Skate & Roll

Wat leuk! Ik denk zeker wel dat je effect gaat merken op schaatsen. Transitions en achteruit schaatsen gaan sowieso lukken. Spread eagles zijn ook leuk op schaatsen.

Ik rolschaats ook nog steeds. Ben deze zomer op Skatelove BCN geweest. Zou ook graag lessen willen volgen, maar hier in de regio zit niks. Wel jammer want zou het juist zo gezellig vinden

@IIloveweekend Welke Riedells heb je? Ik heb Zones besteld

2 likes

120 boot, Powerdyne Thrust plate, jam plug en radar energy wielen. Sorry hebt er geen ā€œskate naamā€ voor.

1 like

Volgend jaar wil ik ook naar Barcelona! Heb echt te veel gemist!

1 like

Ja want ik rolschaats noodgedwongen meestal alleen en zat een beetje vast. Kreeg van anderen daar net de tips die nodig waren om weer stappen vooruit te maken.
Zou hier liever ook meer met anderen willen rolschaatsen

1 like

Ik heb eerst wat binnen proberen oefenen. Gewoon al wennen om op wieltjes te staan en dan bij goed weer op het terras. Maar echt op straat, heb ik nog niet gedurfd! In de winter is er eigenlijk niets van gekomen… en die zon blijft zich maar verstoppen… :cloud_with_rain:

2 likes

Mocht iemand uit Zeeland komen en het leuk vinden; mijn roller derby club heeft aankomende dinsdag een gratis try out avond. :partying_face: Het is zo’n leuk team en zo’n leuke sport.

https://www.suckerpunchskateshop.com/nl/riedell-celebrity-roller-skates.html

Maar dan met een jamplug en 57mm wielen

Ik skate in de lente/ zomer in parken en nu vooral in garages en binnen. Dus een combinatie van buiten en binnen. Overigens heb ik ze nog niet gebruikt om afstanden te skaten.
Tot nu toe ben ik heel blij met mijn skates. In het begin moest ik heel erg wennen aan dat mijn voorste wielen onder de bal van mijn voet staan i.p.v. meer richting mijn tenen. Hierdoor heb ik meer ruimte voor bewegingen met teenbalans. Daarnaast heb ik meer balans en wendbaarheid.
Door de stugge boot heb je alleen minder flexibiliteit bij achterkant van je enkel. De laars beweegt niet mee als je bijvoorbeeld een down pivot spin doet. Dat kan je compenseren door de veters losjes te strikken.

Ik heb ook heel lang getwijfeld om de Zones te kopen. Maar met mijn brede voeten werkt de 120 boot beter. Welke rolschaatsen heb je nu? En wat voor rolschaatser ben je eigenlijk?

Ik ben trouwens ook een jamskater en deze boot werkt daar prima voor. Veel Amerikaanse roller rink skaters gebruiken de 120 ook. Het is in het begin alleen even wennen hoeveel steun je hebt.
Een van mijn favo skaters, Storm Skater heeft de 3200 boot. Die is nog stugger, maar dat werkt prima.
https://youtu.be/uq32HXXRj9Adit filmpje heb je vast al gezien. Afhankelijk van de plate, lijkt de zone te voldoen aan jouw verwachtingen. En het is de prijs echt waard!!

1 like

Alvast heel veel succes. Ik heb mijn skates ook bij ginger skates gekocht.

Ik heb sinds afgelopen weekend ook rolschaatsen en vind het echt fantastisch!! Maar nu wil ik graag bescherming kopen, alleen dat vind ik echt lastig qua maat? De meeste kniebeschermers gaan aan de bovenkant tot 36cm, maar ik ben gewoon lang en heb dus een grotere omvang dan 36cm aan de bovenkant. Heeft iemand ervaring met deze https://nl.impalaskate.eu/products/adult-protective-pack beschermers?

3 likes

Heb er geen ervaring mee en wilde wel thuis gaan kijken naar wat ik heb en m’n been opmeten. Maar zie dat je ze al besteld heb hahah. Als je ze binnen hebt gewoon even kijken of ze lekker zitten en niet afzakken. Te strak zit niet lekker, maar ze worden iets losser na een tijdje dus te losjes moet je ook niet meteen in het begin al willen.
Zo’n pakket is prima. Op termijn kun je langzaam dingen vervangen door ze los te kopen. Dan heb je ook meer een idee wat je fijn vindt.

Polsbeschermers uit pakketten zijn niet altijd top. Dit merk is ok, dus ik verwacht dat de polsbeschermers dat ook wel zullen zijn, maar check toch even goed of ze stevig zijn. Heb ze zelf het liefst met baleinen erin.

Oh en zag je andere post: in dit topic staan meerdere tips over oefenen met goed vallen. Ook op youtube staan tips. Dirty School of Skate vind ik zelf een fijne

1 like

Ik heb ze geannuleerd, want zag ook dat ik per ongeluk een kindermaat besteld had haha, dus ik moet ze nog bestellen! Als je dat zou willen doen heel erg graag, want ik zie overal andere maattabellen.

Goede tip over het vallen! Bescherming had deze blessure niet kunnen voorkomen, maar het is wel handig om even goed te kijken om volgende blessures te voorkomen

Ah ok haha. In heb geen idee van beenmaten dus ik geloof je. Zal vanavond eens kijken wat ik allemaal heb liggen.

Bescherming kan niet alle blessures voorkomen inderdaad, maar het goed leren vallen wel. Dat leren wil niet zeggen dat het vallen echt altijd goed gaat, maar je kunt er al heel wat mee voorkomen

1 like

Ahhh ja dan ga ik ook een maat M bestellen! Vond het echt al hele kleine afmetingen, want het zijn wel volwassen beschermers.

Ja ik was achterover gevallen op mn kont en heb toen mezelf opgevangen met mn armen, maar mn handen te ver achter mn lichaam gezet, dus de klap kwam in mn schouders en voelde iets knappen, huisartsenpost dacht aan een opgerekte schouderband / gekneusde schouder. Denk dat goed vallen dit idd had kunnen voorkomen! Dus ik ga me daar goed in verdiepen
Thanks @Merrow @Mae_Mobley

1 like

Was eerder thuis dan verwacht en heb even een foto gemaakt van een pakket wat ik heb liggen en tevreden over ben. Ik koop verder vooral losse beschermers.
De kniebeschermers uit dit pak vind ik fijn omdat ze niet ook nog zo’n stofje hebben dat om je been moet. Handig met aan en uittrekken en luchtig in de zomer. (Heb wel nog andere kniebeschermers met wel zo’n stofje. Ik hou van keuze haha). De polbeschermers uit dit pak hebben ook baleinen en zijn lekker stevig. Ze hebben wel zo’n plastic dingetje op de handpalmen en daar moet je van houden. Ik draag zelf meestal een ander paar

Ik ben trouwens begonnen met een pak beschermers van de Lidl en dat was ook echt prima. Alleen de polsbeschermers zijn prut dus die zou ik dan los ergens anders halen.

Samenvatting

2 likes

Baleinen klinken wel echt goed! Lijkt me ook dat die de schok beter opvangen dan van die driehoekjes

1 like

Ja ik vind dat zelf wel het prettigst bij polsbescherming. Zie in de beschrijving van dat pakket staan dat ze dat wat ik baleinen noem, daar spalk noemen. Het voelt ook wel aan alsof je pols in gespalkt is. Je mist dus wel beweeglijkheid in je polsen, maar ik heb zelf gevoelige polsen en m’n pols al eens gekneusd met andere polsbeschermers om dus ik kies nu voor minder mobiliteit. Het is wel persoonlijke voorkeur

1 like

Oh over de kniebeschermers met stofje, ik doe ze vaak alleen om met het klittenband en niet mijn hele been erdoorheen. Werkt ook :+1:t2:

1 like

Ik vind dat gat wat er vaak in zit niet lekker aanvoelen als dat voor zit en bij mij word het dan na een tijdje zo’n vieze natte lap hahaha

Trouwens hebben jullie nog goede tips om die ranzige stinkdingen goed schoon te maken? Die sprays vind ik zo duur en m’n sopjes werken net niet goed genoeg

1 like