basketbal velden geoefend, misschien heb je dat in de buurt?

@Merrow ja wel fijne brede straten en de stoepen zijn lekker glad (en altijd mooi weer). Echt net voor corona ben ik nog in NL geweest en mijn rolschaatsen meegenomen maar was even al die klinkerpaadjes vergeten, vreselijk!

Verschillende paren zou echt een droom zijn! Ik had pas mijn wielen erop gedaan die licht geven omdat ik ‘s avonds met vriendinnen bij het strand ging rolschaatsen en vervolgens echt maanden erop laten zitten ook al zijn ze verder helemaal niet handig. Gewoon omdat ik geen zin had om ze te verwisselen!

3 likes

@Echo wil je je skate insta delen (mag ook in dm)? Lijkt me leuk om je te volgen! :relaxed:

1 like

Ik heb ook een beschermersset gekocht, toch wel zo veilig.
Ik weet eigenlijk nog niet wat ik vak plan ben hahah gewoon tochtjes maken op de skeelers denk ik. Er zit hier in de buurt helaas geen skatepark

Luminous wheels? Ik heb die ook! Ik vind ze net te hard voor buiten dus gebruik ze nu binnen maar ze zijn zo leuk. Voel binnen al de ribbeltjes in mijn laminaat, dus buiten lijkt me best heftig haha. En met klinkers tril je dan vast helemaal uit elkaar. Ik wacht nog op nieuwe kleurtjes en dan wil ik een set maken voor binnen en toch ook eentje voor buiten (omdat ze toch wel heel erg mooi zijn en klappertanden waard)

1 like

Zo leuk ik heb van de week bedacht dat ik rolschaatsen wil. Heb vroeger wel geskeelerd maar ben dik. En dan lijken rolschaatsen me stabieler ofzo? Plus heb op youtube ook dikke vrouwen gezien die rolschaatsen. Dus denk dat t moet kunnen. Heb ze wel als beloning bedacht voor afvallen. Niet dat ik dan niet meer te zwaar ben maar scheelt toch. Plus wie weet is dit een bevlieging en dan is t tegen die tijd weer weg.

7 likes