Skate & Roll

Ik ging ook een filmpje posten maar zie nu dat het bijna precies dezelfde is als van @ZusjevanJoost, maar dan buiten :joy:
Nou ja, dit filmpje vond ik dus ook fijn, voor goede houding, stabiel staan, basis techniek vooruitkomen en opstaan vanaf de grond:

Ik oefen in de woonkamer, maar dan kan ik misschien 4 slagen haha. Ben er wel aan toe om een stapje verder te gaan, de basisbeweging voelt nu wel redelijk goed. Maar ik ben toch bang om te vallen als ik echt ga skaten, zelfs met bescherming. Heb ook al filmpjes over vallen gekeken maar ik vind vallen oefenen eigenlijk ook eng :sweat_smile: Dus ik moet me er nog even toe zetten om dat wel te gaan doen.

Een van de filmpjes die ik had gekeken daar had die persoon helemaal kapotte neuzen en zij “ja haha je gaat echt vallen en je neuzen gaan sowieso ook kapot gaan haha ja dat hoort erbij”.
En ik dacht neee ain’t gonna happen met mijn mooie rolschaatsen dus ik heb toe guards erbij besteld en ik vind ze eigenlijk heel leuk staan erbij!

9 likes

Zo’n volle baan is ook echt moeilijk. Ik ben een paar keer geweest bij de roller rink van Dirty Deborah (van de filmpjes die hier gedeeld worden) maar is echt lastig als het zo druk is, heb wel eens half over iemand heen moeten springen die voor mijn voeten viel :sweat_smile: doe mij maar de straat.

1 like

Ahh ik heb dit topic net ontdekt, zo leuk!
Zijn er ook mensen hier die surfskaten? Ik wil er mee beginnen maar ben stiekem een beetje bang dat het een bevlieging gaat zijn en ik voel me ook een beetje te oud om te gaan skaten :woozy_face: (Slaat nergens op, I know)

als je net als ik rolschaatsen hebt gekocht en een beetje baalde van hoe moeilijk en zwaar het is. Zet door

Ik was gisteren weer aan het skeeleren en mijn gedachte was echt “volgens mij is het idee van skeeleren leuker dan het echte skeeleren” :crazy_face: Maar ik ging per ongeluk ook een afdaling in die op haaientanden uitkwam en dat was niet zo leuk en handig, haha. Ik moet echt nog een goed, plat stuk asfalt vinden waar ik lekker rondjes kan doen om te oefenen (want stiekem vind ik het wel heel leuk).

1 like

Ik ben nu sinds maart weer bezig en het gaat al zoveel beter! Ben zelfs al heuvels afgerold en het remmen gaat ook heel goed gelukkig.
Ik heb wel echt een intense haat gekregen voor van die stoeptegel fietspaden, denk je een lekker asfalt stukje te krijgen en dan opeens van die ongelijke stoeptegels overal.

3 likes

Oh echt hè! Ben al zo vaak onderuit geklapt op zo eentje. Vooral bij die overgang van asfalt in tegels.
Er is er hier in de buurt ook eentje waarvan die tegels ook nog eens super glad zijn en ik alleen als een soort bambi op ongelijk ijs overheen kan glibberen

1 like

Ik heb zo’n remblokje achterop en dan leun ik op een been en rem met de andere, beetje oefenen wel want het voelt heel eng.
Ik doe ook weleens pizzapunt, nog onthouden van die ene keer dat ik ging skieen en dat werkt ook wel om vaart te minderen.

Kun je met rolschaatsen ook echt tochtjes maken of is het vooral leuk om te dansen en trucjes te doen?

1 like

Je kan ook prima tochtjes maken op rolschaatsen. Gister nog 15 km geskate, gewoon snel ook.

1 like

Ik zit te denken om een paar lessen te nemen omdat ik in de pasgeboren veulen-fase blijf steken, heeft iemand tips in de omgeving Gooi/Amsterdam?

1 like

Ik ben anderhalve week geleden onderuit gegaan en op m’n billen gevallen. En mn stuitje doet nu nog steeds zeer. :confounded:
Niet continue, maar wel als ik ga zitten, teveel onderuitgezakt zit, of na lang zitten weer wil gaan staan. Als ik in bed ga liggen voel ik hem. En als ik mn billen samenknijp ook. :sweat_smile:
Heb m’n stuitje 2,5 jaar geleden gebroken, dus denk dat ik er daarom misschien nu zo’n last van houdt. :woman_shrugging:t2: Ik hou dus maar even rust. :sweat_smile:

:joy: Ik heb dus niet doorgezet (helaas ook niemand om mee te nemen) en heb het niet meer gedaan. Ik durf het gewoon echt niet buiten. Maar wie weet als het weer koeler wordt buiten en ik misschien iemand vind. Nadeel is alleen dat als ik iets breek/verstuik ik ook niet kan werken. Dat is een deel van de angst, denk ik.
Zie hier in de omgeving wel steeds meer mensen die rolschaatsen. Kinderen en volwassenen.

Heuvels op skeelers vond ik ook altijd doodeng. Ik had er 1 met aan het einde een stoplicht, dus remde dan door tegen dat stoplicht aan te knallen.

@Quinoa Ik overweeg inderdaad ook een paar lessen omdat ik in dezelfde fase blijf hangen + die angst. Denk dat goed leren vallen voor mij echt essentieel is.

1 like

Ik heb ook even rust. Bij mij komt het door de hooikoorts. Krijg amper lucht buiten nu en rolschaatsen wordt daardoor niks. Hoop dat de aankomende buien gaan helpen en het snel weer kan.
Zou ook echt eens naar zo’n rink willen als het weer kan

1 like

Zou je het leuk vinden om een keer met z’n allen naar een skate rink toe te gaan? Dat lijkt me echt super leuk haha, alleen heb ik niemand om mee te nemen.

Skaten gaat hier goed, laatst echt heel ongelukkig gevallen, maar nu weer zelfvertrouwen opgebouwd. Transities lukken nu ook steeds beter! Alleen sta ik daarna ook direct stil haha, dat wil ik nog wel verbeteren. Dus als iemand tips heeft

:sweat_smile:

2 likes

O nee ik ben vooral bang om een arm te breken, ondanks bescherming :slightly_smiling_face:

Ik twijfel zo hard tussen rolschaatsen en inline skates. Niet nu naar inline omdat dat het meest op schaatsen lijkt, dus dan ben ik in de winter misschien ineens goed op het ijs :stuck_out_tongue:

Vind t allebei zo zn charmes hebben! Maar begin denk ik met inline skates en kan altijd nog rolschaatsen kopen (die overigens wel stuk betaalbaarder zijn in leuke varianten)

Ik heb afgelopen weekend rolschaatsen gekocht en vind het echt superleuk om te doen! Ik ben het ook niet verleerd van vroeger blijkbaar, want kan het nog steeds aardig. Ik vroeg me wel af of mensen tips hebben voor zachtere wieltjes om eronder te zetten? Ik vind de mijne vrij ‘hard’ waardoor ik het idee heb dat ik niet zo hard ga als ik zou willen. Maar als ik google zie ik bij wielen niet echt iets van een ‘hardheid’ erbij staan ofzo.

78A wieltjes zijn vrij zacht en geschikt voor op asfalt

1 like

https://www.skateheroesdanceschool.com/

Ik heb hier lessen gevolgd.

Hoe harder je wielen zijn hoe sneller je gaat juist. Zachter is wel fijner op asfalt en met steentjes enzo.

Ik ben bij het skeeleren ook op m’n stuitje gevallen en dat heeft nog weken zeer gedaan :sweat_smile: Heb gewacht tot dat over was voor ik weer ging skeeleren, want leek me niet zo handig om er direct nog een keer op te vallen.

Ik wacht nog steeds op het moment dat ik me eens echt stabiel ga voelen op de skeelers. Ik blijf bang om te vallen, waardoor ik natuurlijk niet stabiel sta en daardoor ben ik weer bang om te vallen etc… vroeger deed ik alles op skeelers, dus het kan wel haha. Niet zo veel nadenken en gewoon doen, maar ja.