Skate & Roll

Ik volg sinds eind vorig jaar skateboardles bij het skatepark hier in de buurt en kan het echt iedereen aanraden! Had nog nooit op een skateboard gestaan en vond echt alles eng, ben nog steeds echt geen topper maar kan al veel meer en voel me veel zelfverzekerder op het board. En het is gewoon zo leuk :heart_eyes:

De lessen zelf zijn ook echt heel gezellig en heb ook een appgroep met mensen daarvan om buiten de lessen om af te spreken om te skaten. Ik skate nog niet zoveel om buiten de lessen maar ik denk dat als het weer beter wordt ik dat wel wat vaker ga doen.

6 likes

Oh wat cool! Misschien geeft dit me ook een duwtje om iets nieuws te proberen

3 likes

Ahhh wat ontzettend chill! Ga eens op zoek of ze dat hier in de buurt ook hebben.

1 like

Ik had graag nieuwe wielen gekocht. Wou eerst afwachten of ik mijn rolschaatsen wel regelmatig ging aandoen. Maar het is geen bevlieging :relaxed:.
Ik vind die met lichtjes ook geweldig! :sparkles:
Enkel zit ik wat vast. Als ik het goed heb zitten er nu 58x32mm, 78a op. Met abec 7 lagers.
Dus dan moet ik kijken naar wielen van 58?
Ik heb ook filmpjes zitten bekijken over die lagers… :exploding_head:
Iemand tips of ervaringen?

1 like

Ja kan het echt aanraden, vond het echt doodeng want had het dus nog nooit gedaan, had geen idee of ik het leuk ging vinden en kende ook echt niemand. Maar vanaf het begin was het gewoon echt een hele relaxte sfeer, volgens mij hoort dat ook een beetje bij het skaten haha

Eerste lessen waren wel pittig want iedereen pikte het veel sneller op dan ik :sweat_smile: dacht op een gegeven moment ook dat het niets voor mij was. Maar toen heb ik een paar lessen soort van herhaald en toen werd m’n basis wat beter en nu kom ik redelijk mee en is het dus ook veel leuker!

Dus nu heb ik na m’n 30e opeens een nieuwe hobby (al moet ik wel steeds aan die ā€˜how do you do, fellow kids?’ meme denken :joy:) dus was echt wel een van m’n betere keuzes de afgelopen tijd.

7 likes

Dat hoeft niet :slight_smile: je kan ook grotere of kleinere wielen nemen. Past allemaal want de binnenkant waar je lagers zitten is dezelfde maat.

Ik heb op dezelfde rolschaatsen soms wielen van 65 mm en soms 57 mm.

Groter = meer balans
Kleiner = wendbaar

2 likes

Ik heb voor het eerst buiten gerolschaatst! :relaxed: Had het wel al een paar keer op terras gedaan, maar dat is niet hetzelfde… Ik heb maar een kort stukje gedaan. Mijn moeder durfde me niet los te laten :see_no_evil:
Ik voelde wel fel de (groeven) tegels van het voetpad. Is dat gewoon worden? Had ook wel de indruk dat soms men achterste wielen precies achter sommigen bleven ā€˜haperen’… Of zou mijn houding niet goed zijn?
Maar whoohoo! Ben wel blij dat ik eens buiten ben gedurfd! :sweat_smile:

5 likes

Eerste korte broek skeelerrondje van het jaar gemaakt :sunglasses: :sunglasses: Wel veel wind maar echt lekker zeg!

5 likes

Ik wil denk ik ook gaan leren skateboarden maar bang dat ik pleur ofzo (Ik heb soms wat evenwicht issues waardoor lopen soms al lastig is,dus mijn logica is dat een skateboard wat stabieler is dan skeelers/rolschaten.) maar nu het lente word lijkt het me wel lekker om niet enkel te hoeven lopen de hele tijd maar beetje af te wisselen. Nog tips voor een board en eventueel bescherming?

2 likes

oh shit ja, longboarden was ik gewoon vergeten. Doe jij hier zelf aan?

Dit is ook voornamelijk mijn doel! Ik zat net al even te browsen en zag dat decatlon ook boards heeft. Binnenkort maar eens kijken.

Stiekem hoop ik dat er een autoloze zondag gaat komen. Hoe vet zou het zijn om met een hele club te gaan rijden op de snelweg.

5 likes

Ik wil dit ook zo graag hĆØ! En dan over een pas aangelegde super gladde weg met minimaal 4 banen :face_holding_back_tears:

2 likes

Jeej ik heb nu ook een longboard!! :partying_face: net gepost in het nieuwe aankopen topic. Moet flink oefenen maar lijkt mij tot dat ik straks niet alleen met de fiets naar werk kan maar afwisselen met longboarden. Wel nog flink oefenen, met de fiets is het 25 min en wat kleine heuvels die ik erg spannend vind aangezien ik nu nog aan het oefenen met staan ben :sweat_smile:

Edit: ik heb gemerkt dat mijn hobby in biab nagel manicures niet een goeie combi is met een longboard. Er zitten al meerdere krasjes op de net door de nagel styliste vers aangebrachte kleur. Iemand tips voor fijne, niet te warme, handschoenen? Die dus je hele vingers bedekken? Ik draag ook pols beschermers dus of een handschoen die ook pols beschermer is, of dun genoeg dat ik ze beide kan dragen.

5 likes

Eindelijk sta ik na een jaar weer op mijn rolschaatsen. Het lukt me om rondjes te draaien, zonder super dizzy te worden. Weer even een blij ei hoor :sweat_smile:

7 likes

Ik heb ook een penny board maar die is vooral handig in de stad ofzo als je hem mee wilt nemen of vaak moet afstappen omdat hij klein en licht is. Niet echt handig voor lange afstanden!

1 like

Het korte mouwen-seizoen is weer begonnen! Heerlijk rondje net.

3 likes

Ik heb twee weken geleden voor het eerst op een skateboard gestaan en ga vanavond naar een girls only skatesessie. Ben bang haha maar wel zin in.

4 likes

Zijn jullie nog actief bezig met rolschaatsen?

Ik wilde, vooral uit nostalgie, weer eens skeeleren dus kocht gisteren inline skates en bescherming en ging vandaag mijn eerste rondje doen. Zooooo, als kind vond ik dat echt niet zo’n workout haha. Ik was er redelijk snel terug mee weg, alleen stoppen vind ik nog moeilijk. Heb een rem achteraan op mijn inline skates, maar heb ergens gezien dat dat niet zo goed zou zijn omdat je dan je gewicht naar achteren verplaatst waardoor je sneller uit balans geraakt. Dus vandaag een paar keer geprobeerd met mijn rechtervoet schuin zetten om af te remmen, maar ook nog best wat oefening nodig.

Ga proberen om minstens 1x per week te gaan, misschien in de zomer wat vaker. Tips voor beginners zijn zeker welkom!

1 like