Ik vind rolschaatsen ook veel stabieler voelen dan skeelers ivm de wielen naast elkaar IPV achter elkaar.
Als ik een stukje over de stoep moet, dan blijft mijn skeelers vaak tussen de tegels zitten waardoor ik mijn balans verlies en met rolschaatsen is dat veel minder.
Ik vond remmen met skeelers wel heel makkelijk, ik gebruikte altijd dat remblokje aan de achterkant.
Met rolschaatsen gebruik ik de plow stop methode om te remmen. Dat gaat buiten heel gemakkelijk!
Aaa het was zo leuk! Ik heb vooral op de quarter en bank geoefend, eerste keer ging ik uiteraard direct op mân muil maar op het eind ging het best soepel en durfde ik ook al redelijk snel/hoog! En mân transitie van achteruit naar vooruit was aan het begin van de ochtend niet bestaand, en aan het eind van de middag best soepel al! Ook nog spins en springen geoefend, was echt heel fijn Volgende keer ga ik denk ik door de week want toen het wat drukker werd vond ik het heel lastig om tegelijkertijd te focussen op niemand in de weg rijden, zelf niemand omver rijden en niet op mân muil gaan.
Weet niet of mensen het leuk vinden maar ik heb ook nog een kort filmpje van ergens halverwege, toen er al een beetje progress was
@LastYoungRenegade Dirty School of Skate inderdaad, fantastische vrouw en legt heel goed uit! Veel nadruk op postuur ook en dat help echt
Ik heb net eindelijk een foto gemaakt van mân nieuwe setup! Laatst nieuwe wielen en toe stops opgezet, en nieuwe veters
@DuivenFan ik heb geen smalle voeten dus durf het niet te zeggen, sorry! Ik heb zelf RSIâs en ze zijn in ieder geval niet heel breed en de schoen is vrij soepel, maar geen idee of dat dan genoeg is
Ik kom er net achter dat er letterlijk bij mij om de hoek een vrijwel leeg geasfalteerd parkeerterrein staat. Dat zit er al heel lang maar was me nooit echt opgevallen omdat ik zelf toch geen auto heb. Er waren vandaag al twee mensen op aan het rolschaatsen, heb er nu ook helemaal zin in.
Als ik aankomende week tijd heb, ga ik er denk ik wel een blog aan wijden. Was sowieso van plan om mijn persoonlijke online activiteiten nieuw leven in te blazen nu het lente is. . Ben op dit moment niet verder dan de begane grond thuis geweest want moet afstuderen.
Ik vind zelf inderdaad Dirty ook fijn wel omdat zij het technisch gezien gewoon goed uitlegt. Je hebt ook nog âQueer Girl straight skatesâ zij heeft ook content speciaal over dik zijn en skaten en body positivity!
Moxi roller skates heeft ook tutorials.
Indy Jamma Jones heeft een schandaal gehad waarin ze rasistisch is geweest, fyi!
@Dazed ah super leuk! Ik had stiekem al gehoopt op een filmpje!
Thanks voor Queer girl, ben nu een filmpje aan het kijken over dik zijn en skaten Misschien ook een goed filmpje voor @Whoopdidoo?
Het is dit filmpje trouwens: https://www.youtube.com/watch?v=X0ZOdzCVLPY Vind het wel positief enzo De genoemde hashtag op Insta vind ik ook fijn trouwens.
Heb vandaag ook weer geoefend maar vind remmen nog wel lastig. Zie ook zoveel verschillende technieken en filmpjes. Had toe stops geprobeerd maar vind die niet zo fijn. Iemand tips voor een beginner om te remmen?
Heb bij die rechter uit dat filmpje een reactie op insta achter gelaten. Want las op reddit dat je beter kan wachten dat je bmi onder de 30 is. Nou joe dan ben ik over 3 jaar een keer aan de beurt. Maar zij heeft duidelijk ook geen bmi van 30.
Ik heb mân inline skates opgehaald die ik ooit als impuls heb gekocht (lagen nog bij mân ouders). Want ik dacht na het schaatsweekend: ik wil dit/skeeleren ook echt weer! Maar man ik had ze net aan en dacht alweer âik kan dit niet en ik durf dit nietâ. Als kind deed ik niet anders trouwens?
Ik ben zooo bangig. En vind het ook lastig om in het park te gaan oefenen. Maar ik wil wel heel graag. Heeft iemand dit ook gehad en zich eroverheen gezet? Ik weet dat het een kwestie van oefenen moet gaan zijn maar het voelt nu al alsof het niet gaat lukken dus zoân verhaal zou wel helpen denk ik haha.
Ik vind de makkelijkste manier om een bubble te doen en tot stilstand te komen door die niet âaf te makenâ! Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen haha, snap je wat ik bedoel? Anders zoek ik even een filmpje!
Ja zag dit toevallig net ook in een filmpje! Doe je dit ook als je bijv snel moet stoppen?
Ik kan er inmiddels relatief snel mee tot stilstand komen dus meestal wel! T-stop doe ik ook wel eens maar ben ik iets minder comfortabel mee dus als ik uit reflex stop is het toch meestal een plow stop. Als je echt heel snel wil stoppen is je omdraaien en je toe stops gebruiken denk ik het meest effectief, maar dat is nog best tricky haha
Ik heb hier ook veel last van gehad. Wat voor mij vooral hielp is mezelf helemaal inpakken met beschermers: helm, pols, knie en elleboog, als je dan valt, valt de schade wel mee. Ik was eerst zo eigenwijs om zonder beschermers te skaten, waardoor ik heel krampachtig op mn skates stond en daardoor juist viel. Nu sta ik veel minder gespannen, waardoor ik ook minder val.
In de wijk waar ik woon liggen veel klinkers, dus ik fiets altijd naar een plek waar ik meteen op asfalt kan skaten.
Bij mij in de buurt zijn een aantal skate routes uitgezet via het knooppunten netwerk. Daar skaten veel volwassenen die dit ook als âcorona hobbyâ hebben, dus voel me daar op mn gemak, omdat ik het gevoel heb dat ik niet uit de toon val. Je zou eens kunnen kijken of er ook zoân route bij jou in de buurt is.
Maar als laatste geruststelling: het gaat vanzelf beter als je veel meters maakt. Ik maak nu met heel veel plezier lange tochten, terwijl ik een jaar geleden als een bambi op mn skates stond.
Ah dank voor deze reactie! Fijn om te horen, de beschermers heb ik ook dus ik denk dat ik maar gewoon een dag in de week moet gaan kiezen om te beginnen met oefenen. Het geeft in ieder geval hoop
Net even heerlijk een end geskeelerd met een vriend. Wind in mn haren We hadden er alleen even niet aan gedacht dat er geen licht is langs het fietspad hier, dus we hebben een deel in het donker geskate. Maar ik heb het overleefd zonder te vallen!
@LunaLovegood Vraagje over de Chaya skates. Hoe is de maat voor jou? Heb je dezelfde maat als je normale schoenen?
Ik heb ook rolschaatsen besteld vorige week en vandaag voor het eerst geoefend! Heb dezelfde als @LastYoungRenegade van chaya. Vond het wel spannend hoor voor het eerst naar buiten. Had gelukkig mijn vriend mee want moest eerst een stukje over stoep + steentjesfietspad en dat was veel te oneffen en hobbelig. Dus had ik ondersteuning van hem. Daarna op glad asfalt en dat ging echt bijna gelijk heel goed, ik ben er helemaal blij van geworden! Had wel van tevoren 1x even binnen geoefend, voor het gevoel. En vond het rolschaatsen fijner dan (in mijn kind-herinnering) inline skates omdat ik daarbij altijd met mân enkels naar binnen stond en daar last van kreeg.
Ik ga ook even verdiepen in de rem methodes nu haha, kon dat vanmiddag alleen door me te laten uitrollen maar dat duurt veeeel te lang.
Nice! Leuk dat je er zo van geniet! Ik vind die ook erg tof om te zien. Hoe is het bij jou met de maat? En heb je met deze rolschaatsen genoeg steun voor je enkel?
Ik heb normaal 38,5 en van deze maat 40 en die zitten goed! Had op skatepro besteld en daar zat een maattabel waarbij ze aanraden om je voeten op te meten en op basis daarvan heb ik de maat gekozen.
En enkelondersteuning is ook goed, het is een hoge schoen die je met de veters zo strak/los kan trekken als je zelf fijn vindt en de schacht is gevoerd en heel zacht (dus het snijdt helemaal niet oid)
O, dan hoop ik dat ze mij passen, want ik heb 1 en een halve maar groter besteld dan ik heb. Heb wel mijn voeten opgemeten en dan zou het moeten passen. Heb 41 en 41.5 en heb 42 besteld.