Slowcooker/multicooker

Deel hier je lekkerste slowcooker of multicooker recepten! :slight_smile:

1 like

Ben benieuwd. Heb een multicooker van Philips, maar het enige wat ik er soms mee doe ik het stomen van groentes.

Ik heb toevallig laatst een bord op pinterest aangemaakt met favo recepten. Zijn nog lang niet alle maar het is in ieder geval een begin. Mocht iemand geïnteresseerd zijn:

Verder gebruik ik mijn slowcooker vooral voor stoofgerechten en stoofvlees. Vooral zuurvlees, verschillende soorten Indonesisch/Aziatisch stoofvlees, belgisch stoofvlees, pastasauzen, pulled chicken/pulled pork, soep en rijstgerechten.

5 likes

Ik vandaag vegetarische rendang gemaakt, was erg lekker!

Recept graag! :heart::heart::heart:

Ik zal ook binnenkort proberen wat dingen te delen!

2 likes

Ik volg!

Tot nu toe vooral stoofvlees gemaakt. Echt superlekker!! Gebruik de boemboe’s van de xenos. Hmmmmmm

Maar wil graag meer dan vlees, en het leek me zo heerlijk om het apparaat aan te zetten en bij thuiskomst is je eten klaar.
Maar 10 uur opstaan bleek toch te lang.

Erwtensoep staat hier begin volgende week op het menu :slightly_smiling_face:

1 like

http://vertruffelijk.nl/heerlijk-stoofpotje-uit-de-slowcooker/

Deze is heerlijk…

1 like

Oh, handig topic! Zal binnenkort even mijn favoriete recepten delen.

Ik heb vorige winter geprobeerd om een ouderwets stoofpotje te maken in de slowcooker maar het vlees was heel taai geworden :cry: Daarna voor de stoofpotjes toch maar weer de ouderwetse braadpan gebruikt. Durf het niet meer zo goed aan mijn goede/dure vlees in de slowcooker te doen als het geen succes wordt… maar zie hier veel positieve reacties over stoofvlees.

Enig idee wat ik mogelijk fout heb gedaan/anders heb gedaan? Had het vlees eerst aangebraden in braadpan, daarna in de slowcooker en volgens mij na een paar uur de groente erbij (of misschien de groente in fasen, in elk geval niet alles direct omdat het geen sondevoeding hoefde te worden).

echt lekker zacht vlees heb je pas na 6 uur in de slowcooker. Hoelang heb jij het in de cooker gehad?

1 like

Ik heb er voornamelijk dingen met vlees in gemaakt, wil ook wat meer vega dingen erin maken. Je schijnt ook met jackfruit lekkere dingen erin te kunnen maken.

Deze is lekker

En heb er verder Boeuf Bourguignon en chili con carne in gemaakt wat echt heel lekker was.

En niet echt een recept te noemen, maar dulce de leche kan je er ook heel makkelijk in maken.

Volgens mij 6 of 8. Maar het is een jaar geleden dus bind me er niet op vast :sweat_smile: Had er wel een recept bij dacht ik en dat volg ik altijd gewoon. Sowieso heb ik volgens mij nog nooit iets korter dan 6 uur in de slowcooker gehad.

2 likes

ga zelf morgen deze maken, maar dan in de multicooker en voeg nog lekker veel ui toe!
Ben benieuwd

1 like

Hebben jullie dan ook goede tips voor een goede slowcooker? Is dat hetzelfde als een instapot?

Ik heb dit recept gebruikt.

2 likes

Ik heb nu een soort van Curry in de slowcooker gedaan. Vind het wel spannend eigenlijk terwijl aan de andere kant alles bij elkaar in de pan het ook lekker zou zijn.

Ik up dit in de hoop dat er meer recepten gedeeld worden, ik heb sinds kort een instant pot. :smile:

Ik gebruik mn instantpot non-stop. Vooral voor rijst, soep, curry’s, om uien te laten karameliseren, nepvlees maar ook sojamelk, om mn deeg te laten rijzen, yoghurt en hummus!

Ik heb er net één gekregen en weet ook niet goed waar te beginnen. Heb jij intussen al lekkere dingen gemaakt? :yum:

Ik wil ook graag yoghurt proberen @anon76889665
En deeg laten rijzen klinkt interessant. Bak je het brood dan ook in de instant pot of dat niet?

1 like

Nee, ik bak er zelf niks in maar gebruik de instant pot puur voor de temperatuur. Vooral in de winter is dat fijn. Ik vond het in het begin vooral handig om lid van een aantal fb groepen te worden voor inspiratie en tips.

1 like