Sollicitatietopic #2

Ik zou morgen gewoon eens bellen.

1 like

LinkedIn is niet echt een betrouwbare bron voor dit soort dingen. Volgens mij gaat het posten automatisch oid, zou er iig niet te veel van aantrekken! Maar bellen kan altijd natuurlijk.

2 likes

Is dat zo ja? Ik heb eigenlijk een beetje een hekel aan LinkedIn dus zit er zo weinig mogelijk op en heb geen flauw idee hoe dat gaat met vacatures. Maar ik ga idd ff bellen!

1 like

ik ben aan het onderhandelen voor salaris bij een nieuwe baan en jeeetje wat vind ik dit spannend

ik weet dat onderhandelen normaal is, maar ik voel me zo ondankbaar als ik hun aanbod niet accepteer en met een tegenbod kom

7 likes

Je zou de mail nog kunnen testen op spam met zo’n online checker, bijv https://www.mail-tester.com/. Je krijgt hier een rapportje met info van, waar je op zou kunnen verbeteren.

Verder kan het ook nog aan je e-mail zelf kunnen liggen. Dus dan zou het misschien nog kunnen lonen om met een e-mailtool te werken. Denk bijv aan La posta (is wat veiliger met data dan Amerikaanse aanbieders). Is wel meer een nieuwsbrieven tool, maar volgens mij kan je daar ook variabelen etc aan toevoegen. Zo kan je nog wel je linkjes erin stoppen.

Altijd handig als mensen één onderwerp over meerdere topics verspreiden.

1 like

Wat vinden jullie fijne websites voor vacatures? Ik wil langzaam op zoek naar wat anders, maar er zijn zo veel verschillende sites en platforms. Ik vraag me dan ook af of alles wel actueel is.

1 like

Ligt een beetje aan je vakgebied?
Ik zoek zelf iets binnen de overheid, dus naast linkedin, indeed etc. kijk ik op werkenvoornederland/werkeningelderland. Toen ik nog in de culturele sector werkte keek ik weer op culturele-vacatures.nl

6 likes

Ik heb onlangs ergens een gesprek gehad en ze staken niet onder stoelen of banken dat ze erg enthousiast zijn en me graag willen hebben. Even vaag ivm herkenning maar ik stap dan in in een functie die net iets lager is qua niveau dan wat ik nu doe, maar met snelle doorgroei naar meer verantwoordelijkheid etc dan ik nu doe. Omdat ze m’n ervaring willen erkennen blabla vroegen ze naar m’n huidige salaris en zeiden ze dat ik dan in eerste instantie om en na bij dat ook daar zou gaan verdienen. Omdat bij die functie dus een (veel) lager salaris hoort normaal gesproken, kunnen ze me zogenaamd niet veel meer bieden dan dat. Ik heb gebluft over m’n salaris dus zou er sowieso op vooruitgaan, maar voor zover zij weten zou ik dan akkoord gaan met hetzelfde als wat ik nu krijg. Dus ik wil wel proberen er nog meer uit te halen in evt onderhandelingen.

Maarrr m’n omgeving zegt nu dat ik voorzichtig moet zijn omdat ze toch al meer geven dan normaal is bij die functie én ze zelf al aangeven dat er weinig onderhandelingsruimte is. Ik nu een vast contract dus heb wat dat betreft een comfortabele positie, mocht het hele verhaal toch niet doorgaan.

Wat zouden jullie doen? Toch proberen of akkoord gaan met hun voorstel, aangezien het door m’n gebluf toch al meer is dan ik nu krijg?

1 like

Nouja het is eigenlijk een traineeship, maar omdat ik niet meer zo junior ben wordt het een soort veredeld traineeship. Dus er komt sowieso na x periode een eind aan en dan ga ik daar vol aan de bak

3 likes

Ik zou wel vastleggen in welke schaal je dan komt na je traineeship. Al is het maar per e-mail dat je dan bij je contractverlenging … gaat verdienen. Vaak genoeg gezien helaas dat niemand zich meer die mooie beloftes herinnert als puntje bij paaltje komt.

9 likes

Ik ben door naar de laatste ronde voor de baan die ik echt heel graag wil. Ik moet nu een case maken die ik best lastig vind en ik word er zo zenuwachtig van. Krijg echt een beetje imposter syndrome omdat ik dan een carriereswitch zou gaan maken en echt het gevoel heb dat ik dit helemaal niet kan. Terwijl ik weet dat ik er goed in zou zijn. Zo irritant!

11 likes

Een carrièreswitch is minder eng als je bedenkt dat je altijd weer terug kan naar wat je daarvoor deed! Gewoon doen als het je leuk lijkt dus.

1 like

Ik wil het ook heel graag, maar heb een soort vage onzekerheid bij alles wat ik nu schrijf omdat ik gewoon geen ervaring heb in dit veld (marketing). En omdat ik die baan dus zo graag wil ben ik nóg meer aan het overdenken omdat ik het zo graag goed wil doen :joy:

2 likes

Nou ik heb het gewoon gedaan. Ze denken dat ik erg goed in het team pas! Ze waren heel positief over me en ik ook naar hen, de sfeer is gewoon enorm goed. Ik ben wel onzeker, maar zij denken dat ik me bij hun heel goed kan ontwikkelen op dat vlak. Woensdag heb ik arbeidsvoorwaarden gesprek.
En ze hadden nog andere kandidaten vandaar dat het wat langer duurde, dus dat ik dan word uitgekozen boost wel mijn ego :joy:
Nu deze maand nog ff scriptie afronden en mijn laatste toets halen, dan eindelijk klaar :scream:

14 likes

Zolang er niks in je contract wordt opgenomen hierover zou ik niks accepteren zeker omdat het gaat om een variant op het bestaande traineeship. Ik werk bij een werkgever waar traineeships zogenaamd een einddatum hebben maar wat in de praktijk niet zo is. Voor je het weet ben je een jaar verder, wordt het of niet afgerond of is men spontaan vergeten welke afspraken er zijn gemaakt over salaris/werkt de betreffende manager er niet meer etc.

5 likes

Iemand nog interesse in een baan als medewerker bij een hypotheekadviseur? Een tweeluik:

8 likes

Is dat salaris bruto of netto? Ik ben nu een zeer goed verhaal aan het bedenken.

1 like

Nou voor 1500 euro bruto kom ik echt mn bed niet uit hoor :joy:

10 likes

Haha het is een parttime salaris maar er staat weer niet bij hoeveel uur je ervoor moet werken. Supervage en onaardige vacature. Snap écht niet dat ze denken dat dit gaat werken in deze tijd. Ik ken de eigenaar en voel zoveel plaatsvervangende schaamte.

6 likes