Skate & Roll

Ik ben je gaan volgen! (Ik ben sr) Heb zelf geen skateinsta. Wil er wel graag eentje beginnen maar kan geen goede naam verzinnen haha

Ik heb de roze glitter en de nacre door elkaar gemixt. Wil nog graag de oranje en paarse/violet. Heb het vooral gemunt op die oranje maar die zijn overal uitverkocht (mocht je ze dus ergens tegenkomen, denk ajb aan mij :biggrin:) Ik gebruik normaal 78A dus dan is de 85 wel een stuk harder. Misschien wordt dat anders als ik ook andere hardheden heb geprobeerd en er wat meer aan gewend ben
(heb ze ook pas een maand. Ze waren mijn beloning aan mezelf voor 31 dagen rolschaatsen in januari)

1 like

Ben je ook gaan volgen!

1 like

Leuk! En maak ook een skate insta, ik vind het super leuk om ook Nederlanders te volgen!

Ik denk dat ik die oranje wel kan vinden maar denk niet dat je blij wordt van de verzendkosten haha. Het liefst zou ik 4 verschillende kleuren doen, staat zo vrolijk!

Ik gebruik normaal de moxi fundae wielen en die zijn 92A en ook wat kleiner dus voor mij zijn de luminous zachter! Wel fijn als je over steentjes enzo gaat

1 like

Leuk, ik ben je gaan volgen!

1 like

Oh, ik word enthousiast van dit topic!! En ik ben je ook gelijk gaan volgen @Echo

Vroeger leefde ik op skates. Goede oude tijd. Inmiddels ben ik 34, heb ik een kind, en luister ik niet zo vaak meer naar Avril Lavigne als toen. Mijn skates van toen liggen nog in de schuur, maar ik heb laatst van mijn oom skates gekregen die echt een stuk beter werken. Ik hoef veel minder hard te werken, veel soepeler. Echter lijken ze toch wat groot, vooral vooraan bij mijn voet heb ik net te veel ruimte. Ik wil dus zelf wel een paar aanschaffen die goed passen. Jullie nog tips voor merken etc, want ik ben er echt helemaal uit? Dan heb ik het dus over inlineskates en niet over rolschaatsen :grimacing:

2 likes

Aah leuk dit topic!! Heb het skeeleren deze week weer opgepakt. Ga meestal met een vriendin samen, vind dat toch gezelliger dan alleen :sweat_smile: Heb wel weer direct spierpijn ervan, te lang niks gedaan

Ik gebruik geen beschermers trouwens. Ben 1x gevallen tot nu toe, door steentjes op de weg. Wat nog een wonder is trouwens want ik kan nog steeds niet goed remmen hahah

1 like

Maar is rolschaatsen zoveel lastiger dan skeeleren? Het lijkt mij gewoon een fijn idee dat mn gewicht over mn hele voet is verdeeld. Meer oppervlakte ofzo. En ook voor mn enkels. Al is t denk ik wel 15 jaar geleden dat ik voor t laatst geskeelerd heb.

Zo leuk dit topic! Ik skeeler best veel en heb dinsdag mijn eerste paar rolschaatsen gekocht (ben as we speak aan het speedwalken naar huis omdat ze net binnen zijn gekomen :sweat_smile:). Vorige week best hard gevallen (gestruikeld over een steentje), dus heb meteen maar een nieuwe set beschermers gehaald.

4 likes

Ik ben je ook gaan volgen (LizHartevelt)!

@Whoopdidoo Ik heb in het verleden wel geskeelerd en was toen ook dik (zag je berichtje). Nog steeds trouwens.

Plekken om te oefenen vind ik ook nog wel een ding. Ik ken wel wat rustige plekken en zeker in het weekend maar daar liggen klinkers. :disappointed: Binnen lijkt me niet echt handig met onderburen of kan dat wel? :thinking:

1 like

Zo leuk te lezen dit!
Ik heb rond mijn 20e ook veel gerolschaatst.
Uiteindelijk gestopt vanwege angst om achterover te vallen. (Dat heb je toch minder snel met skates)

Afgelopen jaar heeft mijn dochter het nog even geprobeerd.
Toch leuk om te zien na 20 jaar.

5 likes

Hebben de meeste rolschaatsen / skeelers trouwens losse binnenzooltjes? Ik heb inlegzooltjes die ik er ook graag in wil doen, maar die gebruik je het liefst niet over de originele binnenzooltjes heen, maar ter vervanging.

Zijn er hier ook mensen die skateboarden / longboarden? Ik twijfel heel erg of ik een longboard wil kopen. Het lijkt me zo leuk om te doen en ik woon aan een mooi park met lekker strakke paden.

Vroeger wel veel geskeelerd etc en ik wakeboard ‘s zomers regelmatig, dus ik denk dat ik het wel echt leuk vind (en enigszins zou moeten kunnen). Maar goed een board kopen is wel even een investering natuurlijk dus ben een beetje op zoek naar ervaringen.

Toen ik nog skeelerde ging ik wel over de klinkers (woonde aan een klinkerweg), maar vermeed hem het liefste.

1 like

Wat een leuk topic!
Ik heb regelmatig skeeleren, rolschaatsen en ook longboarden geprobeerd maar ik zie te slecht (geen dieptezicht en ben te bang). Dus toen ben ik gaan steppen met mijn hond, ik steppen en hij rennen. Hij zat met een speciale stok aan de step vast. Inmiddels is hij te oud en stram om nog mee te gaan. Maar ik wil het na mijn huidige zwangerschap weer op gaan pakken, maar dan zonder hond.

Maar goed, misschien staat dit wat te ver van skaten af.

2 likes

Heb je wel eens geschaatst? Ik denk dat iedereen het kan leren, desnoods in je woonkamer. Toen mijn rolschaatsen binnenkreeg heb ik drie dagen binnen gerold, om wat zekerder te zijn.

1 like

Ik vond het eigenlijk met zoiets als fietsen, je verleert het niet. Nu is het niet zo dat ik kunstjes kan en op een half pipe ga zoals Echo, maar dat deed ik als kind ook al niet haha

1 like

Ik heb een pennyboard en mijn man een longboard waar ik ook wel eens op ga. Ik vind een longboard lastig omdat die trucks zo los zitten, ik vind het snel wiebelig worden. En het is lastiger om een stoepje op of af te gaan. Ik wil ook graag een skateboard erbij, lijkt me heel leuk.

Ik weet dat ze bij de kringloop een hele stapel hebben dus als die weer open is ga ik een keer een skateboard uitzoeken.

@visual je bent toch nooit te oud om iets leren! Ik denk wel dat het misschien iets makkelijker is als je jonger bent maar er zijn het afgelopen jaar super veel mensen van onze leeftijd begonnen met skaten!

1 like

:grin: Had ze ook al in het nieuwe aankopen topic gezet, maar heb deze gekocht:

En met deze wieltjes erbij (en 1 of andere tool):

Ben benieuwd! Ben benieuwd of ik nog kan rolschaatsen na 25 jaar ofzo.

11 likes

Oh wat goed om te horen! En grappig, een pennyboard leek mij lastiger omdat het zo’n klein oppervlak is. En longboard kont denk ik dichter in de buurt komt van een wakeboard / snowboard / surfboard? Heb helaas niet echt mensen in m’n omgeving om wat van te lenen om te testen.

Oh ja een pennyboard is echt lastig, zou ik niet aanraden per se. Ik vind die alleen handig omdat het lekker licht is en makkelijk kan meenemen. Ik heb hem nu in mijn auto voor als ik ver geparkeerd sta en geen zin heb om naar huis te lopen.

Ik denk inderdaad dat longboard wel vergelijkbaar is met surfen/wakeboarden enzo. Dan ben je denk ik wel gewend dat het zo bewegelijk?

@LastYoungRenegade leuk! Chaya is ook een ok merk dus goed gekozen!

2 likes