Skate & Roll

Ah ok haha. In heb geen idee van beenmaten dus ik geloof je. Zal vanavond eens kijken wat ik allemaal heb liggen.

Bescherming kan niet alle blessures voorkomen inderdaad, maar het goed leren vallen wel. Dat leren wil niet zeggen dat het vallen echt altijd goed gaat, maar je kunt er al heel wat mee voorkomen

1 like

Ahhh ja dan ga ik ook een maat M bestellen! Vond het echt al hele kleine afmetingen, want het zijn wel volwassen beschermers.

Ja ik was achterover gevallen op mn kont en heb toen mezelf opgevangen met mn armen, maar mn handen te ver achter mn lichaam gezet, dus de klap kwam in mn schouders en voelde iets knappen, huisartsenpost dacht aan een opgerekte schouderband / gekneusde schouder. Denk dat goed vallen dit idd had kunnen voorkomen! Dus ik ga me daar goed in verdiepen
Thanks @Merrow @Mae_Mobley

1 like

Was eerder thuis dan verwacht en heb even een foto gemaakt van een pakket wat ik heb liggen en tevreden over ben. Ik koop verder vooral losse beschermers.
De kniebeschermers uit dit pak vind ik fijn omdat ze niet ook nog zo’n stofje hebben dat om je been moet. Handig met aan en uittrekken en luchtig in de zomer. (Heb wel nog andere kniebeschermers met wel zo’n stofje. Ik hou van keuze haha). De polbeschermers uit dit pak hebben ook baleinen en zijn lekker stevig. Ze hebben wel zo’n plastic dingetje op de handpalmen en daar moet je van houden. Ik draag zelf meestal een ander paar

Ik ben trouwens begonnen met een pak beschermers van de Lidl en dat was ook echt prima. Alleen de polsbeschermers zijn prut dus die zou ik dan los ergens anders halen.

Samenvatting

2 likes

Baleinen klinken wel echt goed! Lijkt me ook dat die de schok beter opvangen dan van die driehoekjes

1 like

Ja ik vind dat zelf wel het prettigst bij polsbescherming. Zie in de beschrijving van dat pakket staan dat ze dat wat ik baleinen noem, daar spalk noemen. Het voelt ook wel aan alsof je pols in gespalkt is. Je mist dus wel beweeglijkheid in je polsen, maar ik heb zelf gevoelige polsen en m’n pols al eens gekneusd met andere polsbeschermers om dus ik kies nu voor minder mobiliteit. Het is wel persoonlijke voorkeur

1 like

Oh over de kniebeschermers met stofje, ik doe ze vaak alleen om met het klittenband en niet mijn hele been erdoorheen. Werkt ook :+1:t2:

1 like

Ik vind dat gat wat er vaak in zit niet lekker aanvoelen als dat voor zit en bij mij word het dan na een tijdje zo’n vieze natte lap hahaha

Trouwens hebben jullie nog goede tips om die ranzige stinkdingen goed schoon te maken? Die sprays vind ik zo duur en m’n sopjes werken net niet goed genoeg

1 like

Oh die van mij heeft geen gat en is gewoon glad dus dat helpt maar ik zweet er wel in ja :joy:

1 like

Ik was mijn beschermers gewoon in de wasmachine😜

1 like

Oh serieus :eek: Dacht dat het niet kon met het kletterende plastic in de trommel. Ik ga het eens proberen met een waszak!

2 likes

Op eigen risico hoor. Ik was ze in een waszak met mijn andere sportkleding.

1 like

Hier ook gewoon in de wasmachine. Eventueel in een oude kussensloop en niet te hard centrifugeren.

2 likes

Los van de crisis lijkt meer veilig skeeleren op de autoweg me echt heerlijk (ervaren in de skate parades, zooo chill!)

3 likes

Ik zou zo graag beter leren skaten (longboarden en skateboarden) maar heb niemand om me heen om mee te gaan. Zou het leuk vinden om met iemand/groepje te gaan oefenen. Hoe hebben jullie mensen in jullie omgeving gevonden?

1 like

Ik volg sinds eind vorig jaar skateboardles bij het skatepark hier in de buurt en kan het echt iedereen aanraden! Had nog nooit op een skateboard gestaan en vond echt alles eng, ben nog steeds echt geen topper maar kan al veel meer en voel me veel zelfverzekerder op het board. En het is gewoon zo leuk :heart_eyes:

De lessen zelf zijn ook echt heel gezellig en heb ook een appgroep met mensen daarvan om buiten de lessen om af te spreken om te skaten. Ik skate nog niet zoveel om buiten de lessen maar ik denk dat als het weer beter wordt ik dat wel wat vaker ga doen.

6 likes

Oh wat cool! Misschien geeft dit me ook een duwtje om iets nieuws te proberen

3 likes

Ahhh wat ontzettend chill! Ga eens op zoek of ze dat hier in de buurt ook hebben.

1 like

Ik had graag nieuwe wielen gekocht. Wou eerst afwachten of ik mijn rolschaatsen wel regelmatig ging aandoen. Maar het is geen bevlieging :relaxed:.
Ik vind die met lichtjes ook geweldig! :sparkles:
Enkel zit ik wat vast. Als ik het goed heb zitten er nu 58x32mm, 78a op. Met abec 7 lagers.
Dus dan moet ik kijken naar wielen van 58?
Ik heb ook filmpjes zitten bekijken over die lagers… :exploding_head:
Iemand tips of ervaringen?

1 like

Ja kan het echt aanraden, vond het echt doodeng want had het dus nog nooit gedaan, had geen idee of ik het leuk ging vinden en kende ook echt niemand. Maar vanaf het begin was het gewoon echt een hele relaxte sfeer, volgens mij hoort dat ook een beetje bij het skaten haha

Eerste lessen waren wel pittig want iedereen pikte het veel sneller op dan ik :sweat_smile: dacht op een gegeven moment ook dat het niets voor mij was. Maar toen heb ik een paar lessen soort van herhaald en toen werd m’n basis wat beter en nu kom ik redelijk mee en is het dus ook veel leuker!

Dus nu heb ik na m’n 30e opeens een nieuwe hobby (al moet ik wel steeds aan die ‘how do you do, fellow kids?’ meme denken :joy:) dus was echt wel een van m’n betere keuzes de afgelopen tijd.

7 likes

Dat hoeft niet :slight_smile: je kan ook grotere of kleinere wielen nemen. Past allemaal want de binnenkant waar je lagers zitten is dezelfde maat.

Ik heb op dezelfde rolschaatsen soms wielen van 65 mm en soms 57 mm.

Groter = meer balans
Kleiner = wendbaar

2 likes