Ja, kan prima! Het extra vocht van het ontdooien verdampt tijdens het opwarmen.
Top! Dan ga ik een keer het recept verdubbelen en wat porties invriezen
Ik heb het vega slowcooker boek van Sabine gehad voor kerst en ben er zo blij mee! Ga vandaag voor het eerst eruit koken.
Iemand al tips welke gerechten aanraders zijn?
Ik heb een instant pot besteld! Heb al best wat filmpjes gekeken en recepten sites doorgelezen en helemaal zin in stoofvlees, soepen en risotto etc in een mum van tijd te maken.
Eerst dacht ik dat ik een slowcooker wilde maar iemand in een filmpje die zei dat snelkook veel smaakvoller was en sneller. Er zit ook wel een slowcook functie op maar je moet dan wel wat omrekenen qua water toevoegen.
Ik heb deze nu besteld in de aanbieding:
Ik heb het topic doorlezen en ik zag @Fredje dat jij ook de instant pot hebt, maar jij heb bijv erwtensoep en nog iets gemaakt maar dan langzaam gegaard. Is er nog een reden waarom je dat niet met snelkook doet? Want dat lijkt mij juist een voordeel dat het lekker snel klaar is.
@KipTokTok gewoon uit interesse hoor omdat ik even dacht van huh zo ziet kimchi jjigae er toch niet uit? Maar in het bericht waarop ik reageer, waarom ziet jouw eten er bruin uit ipv rood? En was het niet je bedoeling om een soep/stew te maken dat je de soep uiteindelijk heb ingedikt tot een saus? Ik weet dat het 2 jaar geleden is maar toch
Haha ja sorry maar dit weet ik dus echt niet meer hoor. Geen idee waarom het er zo uit zag. Ben inmiddels ook weer twee jaar wijzer en nu ziet het er anders uit weer allemaal.
Haha ja dat dacht ik wel, maar het zag er alsnog heerlijk uit hoor!
Voor een verjaardag waarbij familie kwam lunchen hebben we een hele pot pulled chicken gemaakt met dit recept : Broodje Pulled Chicken uit de Slowcooker - By Andrea Janssen
Het was echt ontzettend lekker! Ik vind pulled chicken nog wel eens wat flauw van smaak. Maar dit was ontzettend smaakvol. Iedereen schepte 2x op en een iemand zelfs 3 keer.
Vandaag mijn instant pot gekregen en gelijk stoofvlees gemaakt, ik had zo mijn twijfels of het binnen 25 minuten zacht zou worden maar het was echt zo! Zo makkelijk, smaakvol en zacht. Heb nog vlees over en ga overmorgen daging smoor maken, heb er vertrouwen in dat het ook gaat lukken. Ben echt blij met mijn nieuwe kookapparaat
Ben tegen mezelf aan het praten hier maar uhm, ik kwam er net achter dat ik gister een heel bouillon blok teveel had gebruikt dus vandaar dat hij zo lekker smaakvol was (het recept zei dat ik boulion moet gebruiken trouwens, dat doe ik normaal niet in stoofvlees)
In ieder geval, ik heb net daging smoor voor morgen gemaakt en ben echt niet normaal blij met hoe lekker en makkelijk het is. Ik heb ook nog wat rijst gemaakt in de instant pot en gelijk gelunched met wat smoor. Zou denk ik niet eens het geduld hebben voor een slowcooker, dit is meer iets voor mij. Heb al wat mensen in mijn omgeving aangestoken en die gaan hem ook halen. Volgende recepten die ik ga maken zijn sticky chicken en koreaanse kip.
Welke heb je?
Wat is jullie favoriete pulled pork recept? Kwam via de zoekfunctie niet echt wat tegen
Ik heb een ninja speedi gekocht (wil m’n airfryer weg doen nu) en 2x op de Hi versie van de slowcooker gekookt. Vandaag genoeg pastasaus voor 8 maaltijden haha en vorige week chili (losjes volgens dat recept dat helga deelde).
Kan er nog zoveel meer mee maar moet het nog allemaal uitvogelen.
Ben benieuwd of de airfryer functie net zo goed werkt als een losse airfryer. Ik heb eerder gelezen dat zo’n 10-in-1 pot niet altijd even goed werkt, maar wellicht is dit beter?
Ik moet die optie nog proberen dus kan er nog niet over oordelen. M’n normale airfryer is ook niks boeiends overigens, kan niks anders dan een temperatuur instellen
Ik heb vandaag uien gekarameliseerd in de Instant Pot, op de slowcook functie. Wat een uitkomst! Zoveel minder werk en het werkt ook echt goed.
Ik heb een Ninja Foodi en dat is ook echt een x in 1 apparaat en die airfryer is echt top. Vind m ook veel chiller dan de Philips van mijn ouders, want het mandje is veel beter schoon te maken.
Ik wil morgen een bolognesesaus maken maar daar staat eigenlijk 8-9 uur voor. Dit wordt mijn eerste keer dat ik een slowcooker gebruik dus weet nog niet zo goed wat ik aan het doen ben😅 maar zou het met een uurtje of 5-6 ook gewoon lekker en klaar moeten zijn?
Ik braad het gehakt altijd eerst even kort in een pan voor ik het in de slowcooker doe, vind ik zelf lekkerder. Dan is 6 uur in de slowcooker echt voldoende.